Gå til innhold

Hovedsakelig?

Hu i Svingen

Hovedsakelig eller hovedsaklig?  

13 stemmer

1. 1. Hovedsakelig eller hovedsaklig?

• Hovedsakelig
      12
    • Hovedsaklig
      43

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...men det heter jo legitimasjon..?

Jada... dere er enige, Laban, bare les ordet til LilleBille en gang til...

Selv irriterer jeg meg over de som sier dektektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig eller hovedsaklig? Hører til dem som skriver "hovedsaklig", og synes hovedsakelig er et ikke-ord - selv om det står i ordboka...

Hva synes dere - tar ordbokforfatterne feil? :roll:

Jeg skriver og sier hovedsaklig, men poenget med en ordbok er jo at den skal være riktig, så ordbokforfatterene har nok sjekket dette ut ordentlig :wink:

Regner jeg med da! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Ser at Kunnskapsforlaget søker ordbokredaktør og ønsker meg inderlig at påtroppende bruker sin makt til å gjøre noe med denne ufyseligheten!

Ned med likevektsregelen!!! :evil:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig eller hovedsaklig? Hører til dem som skriver "hovedsaklig", og synes hovedsakelig er et ikke-ord - selv om det står i ordboka...

Hva synes dere - tar ordbokforfatterne feil? :roll:

I'm with you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid skrevet "hovedsaklig" fordi jeg uttaler det sånn, og det falt meg i grunnen aldri inn at det kunne være en ekstra e inni der. Husker ikke hvordan jeg oppdaget feilen, mulig det var i en annen rettskrivingstråd her inne. Det var i hvert fall en smule pinlig. :ler: Nå skriver jeg "hovedsakelig". Flinke meg. Jeg har også oppdaget at det heter "for så vidt", ikke "forsåvidt" eller "for såvidt".

En venninne av meg insisterer fortsatt på at "sti" er et hunkjønnsord, og synger "jeg gikk en tur på stia og hørte skogens ro"... Argumentet hennes er at det jo hete "stia" for at det skal rime med "lia" - for det går ikke an å synge "da hørte jeg fra lien". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...