AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg og en venninne hadde en gigantisk krangel for et par uker siden. Vi var begge litt skyldige i det som skjedde, jeg kanskje mest, noe jeg har innsett nå i det siste. Jeg tok det litt mer rolig i krangelen mens hun fyrte på alle sylindere og kalte meg all verdens ting og prøvde å trykke meg så langt ned som muilig og gi meg skyldfølelse. Det funker den kvelden vi krangla, men så ble det borte, fram til nå. Har tenkt litt på det og har innsett at mye av det var min feil. Vi har ikke pratet med hverandre siden, hun har slettet meg fra face og blokket meg på snap (tror jeg). Om det er over så får nesten ikke jeg gjort noe med det, men jeg synes det er trist at det endte slik det gjorde. Vi har tross alt vært venner siden barneskolen (er 24 nå). Er det greit å sende henne en melding hvor jeg sier at jeg innser at jeg gjorde ting feil og egentlig ikke noe mer enn det. Jeg forventer ikke at vi blir venner igjen, selv om det kunne vært koselig skjønner jeg at det ikke er så realistisk. Men synes det er så leit at det skulle ende med utskelling. Burde jeg kanskje la det gå noen måneder før jeg sender meldingen. Så jeg og henne får litt mer tid fra hverandre og det som skjedde. Anonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidifrøkna Skrevet 4. oktober 2015 #2 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 4. oktober 2015 #3 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg kranglet slik med en venninne av meg. Men der lå all skyld på henne. Jeg fikk aldri en melding, og det har vært det verste... Så send melding, ei din del av krangelen. Det blir ikke verre enn det er nå, dersom du ser for deg at dere ikke har mer kontakt fra nå av uansett... Det beste som kan skje er at dere skværer opp. Lykke til! Håper virkelig du sender den meldingen! For deres begges skyld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C'est la vie:) Skrevet 4. oktober 2015 #4 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg kranglet slik med en venninne av meg. Men der lå all skyld på henne. Jeg fikk aldri en melding, og det har vært det verste... Så send melding, ei din del av krangelen. Det blir ikke verre enn det er nå, dersom du ser for deg at dere ikke har mer kontakt fra nå av uansett... Det beste som kan skje er at dere skværer opp. Lykke til! Håper virkelig du sender den meldingen! For deres begges skyld. Jeg stiller meg bak dette svaret. Om du ikke sender melding, kan det resultere i at en grubler over "hva hvis" i lang tid. Hvis du sender en melding og gjør opp for din del av krangelen, har du tatt et godt steg fremover etter krangelen. Hva din venninne velger å gjøre etterpå er hennes valg. Jeg ville ikke ventet for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LDR Skrevet 4. oktober 2015 #5 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hadde ei venninne som alltid skulle understreke at vi hadde kranglet med å blokkere meg på snap osv, men det var ofte et resultat av "in the moment" fordi hun var sur, trenger ikke å være mer seriøst enn det. Men hun var alltid takknemlig da jeg sa unnskyld for det vi hadde kranglet om, uansett hvem av oss som hadde mest skyld. Jeg tror at venninnen din setter pris på at du tar kontakt med henne og hun ser hvor lojaliteten din ligger Hvis ikke er hun ikke noe å "samle" på, og du må nesten la det gå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. oktober 2015 #6 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det kommer litt an på hva dere kranglet om og hvor personlig det var, men generelt mener jeg det er best å ta kontakt så tidlig som mulig, iallfall når budskapet er å innrømme egne feil og rekke ut en forsonende hånd. Du trenger ikke å være veldig detaljert, og vokt deg vel for å virke anklagende. Enhver unnskyldning som etterfølges av et "men" virker mot sin hensikt. Klarer du å unngå fallgruvene, synes jeg absolutt du skal kontakte henne. Det kan godt være at hun egentlig helst vil redde vennskapet, men at stoltheten kommer i veien. Husk at det ofte er slik at den klokeste gir seg først. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 4. oktober 2015 #7 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det kommer litt an på hva dere kranglet om og hvor personlig det var, men generelt mener jeg det er best å ta kontakt så tidlig som mulig, iallfall når budskapet er å innrømme egne feil og rekke ut en forsonende hånd. Du trenger ikke å være veldig detaljert, og vokt deg vel for å virke anklagende. Enhver unnskyldning som etterfølges av et "men" virker mot sin hensikt. Klarer du å unngå fallgruvene, synes jeg absolutt du skal kontakte henne. Det kan godt være at hun egentlig helst vil redde vennskapet, men at stoltheten kommer i veien. Husk at det ofte er slik at den klokeste gir seg først. Fantastisk godt svar 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #8 Del Skrevet 5. oktober 2015 Hvordan gikk det TS? Anonymous poster hash: 952f1...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sendte henne en melding og forklarte at jeg fnå hadde innsett at jeg gjorde ting feil. Svaret jeg fikk var ikke helt som forventet, hun svarte med "Visst faen gjorde du det" også fortsatte hun egentlig der krangelen slapp. Kalte meg ting og masse slikt. Jeg har ikke svart henne etter det. - TS Anonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #10 Del Skrevet 8. oktober 2015 Såklart Jeg har ei jeg gjerne skulle sendt det til, hennes familie var som min egen og det er skikkelig uvant å ikke være der lengre. Jeg og hennes mor bruker å ha lange samtaler på trening og ellers hvor vi møtes. Jeg hadde nesten et eget rom der hvor jeg brukte å ligge over, og den skye katten som gjerne ville ha kos fra meg. Bakdelen er at jeg husker faktisk ikke hva som skjedde for 2-3 år siden. Hun har prøvd å starte samtaler med meg for lenge siden, men dum som jeg er har jeg prøvd å være overlegen, svare kort osv. Muligens en dag kan vi møtes og skvære opp igjen. Var tross alt bestevenner i 13-14 år før vi skilte lag. Angrer på at jeg ikke tok sjansene jeg hadde med å være åpen for henne, men gjort er gjort. Håper du slipper flere år med slike tankerAnonymous poster hash: 54555...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #11 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sendte henne en melding og forklarte at jeg fnå hadde innsett at jeg gjorde ting feil. Svaret jeg fikk var ikke helt som forventet, hun svarte med "Visst faen gjorde du det" også fortsatte hun egentlig der krangelen slapp. Kalte meg ting og masse slikt. Jeg har ikke svart henne etter det. - TS Anonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Glem henne. Anonymous poster hash: e215c...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sendte henne en melding og forklarte at jeg fnå hadde innsett at jeg gjorde ting feil. Svaret jeg fikk var ikke helt som forventet, hun svarte med "Visst faen gjorde du det" også fortsatte hun egentlig der krangelen slapp. Kalte meg ting og masse slikt. Jeg har ikke svart henne etter det. - TSAnonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Da slipper du å angre på noe DU ikke gjorde. Så vet du nå helt sikkert at dette vennskapet er over. Når hun svarer sånn til noen, så er det ikke verdt din tid mer. Men flott at du prøvde!!! :) *klemAnonymous poster hash: d4038...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 8. oktober 2015 #13 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sendte henne en melding og forklarte at jeg fnå hadde innsett at jeg gjorde ting feil. Svaret jeg fikk var ikke helt som forventet, hun svarte med "Visst faen gjorde du det" også fortsatte hun egentlig der krangelen slapp. Kalte meg ting og masse slikt. Jeg har ikke svart henne etter det. - TSAnonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Da er det bare å drite i henne, i og med at hu ikke en gang klarer å holde seg saklig og begynner å slenge med leppa til deg. Du har gjort ditt og sagt unnskyld, mer kan du ikke gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #14 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg sendte henne en melding og forklarte at jeg fnå hadde innsett at jeg gjorde ting feil. Svaret jeg fikk var ikke helt som forventet, hun svarte med "Visst faen gjorde du det" også fortsatte hun egentlig der krangelen slapp. Kalte meg ting og masse slikt. Jeg har ikke svart henne etter det. - TSAnonymous poster hash: 4cb7b...9d6 Du har gjort det riktige. Beklaget, innrømmet feil og bedt om forsoning. Du skriver ikke hva du har gjort, men for venninnen din er det tydeligvis noe veldig alvorlig. Istedet for å rydde opp i saken nå når hun har fått en utstrakt hånd, velger venninnen din å gnage videre på det vonde. Saken ligger hos henne. Ikke svar henne på drittslenging. Vent heller og se om lyset går opp for henne og hun viser at hun har kommet over saken, eller er interessert i å snakke sammen. Nå er det desverre ikke mer du kan gjøre. Selv har jeg gjort som du, såret en venninne og beklaget, men fått en kald skulder. Jeg lot henne være i fred. To år senere kom hun tilbake av seg selv og sa hun var kommet over det som skjedde. I dag er vi gode venninner igjen, og vi snakker mye bedre sammen. Anonymous poster hash: 359fb...97c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå