Gå til innhold

Matforgiftning, nå!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp! Tror jeg er blitt matforgiftet!! Skrekk og gru... Spy og spyr, bare syre igjen + feber, og begynner å få vondt i magen.. hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*slettet fordi det av og til lønner seg å tenke før man skriver* :roll:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hvis det begynnte max et par timer etter siste måltid kan det være matforgiftning (som for øvrig skyldes enkelte bakterier i maten, så det forrige innlegget var jo litt snålt. Motsatt smør på flesk, liksom).

Pass på å drikke mye hvis det skulle begynne i den andre enden også, må ikke bli dehydrert!

Det er aldeles grusomt med matforgiftning, men du må nok bare "ri ut stormen". God bedring!!

Skrevet

OK, jeg var nok litt kjapp i vendinga... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spiste en salat jeg aldri skulle ha spist... Huff.. Tusen takk for gode råd. Drikker cola og vann.

Skrevet

Noen som vet om alkohol har innvirkning på matforgiftning? Altså om disse bakteriene som forårsaker matforgiftningen kan dreper/hemmes av at det er alkohol i magesekken?

Grunnen til at jeg spør, er at kjæresten min og jeg fikk en skikkelig matforgiftning etter en kebab en gang. Han var helt edru, og jeg var temmelig påseilet. Vi spiste omtrent like mye av det fordervete griseriet, likevel ble han MYE dårligere enn meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor sverger til Jeger eller konjakk i syden for å hindre å bli matforgiftet, så det er vel noe i det..

Gjest ikkeinnloggetAUF
Skrevet

Drikk eplejus og farris 50/50. Da får du i deg væske, energi og elektrolytter. Dessuten hjelper det på å balansere magen :) Drikk en teskje hvert femte minutt.

God bedring!

Skrevet
Hjelp! Tror jeg er blitt matforgiftet!! Skrekk og gru... Spy og spyr' date=' bare syre igjen + feber, og begynner å få vondt i magen.. hva gjør jeg?[/quote']

Folk som er matforgiftet vil normalt ikke ha krefter til å skrive om det på nettet. Du har nok bare omgangssyke.

Skrevet

Eller så kan det hende hun ikke har fått av verste sort.

Skrevet

Folk som er matforgiftet vil normalt ikke ha krefter til å skrive om det på nettet. Du har nok bare omgangssyke.

Nja, det kommer vel an på hvor lenge en har vært dårlig. Jeg tror jeg ble matfotgiftet når jeg var i Thailand for en del år siden. Jeg sier tror fordi legene kunne ikke si det sikkert. Men jeg ble gørr dårlig etter jeg hadde spist lunch. Bare MÅTTE spy..og det fortsatte og fortsatte. Innemellom spyinga så kunne jeg nok ha klart og skrive på nettet. Men etter og ha spydd meg gjennom hele natta så klarte jeg knapt nok og gå. Var helt bort vekk. Forsøkte og drikke så mye jeg kunne..men spydde etter en liten stund. Jeg endte på sykehus i 3 dager med intravanøst, og DA hadde jeg nok ikke orket og skrive på nettet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, det var jeg som var dårlig. Spøy vel ca hvert 5. minutt, og jeg kan touch metoden så jeg brukte ikke så lang tid på å skrive. he he.. var alene hjemme + feber, og da trenger man litt tips. er uggen fortsatt, men mye bedre. VET at det var middagen jeg ble dårlig av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...