AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Noen tanker? http://fitnessbloggen.no/vitaminer-utlandet-ulovlig/ Anonymous poster hash: ee1da...de0
Gjest Kim Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg ser hvorfor forbudet kommer. Men synes samtidig at hva folk putter i kroppen sin er en privatsak. Helsekostbutikkene er allerede fulle av produkter som ikke leverer det de hevder, så markedet for tilskudd og vitaminer er enormt.
Guybrush Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Helt tåpelig og de eneste som vinner på dette er norske butikker som i praksis beskyttes mot konkurranse fra langt mer effektive og rimeligere produkter. Det oppgis at årsaken er å stoppe falske legemidler - mens det i praksis ikke vil ramme disse da dette kun rammer lovlydige kunder og forhandlere. Resultatet vil bli at disse nå vil måtte smugle eller kjøpe via ulovlige kilder. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Dette har ingen ting med å beskytte forbruker. Dette er for å beskytte norske produsenter og leverandører. Er helt latterlig mtp hva slags verdier de norske helsemyndighetene har satt også. De er som regel alt for lave (her er D3 et veldig godt eksempel på at vi har for lave verdier her i landet) Dette er maktmisbruk. Anonymous poster hash: e1b12...fc7 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Både jeg og min datter sliter med D vitamin mangel. Har tidligere da bare bestilt høy dose fra utlandet. Vi er og begge litt glemske, så husker ikke å ta de hver eneste dag. Men da dosen er så høy, så går det helt fint. Med de vi får tak i her i Norge, må vi ta flere om dagen. Og det blir og veldig dyrt. Anonymous poster hash: 5af1a...cc4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Både jeg og min datter sliter med D vitamin mangel. Har tidligere da bare bestilt høy dose fra utlandet. Vi er og begge litt glemske, så husker ikke å ta de hver eneste dag. Men da dosen er så høy, så går det helt fint. Med de vi får tak i her i Norge, må vi ta flere om dagen. Og det blir og veldig dyrt. Anonymous poster hash: 5af1a...cc4 Akkurat. Og så mange nordmenn som sliter med å holde D-vitaminnivået opper, så er dette horibelt. Og den norske standaren for hva som skal være normalverdi av D-vitaminer fra en blodprøve, er halvparten av hva de fleste andre land har satt også. Det er galskap mtp at vi bor i et land med lite sol. Og alt pga kapitalismen og ikke folkehelsa. Dessverre er legemiddelbransjen pil råtten. Anonymous poster hash: e1b12...fc7
visp Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Både jeg og min datter sliter med D vitamin mangel. Har tidligere da bare bestilt høy dose fra utlandet. Vi er og begge litt glemske, så husker ikke å ta de hver eneste dag. Men da dosen er så høy, så går det helt fint. Med de vi får tak i her i Norge, må vi ta flere om dagen. Og det blir og veldig dyrt. Anonymous poster hash: 5af1a...cc4 Et tips er å kjøpe D3-vitamin dråper for barn. 5 dråper er 10 µg, så 10 dråper er 20 etc. Vet ikke hvor mye dere skal ha i dere. De er jo ikke altfor billige de heller men da slipper dere så mye fyllstoff fra tablettene.
Guybrush Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Og alt pga kapitalismen og ikke folkehelsa. Dessverre er legemiddelbransjen pil råtten. Anonymous poster hash: e1b12...fc7 Unnskyld men her må jeg irettesette deg. Kapitalisme = frihandel. Altså fredelig og fritt bytte av varer og tjenester i et samfunn som forsvarer de avtaler som er inngått mot svindel og andre former for overgrep. På hvilken måte er det å bruke statlig vold mot fredelige handlinger (kjøp) i samsvar med dette? Det riktige ville her være å påpeke at dette skyldes ene og alene statlig inngripen i markedet (tollmurer, moms, skatter, avgifter, reguleringer osv). Noe som ville vært umulig i et kapitalistisk samfunn Det er en årsak til at alle anti-kapitalistiske partier støtter dette forbudet mens det eneste partiet som ønsker helt fri økonomi er det eneste som er motstander. Endret 6. oktober 2015 av Guybrush
Gjest Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Både jeg og min datter sliter med D vitamin mangel. Har tidligere da bare bestilt høy dose fra utlandet. Vi er og begge litt glemske, så husker ikke å ta de hver eneste dag. Men da dosen er så høy, så går det helt fint. Med de vi får tak i her i Norge, må vi ta flere om dagen. Og det blir og veldig dyrt.Anonymous poster hash: 5af1a...cc4 Samme her Har veldig lavt med d-vitamin og i tillegg har jeg en kronisk sykdom som krever at jeg får opp nivået av d-vitamin Har fått d-vitamin på resept fra legen, men verdiene gikk ikke særlig høyt opp ved neste kontroll Så jeg fikk tips fra legen om å bestille fra utlandet, noe jeg gjorde. Det ble også mye billigere enn å kjøpe i Norge, noe som er greit for min minstepensjon Etter å ha brukt d-vit fra utlandet med mye høyere dose og til tross for at jeg glemte den minst 3 ganger pr uke, så viste det en bedring på neste kontroll igjen Jeg følte meg også mye bedre Nå blir jeg kriminell om jeg fortsetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå