AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har 100.000 på BSU. Man kan jo bruke hus eller andre verdifulle ting som kausjon, men jeg lurer på om man kan bruke egne penger til kausjon. Altså BSUpengene siden de på en måte er ''låst''. Det lønner seg å ta opp mer lån enn å sprette BSU'en. Anonymous poster hash: 8c8a3...ddb
Gjest Blondie65 Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Det naturlige ville vært å bruke BSU til egenkapital. Kausjon er for å dekke opp for manglende egenkapital.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Kausjon betyr at du får noen andre til å stille sikkerhet for din gjeld, dvs. at det pr definisjon ikke er mulig for deg å stille kausjon for lånet ditt med dine egne eiendeler/oppsparte midler. Du kan stille BSU-kontoen eller andre eiendeler som sikkerhet/pant for lånet, men ikke som kausjon. Anonymous poster hash: edae6...ee0
Musicman Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 BSU kan ikke brukes som tillegssikkerhet. Men BSU 2.0 og andre ekstra BSU-kontoer kan det.
-Jiinxs- Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 En mail til banken din så hadde du fått konkret svar på spm ditt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde akkurat nok ek. til bolig, inkludert BSU, men banken lot BSU-en stå, mot at jeg heller fikk større lån. :-) Såfremt du har BSU i samme bank som du låner hos, så er jo disse "låst" hos banken uansett. Men jeg tror ikke at alle banker praktiserer dette likt, det er jo egentlig ikke etter reglene om krav til ek, samtidig så er det mange banker som vrir litt på disse reglene for å kunne selge boliglån til personer som ellers ikke hadde fått/vært interessert i lån - deriblant meg, som ønsket å beholde den gode BSU-renta i noen år til. Anonymous poster hash: 862b4...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå