Gjest Tekola Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Tubeost bør vel oppbevares kaldt etter åpning? Posjonspakninger med leverpostei, makrell i tomat osv. kan oppbevares i romtemperatur
Nuttery Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2015 Tubeost bør vel oppbevares kaldt etter åpning? Posjonspakninger med leverpostei, makrell i tomat osv. kan oppbevares i romtemperatur Er ganske kaldt her, så hvis det ligger i vinduskarmen regner jeg med det er ok. ikke merket noe rart i allefall pluss blir gjerne spist opp etter maks 1uke
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Overraskende mye du kan ha utenfor kjøleskapet, egentlig. Hvis du kan la det ligge i trekken i vinduet i tillegg så er det bare å prøve seg frem. Vi er ofte på skogsturer, og har da naturlig nok ikke med oss noe kjøleskap. Vi pleier å ta med oss alt mulig rart på tur. Og så spiser vi i rekkefølge etter hva vi tror holder minst utenfor kjøleskapet. Fiskekaker går som regel først hvis vi har med oss det. Men oksekjøtt har vi gjerne til sist. Karbonadedeig/kjøttdeig går også tidlig. Ellers kan alt av frukt og grønnsaker ligge utenfor kjøleskapet. Alt som ikke ligger i kjøledisken på butikken, og mye av det som ligger i kjøledisken på butikken. Anonymous poster hash: 63358...aa4
Kvist Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Rå egg holder seg også overraskende fint i romtemperatur. Spekemat bør også gå veldig bra, særlig de typisk norske variantene som ofte er litt tørrere og saltere enn det du finner i Spania og Italia. Fårepølse, morrpølse, svartpølse, fenalår osv. Ellers er det massevis av mat som kan konserveres og legges på glass. Tenker på hvis du vil ta vare på sesongvarer uten å ha fryser. Du kan lage pickles av masse forskjellig grønnsaker, hermetisert frukt i sukkerlake, syltetøy osv.
Nuttery Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2015 Overraskende mye du kan ha utenfor kjøleskapet, egentlig. Hvis du kan la det ligge i trekken i vinduet i tillegg så er det bare å prøve seg frem. Vi er ofte på skogsturer, og har da naturlig nok ikke med oss noe kjøleskap. Vi pleier å ta med oss alt mulig rart på tur. Og så spiser vi i rekkefølge etter hva vi tror holder minst utenfor kjøleskapet. Fiskekaker går som regel først hvis vi har med oss det. Men oksekjøtt har vi gjerne til sist. Karbonadedeig/kjøttdeig går også tidlig. Ellers kan alt av frukt og grønnsaker ligge utenfor kjøleskapet. Alt som ikke ligger i kjøledisken på butikken, og mye av det som ligger i kjøledisken på butikken. Anonymous poster hash: 63358...aa4 Har ikke tilbredningsmuligheter... burde kanskje sagt det!
Nuttery Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg bor på en slags institusjon, så har ikke tilgang til kjøkken, lagring e.l annet enn vanlige hyller
Gjest Tekola Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Honning og syltetøy burde vel også gå bra? Sjokoladepålegg, om du liker sånt.Peanøttsmør
Nuttery Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2015 Honning og syltetøy burde vel også gå bra? Sjokoladepålegg, om du liker sånt.Peanøttsmør Det er jo ganske usunt tenker jeg... ikke særlig glad i søtt heller... har nugatti stående
Gjest Tekola Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Det er jo ganske usunt tenker jeg... ikke særlig glad i søtt heller... har nugatti stående Åja, så ikke at du helst ville ha sunne ting, så jeg bare nevnte ting jeg kom på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå