Gå til innhold

Mat man kan oppbevare uten kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knekkerbrød.. Tubeost.. annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tubeost bør vel oppbevares kaldt etter åpning? 

Posjonspakninger med leverpostei, makrell i tomat osv. kan oppbevares i romtemperatur :)

Skrevet

Tubeost bør vel oppbevares kaldt etter åpning? 

Posjonspakninger med leverpostei, makrell i tomat osv. kan oppbevares i romtemperatur :)

Er ganske kaldt her, så hvis det ligger i vinduskarmen regner jeg med det er ok. ikke merket noe rart i allefall :) pluss blir gjerne spist opp etter maks 1uke

Skrevet

Overraskende mye du kan ha utenfor kjøleskapet, egentlig. Hvis du kan la det ligge i trekken i vinduet i tillegg så er det bare å prøve seg frem.

Vi er ofte på skogsturer, og har da naturlig nok ikke med oss noe kjøleskap. Vi pleier å ta med oss alt mulig rart på tur. Og så spiser vi i rekkefølge etter hva vi tror holder minst utenfor kjøleskapet. Fiskekaker går som regel først hvis vi har med oss det. :P Men oksekjøtt har vi gjerne til sist. Karbonadedeig/kjøttdeig går også tidlig. 

Ellers kan alt av frukt og grønnsaker ligge utenfor kjøleskapet. Alt som ikke ligger i kjøledisken på butikken, og mye av det som ligger i kjøledisken på butikken. 

Anonymous poster hash: 63358...aa4
Skrevet

Rå egg holder seg også overraskende fint i romtemperatur.

Spekemat bør også gå veldig bra, særlig de typisk norske variantene som ofte er litt tørrere og saltere enn det du finner i Spania og Italia. Fårepølse, morrpølse, svartpølse, fenalår osv.

Ellers er det massevis av mat som kan konserveres og legges på glass. Tenker på hvis du vil ta vare på sesongvarer uten å ha fryser. Du kan lage pickles av masse forskjellig grønnsaker, hermetisert frukt i sukkerlake, syltetøy osv.

Skrevet

Overraskende mye du kan ha utenfor kjøleskapet, egentlig. Hvis du kan la det ligge i trekken i vinduet i tillegg så er det bare å prøve seg frem.

Vi er ofte på skogsturer, og har da naturlig nok ikke med oss noe kjøleskap. Vi pleier å ta med oss alt mulig rart på tur. Og så spiser vi i rekkefølge etter hva vi tror holder minst utenfor kjøleskapet. Fiskekaker går som regel først hvis vi har med oss det. :P Men oksekjøtt har vi gjerne til sist. Karbonadedeig/kjøttdeig går også tidlig. 

Ellers kan alt av frukt og grønnsaker ligge utenfor kjøleskapet. Alt som ikke ligger i kjøledisken på butikken, og mye av det som ligger i kjøledisken på butikken. 

Anonymous poster hash: 63358...aa4

Har ikke tilbredningsmuligheter... burde kanskje sagt det!

Skrevet

Jeg bor på en slags institusjon, så har ikke tilgang til kjøkken, lagring e.l annet enn vanlige hyller :)

Skrevet

Honning og syltetøy burde vel også gå bra? :) Sjokoladepålegg, om du liker sånt.Peanøttsmør  :)

Skrevet

Honning og syltetøy burde vel også gå bra? :) Sjokoladepålegg, om du liker sånt.Peanøttsmør   :)

Det er jo ganske usunt tenker jeg... ikke særlig glad i søtt heller... har nugatti stående :P

Skrevet

Det er jo ganske usunt tenker jeg... ikke særlig glad i søtt heller... har nugatti stående :P

Åja, så ikke at du helst ville ha sunne ting, så jeg bare nevnte ting jeg kom på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...