AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Vi venter vårt tredje barn som skal tas med keisersnitt. Det er mulig å bli sterilisert i samme operasjon og jeg vurderer det sterkt. Samtidig er det noe som holder meg litt tilbake. Er vel redd for å angre. Er 34år, har snart tre barn og det er anbefalt med maksimalt tre keisersnitt som jeg da har. Vi har heller ikke planer om flere barn, men når er man egentlig sikker? Tenker at jeg kan gjøre det senere også, men det er jo veldig praktisk å gjøre det samtidig. Noen som vil dele sine tanker og vurderinger omkring sterilisering?Anonymous poster hash: a3e2c...294
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Er alle dine barn født ved keisersnitt? Man er sikker i sin sak når man kjenner seg sikker på at man ikke vil ha flere barn til tross for at man kunne fått det med en eventuelt ny partner, under bedre økonomiske forhold, ei heller dersom partneren ens døde tidlig under plutselige omstendigheter. Kjenner man med sikkerhet at man ikke vil gå gjennom en fødsel på noen måte uavhengig av om disse faktorene endrer seg så er det ganske sikkert. I alle fall for min del. Jeg er selv i kø for sterilisering, og skal snart ha en gynekologisk undersøkelse før selve steriliseringen. Anonymous poster hash: f8cf9...1d2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Er alle dine barn født ved keisersnitt? Man er sikker i sin sak når man kjenner seg sikker på at man ikke vil ha flere barn til tross for at man kunne fått det med en eventuelt ny partner, under bedre økonomiske forhold, ei heller dersom partneren ens døde tidlig under plutselige omstendigheter. Kjenner man med sikkerhet at man ikke vil gå gjennom en fødsel på noen måte uavhengig av om disse faktorene endrer seg så er det ganske sikkert. I alle fall for min del. Jeg er selv i kø for sterilisering, og skal snart ha en gynekologisk undersøkelse før selve steriliseringen.Anonymous poster hash: f8cf9...1d2 Ja, alle barna kommer med keisersnitt. Jeg er redd for å angre. Tenk om noe skjer med barnet og vi kunne tenke oss flere barn senere? Eller at vi får veldig lyst på nr. 4 etterhvert? Er egentlig ganske sikker på at tre barn er nok. Å få flere barn med en annen mann er helt uaktuelt, uansett evt. dødsfall hos min mann. Vil sterilisering gi fysiske konsekvenser, (bortsett fra å bli steril)? TsAnonymous poster hash: a3e2c...294
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Ja, alle barna kommer med keisersnitt. Jeg er redd for å angre. Tenk om noe skjer med barnet og vi kunne tenke oss flere barn senere? Eller at vi får veldig lyst på nr. 4 etterhvert? Er egentlig ganske sikker på at tre barn er nok. Å få flere barn med en annen mann er helt uaktuelt, uansett evt. dødsfall hos min mann. Vil sterilisering gi fysiske konsekvenser, (bortsett fra å bli steril)? TsAnonymous poster hash: a3e2c...294 Hvis du er redd for å angre sier det seg selv at du ikke bør bli sterilisert! Om det vil gi fysiske konsekvenser blir det ikke varige konsekvenser antar jeg i alle fall. I det minste ikke mer komplikasjoner fysisk sett enn det jeg fikk under fødselen jeg gikk gjennom, men jeg antar jeg får høre mer om det på legetimen jeg skal ha snart. Anonymous poster hash: f8cf9...1d2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Om du er usikker, så bør du ikke gjøre det. Hvorfor kan ikke mannen din evt steriliseres om dere er sikre? Det er reversibelt. Anonymous poster hash: b57bd...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg ble sterilisert under mitt ks nummer to. Helt sikker på at jeg er ferdig med å få barn. Pga alder, grusomme graviditeter og fødsler. Ingen fysiske endringer /bivirkninger i etterkant. Om du er i tvil ville jeg ikke gjort det,for man kan jo ikke endre på det når det er gjort. Anonymous poster hash: 22bce...cdd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er egentlig sikker. Av en eller annen grunn hadde det vært bedre om både jeg og mannen ble sterilisert, vet ikke hvorfor. Tror jeg er usikker fordi jeg da vil føle meg "ferdig", og kanskje "mindre kvinne", mens mannen fortsatt er "som før". Elsker å være gravid og nyter nå tredje og siste gang. Forvirrende tanker... TsAnonymous poster hash: a3e2c...294
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Vet ikke helt hva som er vanlig praksis i Norge, da jeg bodde utenlands på den tiden, men legen min anbefalte meg å vente ca 3 måneder etter fødselen med sterilisering. Han sa alt er så hovent, så selv om de åpner for keisersnitt vil det være større sjanse for at ting ikke går helt som det skal. Har 2, begge tatt med keisersnitt. Har aldri opplevd bivirkninger på grunn av steriliseringen. Metoden brukt på meg var klemmer på egglederne. Er skeptisk til å kutte de med laser. Har hørt om alvorlige bivirkninger, feilbehandling (fyrte av feil og lagde hull i tarmen!) og sammengroing når man bruker laser, så jeg håper det er utrangsjert.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Vet ikke helt hva som er vanlig praksis i Norge, da jeg bodde utenlands på den tiden, men legen min anbefalte meg å vente ca 3 måneder etter fødselen med sterilisering. Han sa alt er så hovent, så selv om de åpner for keisersnitt vil det være større sjanse for at ting ikke går helt som det skal. Har 2, begge tatt med keisersnitt. Har aldri opplevd bivirkninger på grunn av steriliseringen. Metoden brukt på meg var klemmer på egglederne. Er skeptisk til å kutte de med laser. Har hørt om alvorlige bivirkninger, feilbehandling (fyrte av feil og lagde hull i tarmen!) og sammengroing når man bruker laser, så jeg håper det er utrangsjert. Det var jeg ikke klar over, takk for tips! TsAnonymous poster hash: a3e2c...294
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Dersom du angrer, vil det fortsatt være mulighet for å få flere barn med prøverør. Dere må i så fall bekoste prøverør selv, men sterilisering må ikke være et absolutt punktum.Anonymous poster hash: 7510c...614
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Om du er usikker, så bør du ikke gjøre det. Hvorfor kan ikke mannen din evt steriliseres om dere er sikre? Det er reversibelt. Anonymous poster hash: b57bd...ad9 Det er langt i fra alle det er reversibelt hos. Man kan ikke bare ombestemme seg! Dersom du er usikker ville jeg ventet litt. Jeg har 2 barn og har sterilisert meg, men jeg har alltid bare hatt lyst på 2, mannen ville bare ha 2, vi stortrivst som familie på 4. Jeg var helt sikker, var ingen tvil i det hele tatt om at det var riktig for meg. Jeg vil ikke ha flere barn, punktum finale Nå skal det sies at det kan ha virket inn på avgjørelsen at jeg reagerer ganske sterkt på hormonell prevansjon og vi var begge møkkalei av kondomet Anonymous poster hash: 39aaf...0b9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Vi skal ikke ha flere enn tre barn, alltid fornuft tilsier det. Men så har jeg en liten tanke, tenk om noe skjer med ungene, vil vi få lyst på flere barn? Eller orker man ikke tanken på det da kanskje. Har aldri vært borti noe slik og det er jo umulig å forutsi hvordan en reagerer. Mulig det et en idiotisk tanke. TsAnonymous poster hash: a3e2c...294
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Selv om du får nye barn vil de jo aldri erstatte de du mistet! Jeg er ikke tilhenger av å få et ekstra som en back-up løsning. Hvis tre er nok for deg, så ville jeg gått for sterilisering. Du slipper mye prevensjon med dertil hørende bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #14 Skrevet 5. oktober 2015 Ble selv sterilisert ved tredje keisersnitt. Har ikke angret og ingen bivirkninger. Anonymous poster hash: 7519c...144
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg ville kanskje valgt en mildere løsning i ditt tilfelle. Har du vurdert hormonspiral? Anonymous poster hash: b4df3...970
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Er ekteskapet stabilt?ingen kriser?alt skinner? Du er ikke mindre kvinne pga sterilisering. Det er noe du føler selv. Om dere er enig,hvorfor kan Ikke din mann gjøre det? Enklere for en mann,og kan omgjøres. Spør du meg,så har jeg ikke gjort det. Jeg gjorde det. Gjort i en noe vanskelig tid. Hadde tatt en abort og født barn. Mannen nektet å gjøre det. Vi ble skilt. Traff en fantastisk mann senere. Og vi skulle gjerne hatt barn,men desverre.Anonymous poster hash: ce865...741
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Det kommer vel også an på om du har prevensjon som fungerer for deg. Selv er jeg så fornøyd med å bruke spiral at jeg ikke ser noen grunn til å gå til et grep som sterilisering. Det til tross for at det er totalt uaktuelt for meg med flere barn. Anonymous poster hash: e8069...c15
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg syns det var så deilig å være sikker på at jeg ikke kunne bli gravid etter at jeg steriliserte meg. Jeg var virkelig veldig, veldig ferdig med å få barn. Og det er befriende å slippe hormonbasert prevensjon - eller kondom. Og det er veldig deilig å være trygg på at jeg ikke kan bli gravid. Anonymous poster hash: f9d90...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #19 Skrevet 6. oktober 2015 Har ikke hatt noen som helst bivirkning etterpå. Kanskje bortsett fra mer sexlyst, men det gjelder kanskje ikke som bivirkning... Anonymous poster hash: f9d90...8bc
Gjest wildfig Skrevet 6. oktober 2015 #20 Skrevet 6. oktober 2015 Om dere er enige ville jeg latt mannen gjøre det. Snipp snapp å unnagjort på en time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå