Gå til innhold

Bo i kollektiv som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann å bo i kollektiv som alenemor?

Så fortsatt få samme godene som om man er alenemor. Da tenker jeg på at NAV regner alle i husstanden sin inntekt med slik som om man bor med BF. Eller er det annerledes?

Jeg tenker på overgangsstønaden, og andre lignende.

Anonymous poster hash: 41291...b5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo et rent helvete for alle du bor sammen med, med all skrikingen og larmen fra en liten unge... flytt ut og spar de andre du.

Anonymous poster hash: e6ca3...5f5
  • Liker 4
Skrevet

Det blir jo et rent helvete for alle du bor sammen med, med all skrikingen og larmen fra en liten unge... flytt ut og spar de andre du.

Anonymous poster hash: e6ca3...5f5

Hva er vitsen med å komme med en sånn kommentar?

Anonymous poster hash: 55836...14b

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er sant.

Anonymous poster hash: 32ceb...afb
  • Liker 4
Skrevet

Tror ikke de tar med inntekten til de andre i kollektivet, nei. Men tror det skal godt gjøres å finne et kollektiv som vil bo sammen med en alenemor og et barn, jeg vil ikke likt det, og så spørs det jo om det er det beste for et barn å bo i et kollektiv..

• Liker 7
Skrevet

Tror ikke det påvirker NAV; de kan jo ikke forlange at fremmede skal forsørge deg og ungen din. Men jeg tviler på at noen vil ta inn en mor med barn i et kollektiv. Jeg skal ærlig innrømme at det hadde jeg aldri i livet giddet, og det høres ikke ideelt ut for dere heller. Husk at leiemarkedet er TRANGT, så det vil nok være mange som blir prioritert før deg/dere.

Anonymous poster hash: b4188...5f1

• Liker 3
Skrevet

Har aldri hørt en en aleneforelder i er kollektiv, så den problemstillingen er nok lite aktuell.

Anonymous poster hash: ccee6...85d

• Liker 1
Skrevet

Har hørt om 2 alenemødre som bor sammen, for å spare penger. Endret ikke deres stønader fra Nav.

Men ville aldri ha bodd i et vanlig bofelleskap med ett barn. Har selv bodd i bofelleskap flere ganger, og det er festing iblant, man er ikke stille på kvelden, folk har høylytt sex, plutselig på felles rommene og. Det kommer masse mennesker innom du ikke vet noe om.

Anonymous poster hash: e6d42...2e3
  • Liker 2
Skrevet

Har aldri hørt en en aleneforelder i er kollektiv, så den problemstillingen er nok lite aktuell.

Anonymous poster hash: ccee6...85d

Ja, for du har nok hørt om alt.

Anonymous poster hash: a810d...f1d

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Hei, håper du har funnet ut av de praktiske tingene rundt det å bo i kollektiv, og så lurer jeg på om du nå bor i kollektiv og hvordan dette har gått? Jeg har vært inne på tanken lenge nå og sjekket en del på nettet, lurer på om jeg skal starte en tråd her inne hvor vi som ønsker å starte kollektiv med barn kanskje kan gå sammen om dette.. skriv gjerne til meg i innboksen hvis du er interessert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...