Gå til innhold

Hvordan få vekk klistremerkene under ikea-servise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kjøpt meg servise fra Ikea 365+ serien, men hvordan i huleste skal jeg få vekk klistrelappene under som sitter som de er limt med lynlim??

Har aldri kjøpt servise på ikea før, men siden det var til fritidshuset så vi vårt snitt til å spare noen lapper å gå for ikea... Aldri opplevd slikt på andre serviser, dog av litt annen prisklasse...... Gidder ikke dissekere hele oppvaskmaskinen etter vask, for regner med de vil løsne i maskinen, men da legger de seg vel overalt...

Noen kloke hjerner som har noen tips?? Kjøpte komplett dekketøy til 12 pers, i tillegg til en god del fat og boller så det dreier seg om 80-90 deler... Så mye for å spare litt liksom....

Anonymous poster hash: 267fb...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

plasterfjerner og bomullspads.

Skrevet

Jeg hadde samme problem og brukte plasterfjerner.

Anonymous poster hash: 748c8...7f8

Skrevet

Plasterfjerner, ja!

Anonymous poster hash: 6cf30...354

Skrevet

Olivenolje eller en annen matolje

Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Hos meg holder det lenge med å legge de i skikkelig varmt vann i oppvaskkummen, ha i en bitteliten dert oppvaskmiddel, og etter fem minutter løsner de av seg selv. 

Du må jo uansett vaske de før de tas i bruk, så legg de raskt i bløtt (som ovenfor) og ha de så i oppvaskmaskinen.

Endret av Zeitgeist
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg bare heller varmt vann i vasken og lar de ligge i en stund. Så er det bare å få de av. 

Skrevet

Varmt vann. Tilsett eventuelt oppvaskemiddel.

Sett kjørlene i bløt i vasken eller i annet egnet kar.

Plastferner og andre sterke kjemikalier er unødvendig.

Anonymous poster hash: f0bcf...260

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, skal prøve varmtvann, funker ikke det får vi prøve sterkere midler etterhvert :)

Skrevet

Oppdatering:

Joda, de løsnet forsåvidt etter å ha ligget noen minutter i bløt. Men limrestene gikk ikke bort! Måtte legge de opp ned, tømme over negllakkfjerner, la det virke, før jeg gned og gned for å få det bort. Limrester overalt. Dette er det verste jeg har vært med på! Det er første og siste gang jeg kjøper noe på ikea! Kommer ikke til å kjøpe så mye som en teskje der mer! De pengene jeg sparte var ikke verdt jobben!

Skrevet

Anbefaler Label-Off fra Biltema:)

Skrevet

Prøv rødsprit

Skrevet (endret)

Zalo på børsten, varmt vann og børst dem bort.

Endret av himmeloghav
  • Liker 1
Skrevet
Oppdatering:

Joda, de løsnet forsåvidt etter å ha ligget noen minutter i bløt. Men limrestene gikk ikke bort! Måtte legge de opp ned, tømme over negllakkfjerner, la det virke, før jeg gned og gned for å få det bort. Limrester overalt. Dette er det verste jeg har vært med på! Det er første og siste gang jeg kjøper noe på ikea! Kommer ikke til å kjøpe så mye som en teskje der mer! De pengene jeg sparte var ikke verdt

jobben!Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

267fbe3f1a26689763fe35fb41ac354a"] 267fb...54a [/

quote]

Dette bør Ikea få tilbakemelding på!

De bør og kunne finne klistrelapper man slipper å angripe med alt mulig for å få bort. (Jeg handler skjelden eller aldri på Ikea.)

Anonymous poster hash: f0bcf...260

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke så stort problem. Gjestene pleier ikke titte under tallerknene og klistrelappene forsvinner av seg selv etter flere vask.

Skrevet

Tror du må ha vært ekstremt uheldig med kjøpet ditt hvis det er lim overalt. Har aldri hatt noe problem med å få løs klistrelappene fra ikea produkter. Og 90 % av kjøkkenutstyret mitt er fra ikea.

Anonymous poster hash: 9a2b9...0f9
  • Liker 1
Skrevet

ame="AnonymBruker" post="17153144" timestamp="1444078661"]

Det er vel ikke så stort problem. Gjestene pleier ikke titte under tallerknene og klistrelappene forsvinner av seg selv etter flere vask.

Nei, hverken gjestene eller jeg ser under serviset. Men vil ikke ha limrester over hele oppvaskmaskinen i ukevis.

Skrevet

Varmtvann i oppvaskkummen funket bra for meg, nettopp gjort det på ca. 40 ulike servisedeler og alt ploppet av.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...