Gå til innhold

Ekstremt kviseutbrudd rundt munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 3ukene så har jeg slitt noe helt sinnsykt med STORE (ofte underjordiske) kviser rundt munnen og jeg aner ikke hva dette kommer av!!! Jeg har ikke endret noe av hudrutinene mine og spiser ikke noe jeg ikke tåler....

Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Det har blitt så ille at jeg ikke går ut av huset..

Anonymous poster hash: 44ba8...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Ta deg en tur til legen og få han til å skrive ut resept på Skinoren. Denne kvisekremen tok knekken på de verste kvisene mine i alle fall :) Tar litt tid før du ser resultater, men er helt klart verdt det. Den er heller ikke så dyr. Under 100 lappen. 

Anonymous poster hash: ea71b...e76
Skrevet

Ta deg en tur til legen og få han til å skrive ut resept på Skinoren. Denne kvisekremen tok knekken på de verste kvisene mine i alle fall :) Tar litt tid før du ser resultater, men er helt klart verdt det. Den er heller ikke så dyr. Under 100 lappen.

Takk for tips! Er bare at hvis jeg bestiller time til legen så får jeg ikke time før sånn 3-4uker siden det er så utrolig travelt der..

Har du brukt noe på apoteket som har fungert? :)

Skrevet

Takk for tips! Er bare at hvis jeg bestiller time til legen så får jeg ikke time før sånn 3-4uker siden det er så utrolig travelt der..

Har du brukt noe på apoteket som har fungert? :)Anonymous poster hash: 44ba8...314

Eneste jeg har brukt fra apoteket er skinoren, men den er jo på resept.

Basiron kan være et alternativ, men det funker ikke for alle. Noen har god effekt av den mens andre har dårlig.

Skrevet

Etter at jeg var på ferie i sommer fikk jeg også masse kviser rundt munnen. Har aldri slitt med kviser før, det har selvfølgelig dukket opp en kvise i ny og ned men aldri mange på en gang.

Hadde ikke råd til å investere i kjempedyre produkter, så jeg gikk til apoteket og kjøpte inn diverse fra serien "aco spotless". De har en gele-krem-lignende greie som man kan ta smøre på kvisene morgen og kveld, og den funket veldig bra hos meg (brukte/bruker den vel og merke bare på kvelden etter at jeg har renset huden med resten av produktene fra samme merket). De har også en liten tube med en krem som man tar på kvisene på kvelden og den tørker ut kvisene over natten (aco spotless overnight punktbehandling, tror jeg den heter). Denne har jeg ikke prøvd, men tror den også skal være nokså bra.

Ikke sikkert den vil funke for deg, men dersom du ikke har råd til noe kjempedyre produkter så er det vertfall et godt tips :-)

Anonymous poster hash: 03805...bec

Skrevet

Kjøp hibiscrub på apoteket og vask lett hver kveld.

hvis det ikke går bort innen noen uker (vanligvis noen dager med hibiscrub) bør du gå til lege for da kan det være hormonforstyrrelser , eller rett og slett vanlig pubertetsprosess. man kan også få underjordiske kviser som voksen.

Anonymous poster hash: d0992...3a9
Skrevet

Kan også være perioral dermatitt? 

Siden det er rundt munnen. 

Har du evt. skiftet lipgloss e.l. i det siste?

Anonymous poster hash: 7f270...509
Skrevet

Kan også være perioral dermatitt?

Siden det er rundt munnen.

Har du evt. skiftet lipgloss e.l. i det siste?

Anonymous poster hash: 7f270...509

Hvis det er dette du har fått, så anbefaler jeg å smøre ren aloe vera på utslettet/kvisene flere ganger iløpet av dagen. Du vil merke bedring allerede dagen etter. Alt av kremer og sminke vil gjøre det verre.

Jeg brukte aloe vera rett fra planten, og det var tydelig forbedring etter både 24 og 48t.

Anonymous poster hash: 043c2...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...