Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det var noen som skreiv på kg at dersom man testa positivt før IKM bør man ikke ta det for gitt at man er gravid, ettersom man kan få positiv test selvom egget bare "streifer innom" og ikke fester seg helt. Noen som veit om det stemmer? :) jeg fikk veeeeldig svak positiv test i dag 9dpo, men tør ikke helt å slippe jubelen løs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan juble. Sjansen for at noe går galt er jo den samme 11 dpo som 16 dpo.

Gratulerer!!!

Anonymous poster hash: d722d...b66
Skrevet

De fleste spontanaborter skjer tidlig i svangerskapet, så statistisk sett er jo risikoen høyere nå enn når du er 16 dpo (enda lavere jo seinere du tester, sånn sett). Samtidig er du jo tydeligvis gravid akkurat nå, og det er jo uansett noe å juble for :)

Anonymous poster hash: 25796...2dd

• Liker 1
Skrevet

Så det var noen som skreiv på kg at dersom man testa positivt før IKM bør man ikke ta det for gitt at man er gravid, ettersom man kan få positiv test selvom egget bare "streifer innom" og ikke fester seg helt. Noen som veit om det stemmer? :) jeg fikk veeeeldig svak positiv test i dag 9dpo, men tør ikke helt å slippe jubelen løs..

Skjedd med meg flere ganger...så ja, det stemmer.

Anonymous poster hash: fcfe6...29f

Skrevet

Mest sannsynlig er du gravid :) Men er nok lurt å ta en ny test om noen dager for sikkerhets skyld :)

Skrevet

Har hatt to kjemiske - så lærte meg å juble for hver dag med pos test, men ikke forvente for mye. Satt på tredje da :) Lov å juble, oftest går det jo bra! Men ville ikke publisert det på facebook liksom :P

Anonymous poster hash: 94672...eaa
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det stemmer. Før IKM kan egget ha "streifet" slik at kroppen TROR den er gravid og produserer HCG, uten å faktisk være gravid. Innen IKM vil dette ha gitt seg (kroppen har forstått at det ikke er noen graviditet) så man vil ikke få positiv test lenger ved IKM. Tester man før IKM er det altså en fare for at det er en kjemisk graviditet man får positiv test på og ikke en faktisk graviditet.

Men mest sannsynlig er det jo grunn til å juble. 

Skrevet

Det er i medisinsk forstand regnet som kjemisk frem til uke 5, da en graviditet kan avdekkes ved hjelp av ultralyd. Jeg mistet i uke fire (fire dager over ikm) og det var likefullt betegnet som kjemisk. Jeg hadde positiv test helt frem til dagen jeg begynte å blø. Bare en liten sideopplysning.

Skrevet

Vil tro du er gravid da? Jeg testet selv 8 DPO og er fortsatt gravid (snart i tredje trimester) :) 

Anonymous poster hash: 917e0...647
Skrevet

Testa med cb digital nå, den viste gravid!! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...