AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Har vært arbeidsledig i omtrent fem år. I dialog med NAV har jeg nå fått innvilget uføretrygd. Tidligere har jeg vært på AAP. Hva kan jeg forvente med i mnd? Det ee deling å slippe å være aktiv arbeidssøkende gjennom Nav, men er redd jeg kommer til å sitte igjen med mindre enn tidligere... Har ingen tidligere lønn å ta utgangspunkt i, så da får jeg vel minstesatsen + barnetillegg og bostøtte? Noen som vet hva ca dette vil bli på med min bakgrunn - evt hvor jeg kan forsøke å beregne? I tillegg får jeg barnebidrag og dobbel barnetrygd. Noen som vet? Anonymous poster hash: 2d38f...624
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Så fordi du ikke klarer å skaffe deg jobb så blir du uføretrygdet?? Det er jammen en flott holdning, håper du må leve på sultegrensen. Anonymous poster hash: addb5...02a 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Så fordi du ikke klarer å skaffe deg jobb så blir du uføretrygdet?? Det er jammen en flott holdning, håper du må leve på sultegrensen.Anonymous poster hash: addb5...02a Er du virkelig så dum at du tror ts har fått innvilget uføretrygd fordi hun ikke klarer å få seg jobb?? Anonymous poster hash: 5cfa7...80d 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Så fordi du ikke klarer å skaffe deg jobb så blir du uføretrygdet?? Det er jammen en flott holdning, håper du må leve på sultegrensen.Anonymous poster hash: addb5...02a Jeg sliter psykisk og har gjort det lenge uten å gå mer inn på det. Ts Anonymous poster hash: 2d38f...624
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg sliter psykisk og har gjort det lenge uten å gå mer inn på det. Ts Anonymous poster hash: 2d38f...624 Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b Fader og stygt sagt! Ikke bry deg om sånne svar ts. Jeg vet ikke akkurat svaret på det du lurer på, men jeg håper noen andre kan svare deg ordentlig på det Anonymous poster hash: 08075...efd 4
Gjest C'est la vie:) Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b Du vet ingenting om ts sin situasjon, og denne kommentaren kunne du spart deg for! Har dessverre ikke svar, men synes det er så ufattelig unødvendig av noen å slenge ut slike kommentarer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er uføretrygdet med minstesatsen, det er ca 20000 i mnd, men jeg har samboer så du får nok litt mer. Barnetillegget hvis du har ett barn er på 3000kr i mnd. Jeg har ung ufør da, så blir regnet utifra høyere sats. Sjekk NAV sine sider og finn ut hvor mange ganger G du skal ha. På meg hadde de regna feil, så pass på å sjekke at det er riktig når du får vedtaket. Anonymous poster hash: 22604...c03
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b Dette forundrer meg også. Ts er for psykisk syk til å jobbe, men kan ta seg av et barn alene. Er det ingen som tenker på det stakkars barnet? Anonymous poster hash: 1c28c...25d 5
gompen Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Du skal ha 2,48 ganger G siden du er enslig, hvis du ikke er ung ufør blir det ca 18000 i måneden.
Kittykat Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b Ikke alle som er psykisk syke er uegnet til å ha barn. Jeg er selv psykisk syk og har 3 barn. Ja, stakkars barn liksom. Det er tusenvis av forskjellige psykiske sykdommer og i forskjellig grad. At du kommer med en sånn kommentar er rett og slett på bunnivå. 5
lykkeliten90 Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er ikke ufør og jeg håper jeg aldri blir det. Men må innrømme at jeg ikke skjønner bæret av hva dere skriver nå. Ung ufør? Er det forskjellige satser utifra hvor gammel man er? Trodde det var regnet ut av tidligere inntekt. Og 2.45 (?) Ganger G? Hææ..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Har vært arbeidsledig i omtrent fem år. I dialog med NAV har jeg nå fått innvilget uføretrygd. Tidligere har jeg vært på AAP. Hva kan jeg forvente med i mnd? Det ee deling å slippe å være aktiv arbeidssøkende gjennom Nav, men er redd jeg kommer til å sitte igjen med mindre enn tidligere... Har ingen tidligere lønn å ta utgangspunkt i, så da får jeg vel minstesatsen + barnetillegg og bostøtte? Noen som vet hva ca dette vil bli på med min bakgrunn - evt hvor jeg kan forsøke å beregne? I tillegg får jeg barnebidrag og dobbel barnetrygd. Noen som vet?Anonymous poster hash: 2d38f...624 Det kommer an på om du får ung ufør satsen eller ikke. Minste satsene for ung ufør, er ca 20. 000 tror jeg. Uten er den på ca 17.000 før skatt. Så kommer barne tillegg i tillegg, pluss barnetrygd bidrag, og evt bostøtte. Anonymous poster hash: 9a6f0...f41
gompen Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Hvis du blir syk før du fyller 26 år og søker ufør før du er 36 så får du en høyere uføretrygd enn minstesatsen. Dette fordi du ikke har hatt sjansen til å opparbeide deg pensjonspoeng. G står for grunnbeløpet NAV beregner deg ut fra. Det ligger på rundt 90000kr nå og oppjusteres med lønnsøkningen. Så hvis du skal regnes ut ifra 2,45 G, ganger du 90000 med 2,45. Det er så mye du får i året. Skjønner? http://www.smartepenger.no/trygd/126-trygd/1198-grunnbelopet
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 Hvis du blir syk før du fyller 26 år og søker ufør før du er 36 så får du en høyere uføretrygd enn minstesatsen. Dette fordi du ikke har hatt sjansen til å opparbeide deg pensjonspoeng. G står for grunnbeløpet NAV beregner deg ut fra. Det ligger på rundt 90000kr nå og oppjusteres med lønnsøkningen. Så hvis du skal regnes ut ifra 2,45 G, ganger du 90000 med 2,45. Det er så mye du får i året. Skjønner? http://www.smartepenger.no/trygd/126-trygd/1198-grunnbelopet Alt er rett, bortsett fra at det ikke holder å bli ufør før fylte 26 år. Sykdommen må også være alvorlig og godt dokumentert. Mange får ikke ung ufør fordi sykdommen enten ikke regnes som alvorlig nok, eller det er for dårlig dokumentert. De kan likevel få innvilget varog ufør med minstesatsen. Anonymous poster hash: 550a4...e94 1
Ruccula Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 I dette samfunnet virker det som de aller fleste kun er opptatt av "hva har JEG KRAV PÅ" Derimot hører man sjelden noen som spør " hva kan jeg BIDRA MED" 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #17 Skrevet 5. oktober 2015 Så fordi du ikke klarer å skaffe deg jobb så blir du uføretrygdet?? Det er jammen en flott holdning, håper du må leve på sultegrensen.Anonymous poster hash: addb5...02a Er det MULIG å være så kort I knollen som du røper deg som her med et slik ELENDIG svar? Må le av svar fra åndsamøber uten snev av livserfaring . Sur og fæl 24/7 tipper jeg! Skjerpings! Anonymous poster hash: 9fdaf...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #18 Skrevet 5. oktober 2015 Er det MULIG å være så kort I knollen som du røper deg som her med et slik ELENDIG svar? Må le av svar fra åndsamøber uten snev av livserfaring . Sur og fæl 24/7 tipper jeg! Skjerpings!Anonymous poster hash: 9fdaf...ef5 Nå er det ikke meg du siterer, men fy fadern for et svar. Hva gjør det deg til å svare på den måten? Er så lei av unge obsternasige jyplinger som deg som ikke eier respekt for folk med andre meninger. Anonymous poster hash: 1c28c...25d 1
Peter007 Skrevet 5. oktober 2015 #19 Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Om du er så psykisk syk at du ikke klarer å jobbe, hvorfor lar bv deg ha barn?! Stakkars unger!Anonymous poster hash: 66048...d1b Jeg begynte å lese tråden og har nå lest to meldinger fra denne Anonym. Sier bare at slik skriver en ikke til mennesker. Du forteller mye om deg selv. En kan være konstruktiv i sin kritikk her. Men ikke spydig. Du har bedrevet personangrep. Du må skille sak og person. Her bør moderator inn. Årsaker til sykdom skal ikke vi andre vite. En blir som tidligere nevnt av annen ikke ufør uten grunn. Ts har nå også fått lettet en byrde fra sine skulder. Situasjonen er avklart og hun kan planlegge videre ut fra dette. Jeg er ikke selv ufør om du skulle lure. Jobber fulltid og mer enn det. Jeg har skrevet en del kritiske innlegg om såkalte alenemødre.Friske damer som får maksimalt ut av systemet. Et system som hjelper de frem. Et system som lar menn og samværsforeldre være barnepasserere. Menn som blir pålagt bidrag av stor størrelse da mor ikke vil bidra men i stedet hevne far. Det er systemet rundt jeg har kritisert og ikke minst holdninger, og regler som diskriminerer menn som likeverdige foreldre. De mennesker som blir syke i Norge får noe hjelp. Jeg betaler skatten min med glede til de. Jeg blir så forbanna av innlegg som dette Endret 5. oktober 2015 av Peter007 2
Gjest Mandalas Skrevet 5. oktober 2015 #20 Skrevet 5. oktober 2015 I dette samfunnet virker det som de aller fleste kun er opptatt av "hva har JEG KRAV PÅ" Derimot hører man sjelden noen som spør " hva kan jeg BIDRA MED" Vi må ha penger for å kunne bo og spise her i verden. Sånn er det bare. Hvordan skal det hjelpe en som er på vei til å bli ufør å stille spm "hva kan jeg bidra med?". Det er ikke noe merkelig at man bekymrer seg for økonomien og ønsker å vite hva man kan regne med å få i mnd. Det betyr ikke at man ikke setter pris på det fantastiske velferdssystemet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå