AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg trenger rett og slett litt motivasjon Jeg er pr i dag 160 cm og veier 97 kg. Har allerede gått ned 8 kg, men i det siste har jeg mistet motivasjonen. Grunnen til at jeg har blitt så stor er usunn mat, store porsjoner kombinert med latskap. Jeg er råklar til å begynne på fortsettelsen i morgen, både for helsas skyld og for å føle med freshere. - Jeg ønsker å spise normal mat (ala Grete Roede), mellom 1500 og 1800 kcal (alt etter hvor mye fysisk aktivitet) - Trene fullkropp styrke 2 ganger i uka, samt en time spinning og 40 minutter intervalltrening på tredemølle. I tillegg skal jeg sykle til og fra jobb (vel.. det tar meg 10 minutter, men bedre enn ingenting) Skal loggføre alt på vektklubb.no. har også alliert meg med ei venninne som ønsker å støtte meg. Så kommer spørsmålet som det ikke er en fasit på, men jeg spør for det: Hvis jeg holder meg til dette opplegget, hva kan skje med meg i løpet av 12 uker? Tenker både fysisk og mentalt. Håper noen kan komme med noen motiverende svar eller dele sine erfaringer. Anonymous poster hash: 73afd...a4a
ajarRun Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Med 1500 til 1800 kalorier mister du vel marginalt med vekt. Selv klarte jeg lett å miste 12 kilo på fem uker, men jeg prøvde ikke å spise "normalt" det var jo sånn jeg ble feit.
Wiggins Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Du kan fint miste mye vekt på 12 uker med 1500 til 1800 kcal per dag. Faktisk er det veldig lite hvis du skal orke å trene noe. Det er bedre å gå ned i vekt ved å spise litt mer og mosjonere enn å spise lite og sitte mye stille.Jeg har sett mange som påstår at trening har lite å si for vektnedgang, at mesteparten styres av kosthold. Det er veldig avhengig av hva man legger i ordene "trening" og "mosjon". Det er mye viktigere å være i litt aktivitet hver dag enn å trene to ganger i uka. Å trene utholdenhet med brukbar intensitet flere ganger i uka øker også hvileforbrenningen. Jeg merker det godt på både apetitt og vekt i perioder der jeg trener mye, dvs. april-september.10 minutter på sykkel til og fra jobb er ikke all verden, men langt bedre enn ingenting. Du kan jo legge inn en liten omvei?Hva som skjer med deg på tolv uker er som du selv sier umulig å forutsi, både mentalt og fysisk. Jeg kan ihvertfall si deg at du mentalt må ha et atskillig lengre perspektiv enn tolv uker. Du kan ha både et langtidsperspektiv og et kortere perspektiv. Det kan være oppmuntrende å se resultater etter en definert periode, men du må være innstilt på å fortsette etterpå.Om du ikke går så veldig mye ned kan du motivere deg med at mosjon senker risikoen for en mengde sykdommer selv om du ikke går så mye ned i vekt. En person med BMI på 27-28 som trener regelmessig kan ha lavere sjanse for diabetes eller hjerte- og karsykdommer enn en med BMI på 24 som er lite aktiv.Så det beste svaret jeg kan gi deg er at du sannsynligvis vil gå ned i vekt, alt fra 1 kg til 6 kg, du vil merke at du kommer i bedre form, og du vil minske sjansen for diverse alvorlige sykdommer på lengre sikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå