Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lipgloss
Skrevet

Hei jeg skal ut å reise litt,blir en del fly.

Det jeg lurte på om det er lov å ta med strikketøy på flyet.

Eller blir jeg fratatt strikkepinner i tollen.

Ronja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å ha med :)

Skrevet

Strikkepinner er lov, men bruk rundpinne, så ungår du å stikke noen og at pinnene ramler på gulvet.

Anonymous poster hash: 0824d...57a

Gjest lipgloss
Skrevet

Det er lov å ha med :)

Så flott :)

Hater å fly elsker å strikke så da får jeg tankene over på noe annet :)

Skrevet

Hei jeg skal ut å reise litt,blir en del fly.

Det jeg lurte på om det er lov å ta med strikketøy på flyet.

Eller blir jeg fratatt strikkepinner i tollen.

Ronja

I tollen tar de neppe strikkepinner, men i sikkerhetkontrollen tar de ulovlige saker, noe strikkepinner ikke er.

• Liker 3
Gjest lipgloss
Skrevet

I tollen tar de neppe strikkepinner, men i sikkerhetkontrollen tar de ulovlige saker, noe strikkepinner ikke er.Anonymous poster hash: 0824d...57a

Så bra,ja det var sikkerhetskontrollen jeg var litt redd for,tenke kanskje at spisse ting ville bli tatt.

Er ikke så glad i den kontrollen da jeg alltid blir plukket ut,ser sikkert så nervøs ut,tilfeldig kontroll sier de alltid syns det er så merkelig,så derfor var jeg litt redd for at det ville bli mye styr med strikkepinner,men da tar jeg med strikketøyet mitt jeg :)

Skrevet

Jeg ville ringt og hørt på forhånd, har hørt ulike erfaringer, og ei venninne opplevde å få rundpinnen i bambus røsket ut av genseren hun var halvveis på da hun var på vei tilbake.

Gjest lipgloss
Skrevet

Jeg ville ringt og hørt på forhånd, har hørt ulike erfaringer, og ei venninne opplevde å få rundpinnen i bambus røsket ut av genseren hun var halvveis på da hun var på vei tilbake.

okey,ja da gjør jeg det,orker ikke noe styr i sikkerhetskontrollen,hadde vært veldig kjekt visst jeg kunne få det med meg da jeg har angst for fly og dette gjerne ville kunne roe meg ned litt.

Skrevet

Så bra,ja det var sikkerhetskontrollen jeg var litt redd for,tenke kanskje at spisse ting ville bli tatt.

Er ikke så glad i den kontrollen da jeg alltid blir plukket ut,ser sikkert så nervøs ut,tilfeldig kontroll sier de alltid syns det er så merkelig,så derfor var jeg litt redd for at det ville bli mye styr med strikkepinner,men da tar jeg med strikketøyet mitt jeg :)

Maskinen du går gjennom har to typer pip, den ene er hvis du har noe som piper, den andre er hvis du får tilfeldig kontroll. Det er altså maskinen som bestemmer om du skal bli stoppet for tilfeldig kontroll eller ikke.

Maskinen aner ingenting om du ser nervøs ut eller ikke:)

Anonymous poster hash: d1b43...900

Gjest lipgloss
Skrevet

Maskinen du går gjennom har to typer pip, den ene er hvis du har noe som piper, den andre er hvis du får tilfeldig kontroll. Det er altså maskinen som bestemmer om du skal bli stoppet for tilfeldig kontroll eller ikke.

Maskinen aner ingenting om du ser nervøs ut eller ikke:)Anonymous poster hash: d1b43...900

huff ja jeg vet de sier dette,visste ikke om dette med pip greiene da,men de sier alltid når jeg er på gardemoen at det er tilfeldig kontroll,jeg tar alltid av meg belte og sko og går barbeint gjennom kontrollen men uannsett så piper det,har nesten begynnt å tro at de har folk som står og studerer de som ser nervøse ut,jeg har helt angst når jeg skal igjennom der ,skjelver og svetter som en gris :( så gjør det ikke saken bedre at jeg skal ut og fly heller,hater det som pesten

Skrevet

huff ja jeg vet de sier dette,visste ikke om dette med pip greiene da,men de sier alltid når jeg er på gardemoen at det er tilfeldig kontroll,jeg tar alltid av meg belte og sko og går barbeint gjennom kontrollen men uannsett så piper det,har nesten begynnt å tro at de har folk som står og studerer de som ser nervøse ut,jeg har helt angst når jeg skal igjennom der ,skjelver og svetter som en gris :( så gjør det ikke saken bedre at jeg skal ut og fly heller,hater det som pesten

Hvis det piper uten at du har noe som skal pipe så er det tilfeldig kontroll pipet og også grunnen til at de sier at det er tilfeldig kontroll, nettopp fordi det er tilfeldig.

Anonymous poster hash: d1b43...900

Skrevet

Har alltid fått det gjennom, men spurte en securitas-vakt som sa at de aldri gjorde det på den flyplassen, men at det kunne være lurt å ha bambuspinner dersom man skulle fly internasjonalt. Uansett greit å ha med en liten ekstratråd som du kan sette gjennom strikketøyet bare i tilfelle. Får ha med broderisaks også, så lenge den er under 6 cm lang. 

Gjest lipgloss
Skrevet

Hvis det piper uten at du har noe som skal pipe så er det tilfeldig kontroll pipet og også grunnen til at de sier at det er tilfeldig kontroll, nettopp fordi det er tilfeldig. Anonymous poster hash: d1b43...900

:) bare jeg som er paranoid :) det er typisk meg da hihi

Skrevet

Dette høres virkelig merkelig ut. Jeg har reist mye med fly, senste for noen måneder siden. Strikketøy har alltid vært med og aldri blitt stilt spørsmål ved. Men jeg har alltid rundpinne etter anbefaling fra andre strikkeglade reisende.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har kun måttet levere inn strikketøyet på fly fra tyrkia. Aldri ellers. Da tok flyvertinnen vare på det - og jeg fikk det igjen da jeg gikk av. Rundpinne eller hekling er safe.

Endret av Snabeltann
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ta med strikkepinner i bambus - bare for å være på den sikre siden. 

Jeg har aldri opplevd problemer i sikkerhetskontrollen med strikkepinnene, men det var nære på at et utyske av ei maktsyk tysk megge ved innsjekkinga holdt på å kontakte flyplasspolitiet fordi jeg hadde med strikketøyet. At jeg hadde med en rekke andre potensielle "mordvåpen" (laptop, kredittkort, neglefil osv.) var det ikke så nøye med - det var strikkepinnene hun skulle ha. 

Jeg - en mulig terrorist. 

Ble uansett masse materiale til et kåseri om overhysteri til studentavisa. 

Gjest lipgloss
Skrevet

:)) ringte nettopp flyplassen,hvor jeg fikk beskjed om at strikketøy og strikkepinner fikk være med igjennom sikkerhetskontrollen,jeg ringte både stavanger flyplass og gardemoen forvå være helt sikker :)

Ble veldig glad over den beskjeden,vil korte ned flyturen for meg betydelig,tusen takk til alle dere som har svart.

Skrevet

Jeg har også sendt mail til flyplassen før, og fått bekreftet at strikkepinner er fullt lovlig. Det står også på nettsidene til flyplassene har jeg sett før.

God tur :)

Anonymous poster hash: f6331...eb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...