Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har observert at det ofte blir sagt her inne at det å spille dataspill eller lese tegneserier ikke er noe for voksne mennesker.

Det minner meg litt om hvordan man tenkte som barn; at når man ble voksen skulle man gjøre voksenting, som å drikke kaffe og vin og lese avisen og aldri leke mer.

Nå som jeg er voksen selv, legger jeg helt andre ting i det å oppføre seg som et voksent menneske.

Som f.eks å ta hånd om sin egen økonomi, jobb og familie, kommunisere med andre mennesker på en høflig og rasjonell måte, innse at man selv er ansvarlig for sitt eget liv og at ingenting kommer gratis, osv osv

Hva slags fritidssysler og interesser en måtte ha har ingen verdens ting med hvorvidt man kan defineres som et voksent menneske eller ikke, etter min mening.

Hva mener dere - hva vil det si å være voksen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som f.eks å ta hånd om sin egen økonomi, jobb og familie, kommunisere med andre mennesker på en høflig og rasjonell måte, innse at man selv er ansvarlig for sitt eget liv og at ingenting kommer gratis, osv osv

Ja... men jeg mener nå at det er enkelte ting som kommer gratis. 

Det er i allefall viktig å få lov til å være voksen av familie og venner blandt annet. Jeg får ikke alltid lov til å være voksen.

Anonymous poster hash: 95382...558

Skrevet

Jo, enig i at å være voksen vil si det du nevner også. 

Men at hva man liker å bruke fritiden sin til er da pokkern opp til hver enkeltperson :P

Skrevet

Å være voksen vil si å ta ansvar for eget liv og egne handlinger, og å være et godt forbilde.

Barn og tenåringer ønsker jo å gjøre akkurat som de vil, det er derfor de trenger voksne til å sette grenser og å lede de på rett vei. 

Har opplevd mange som er i 20-årene, kanskje begynnelsen av 20-årene, som  tror at å være voksen er å gjøre akkurat hva man vil ... men ingen voksne kan gjøre dette. Om voksne gjør akkurat som de vil, er de ansvarsløse og har ingen kontroll på sitt liv.

Gjest lipgloss
Skrevet

Det å ta ansvar er å være voksen,kort fortalt,du kan fint gjøre barnslige ting bare du er ansvarlig på de områder som er viktige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...