Gå til innhold

Gikk glipp av slektningens bryllup – fikk sjokkregning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke sendt regning, men jeg hadde nok blitt ganske skuffet om noen lot være å dukke opp uten å gi beskjed... Det koster så lite å sende en SMS og fortelle at man ble forhindret...

• Liker 5
Skrevet

Nja. De sa jo ikke ifra at de ikke kom likevel. Ville vært høflig å gi beskjed. Og vil ikke si at det beløpet var en sjokkregning akkurat.

• Liker 4
Skrevet

Det er dårlig folkeskikk fra gjesten som ikke ga beskjed, selv om hensikten var god, og de ikke ville stresse brudeparet ved å melde i fra om frafall på bryllupsdagen, ble det veldig feil.  De burde gitt beskjed!

Men to feil blir ikke en rett. 

Gjesten gjorde en feil, det er hevet over enhver tvil, men brudeparet satte en ny standard for lavmål.  De burde bare hevet seg over dette, til tross for skuffelse og irritasjon.

ut over dette, det er ikke første gangen jeg hører om gjester som får tilsendt regning i posten etter å ikke ha møtt opp i selskap.  Jeg har også lest at dette har skjedd i barnebursdag.

Anonymous poster hash: 4b0b4...b22
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke sendt regning, men blitt rimelig irritert over at noen ikke hadde gitt beskjed engang. Lyser igjennom at gjesten egentlig ikke hadde lyst til å komme. Hadde ikke invitert de i noe annet seinere.

• Liker 3
Skrevet

Uhøflig å ikkje sei frå, uansett grunn. Kan tenkje seg fram til kor dyrt det hadde vore om alle hadde den tankegangen, der brudeparet sit igjen med ei stor rekning på mat til folk som ikkje dukka opp. 

Skrevet

En av mine onkler sendte mld til min far under 24 timer før vårt bryllup og sa han ikke kom. Egentlig ikke noe sjokk, men litt ergelig da vi hadde ordnet bordplassering og dekket på. Han gadd rett og slett ikke. Ikke å sende en lykkehilsen en gang  :fnise:  Litt ergelig å tenke på at det kostet penger for hans "plass". Men hadde aldri sendt en regning på det. Nå er dette en som skriver seg mer og mer ut av familien så han blir ikke bedt på noe mer i allefall. Synes i allefall de to gjestene kunne sendt en mld og sagt i fra selv om det var på bryllupsdagen. Jeg hadde kanskje blitt bekymret for om noe alvorlig hadde skjedd, og hadde ikke blitt sint siden de hadde en god grunn.

Gjest Anubiel
Skrevet

En gjest hos oss ga beskjed kvelden før bryllupet at han ikke kom. Han orket ikke. Han bodde under en time unna, og kunne fint ha dukket opp kun til middagen og så reist igjen, om han var så sliten. På tidspunktet irriterte det meg noe skrekkelig. På grunn av ham måtte vi i siste liten omrokkere på alt av bordplassering. Men å sende regning?! Det kunne ikke falt meg inn... Hadde glemt hele den manglende gjesten dagen etter, da :)

Må sies at vi noen uker etter bryllupet fikk pengegave av denne gjesten da. Det var uventet, men veldig hyggelig!

(Ser ellers for meg at tvangsinndrivelse av den typen regning er noe en kan se langt etter, så om noen her skulle få en slik regning - ignorer den..)

Skrevet

Onkelen min sa ifra når vi ankom lokalet at samboeren hans ikke kom. Et tomt sete midt i borddekkingen var ikke kult, men hadde ikke sendt regning, nei..

Anonymous poster hash: 376f9...e4a

Skrevet

Nja. De sa jo ikke ifra at de ikke kom likevel. Ville vært høflig å gi beskjed. Og vil ikke si at det beløpet var en sjokkregning akkurat.

Ikke i Norge nei, men alle andre land har ikke like leveomkostninger og lønninger som i Norge.

Det varierer sterkt!

Dette var storm i et vannglass, de var jo ikke nære engang. Disse bryllupene har tatt helt avgang pengebruk- det må være et av USAs dyreste fiskemiddag!

Anonymous poster hash: cb2d1...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...