Gå til innhold

strømpebukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva viser gradestokken når dere kler på barna strømpebukse før de går i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har minsten på 5 år brukt strømpebukse i flere uker allerede. Hun kler på seg selv, og tar på seg strømpebukse av eget ønske. Jeg ser ingen grunn til å poengtere for henne at gradestokken viser over 10 grader framdeles.

Jeg slipper ihvertfall at sokkene forsvinner i bhg, for det er et stort problem her i huset.

Skrevet

Ser litt an tykkelsen på buksa. I en tynn sommerbukse blir det strømpebukse, i en tykkere blir det gjerne sokker. Når det regner har vi alltid strømpebukse på. Så har ho bare strømpebukse og en ullbukse på under regnbuksa.

Temperaturen er rundt 10 grader, men med vinden er det fort kaldere.

Skrevet

Tulla har brukt strømpebukse i noen uker nå. Når hun drar til dagmamma tar jeg gjerne ullundertøy på henne fordi dagmammaen er mye ute med ungene. Ellers, når vi er hjemme og bare er ute når vi går fra ytterdøra til bilen, gidder jeg ikke ta på strømpebukse.

Skrevet

I barnehagen vår er det to barn som har begynt med strømpebukse, søtten har det ikke. Mine har heller ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er desverre slutt på årstiden der de kan gå rund ti bare bleien, eller med en tynn bukse utenpå. Her i huset har vi derfor tatt i bruk strømpebukser et par uker allerede nå.

Skrevet

Her er det ikke strømpebuksetid ennå.

Men så har vi heller ikke de tynneste sommerbuksene på da. :wink:

Syns det blir fortidlig å kle på ungene så alt for mye allerede nå, da kan det fort bli vanskelig å finne varme nok klær til vinteren når det blir virkelig kaldt.

Dessuten, inne er det mer enn varmt nok for å slippe strømpebukse... og utendørs er ungene stort sett i så mye aktivitet at de holder varmen allikevel.(i allefall i den barnehagen datteren min går i) Og de må jo får lov til å utvikle ett noenlunde godt immunforsvar også. :roll:

Og det gjør de ikke hvis vi pakker på dem lag på lag med klær bare fordi det ikke er 18 grader hver dag lenger.

Skrevet

Min gutt på 6 år bruker det nå når han har turdag ellers bare sokker!

Klems Charmina

:babyjente: 46 dager til termin :babyjente:

Skrevet

Minstemann bruker strømpebukse om morningen - da er det rundt 6 grader. Har bedt de i bhg om å følge med så noen dager har han den på andre dager har han sokker på når han blir hentet! Grei avtale - de har jo en bedre oversikt.

Eldstemann har ikke startet med lang longs enda. Når det kryper mot 0 grader kommer vel det. Han er veldig "varmblodig" av seg - står sjelden i ro... :wink:

Skrevet

Frøkna her i huset har begynt med stømpe bukse.Men jeg har spurt dem i barnehagen om di kan følge med.For jeg har ikke fått kjøpt inn tykkere bukser enda.Å tøybuksene fra lindexs er litt i det tynneste laget når det er nede i 5 grader på morgnen.

Skrevet

her er det så surt og kalt at jeg snart begynner med streømpebukse. Så ja, treåringen har strømpebukser på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...