Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt meg ut mye, fler ganger ,på å være med på alt, prøve å kjenne alle og altid finne på noe å si. Men i en alder av 24 nå, inser jeg mer og mer at jeg faktisk er litt sånn. Jeg er ikke den som så lett går fra bekjentsonen til vennskap, selvom det skjer også. Noen ganger er jeg veldig pratsom igjen,og vil spsialisere såmye som mulig,men nå,her jeg sitter, sitter jeg alene, og nyter at det er ingen rundt meg. Hvorfor skal det være så mye mas om at man skal være sosial og supersmilende hele tiden? Jeg er nemlig ikke nødvendigvis sur, selv om jeg er litt slitnere noen ganger enn andre..

Anonymous poster hash: 1edf1...a73

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som maser om det da? Da er det jo bare å si nei du orker ikke å være sosial i dag.
Jeg ga opp å være supersmilende når jeg ble utbrent, og innså at presset var mere i mitt eget hode enn fra omverdenen. Bare å tillate seg å være alene det, ingenting galt i det! :)

Anonymous poster hash: 063bb...5c4
Gjest Gjest_Balian de Ibelin
Skrevet

Det er ikke galt å like og være alene. Jeg selv foretrekker å være alene framfor med andre mennesker.

Om det er noen som mener at dette er galt så er ikke det noe jeg bryr meg om.

Ikke bry deg om hva andre folk mener. 

• Liker 3
Skrevet

Hvem sier at det er galt å være alene?

Anonymous poster hash: 48a2f...0ab
  • Liker 2
Skrevet

Det virker på meg som de som er veldig glad i mye sosial omgang ikke har forståelse for oss som ikke har så mye behov for det. Jeg trives veldig godt i mitt eget selskap og har behov for en del alene tid.Folk som er på samme måte som meg skjønner veldig godt behovet for alene tid. 

Anonymous poster hash: 358c4...692
  • Liker 5
Gjest Trolletrine
Skrevet

Lær deg å ikke bry deg så mye om hva andre mennesker tenker om deg.  Det er du som skal leve livet ditt, og ingen andre.

Så lev livet slik du ønsker, og NYT :-)

Skrevet

Så du er innadvendt. Big deal ...

For å være ærlig skjønner jeg deg litt også, det tar gjerne noen år før man blir komfortabel med at man ikke må være med andre hele tiden og faktisk foretrekker eget selskap. :)

Anonymous poster hash: 77647...4e2
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Jeg tenker at grunnen for at det kanskje blir sett på som galt å være alene av mange eller i det samfunnet vi lever i har kanskje mer med at andre tenker du blir fort ensom, og derfor bryr sikkert flere seg om dette, at de helst ikke vil se at flere lukker seg vekk i fra det sosiale og ender opp med å sitte der ensom og trist.

Men det er klart ingenting galt hvis en ønsker å være mest alene, hvis du trives best med dette så er det ingen skam i å ha mer alenetid. Du er sosial når du har behov for det, og de som er dine ekte venner vil ha forståelse og respekt for dette.

Skrevet

Eg føler det på same måte. Eg elskar å vere heime med mannen og berre slappe av. Eg går på skule, jobbar, og driv med organiserte treningar. Den tida eg faktisk har fri frå mas og mykje folk, vil eg vere heime. Dersom eg seier nei til ein fest eller grillkveld med mange folk eg ikkje kjenner tilstades, så blir det eit irritasjonsmoment for den som inviterar. "Alle skal jo vere der". "Bli med då". 

Skrevet

Det å trives alene er da ikke noe problem. Så lenge du ikke drar til storken for å få barn alene så. Men ellers ser jeg ikke problemet med det?

Anonymous poster hash: b6b3b...dd3
  • 6 år senere...
Skrevet

Ikke galt i det hele tatt vi er alle forskjellige :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...