AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hei! Sitter her med min nydelige to dager gammel sønn i fanget og er helt forelsket. Han er en rolig og sindig kar på dagen, og litt småhysterisk om natten. Fant i natt ut at han har et enorm sugebehov. Han kan ligge timesvis hos mor og amme om han får lov (amming går heldigvis bra ser det ut som), men effektiv suging avtar ganske fort og blir erstattet med kosesuging (ammer i en halvtime til en time, mor ser ut til å ha melk). Så fort vi tar bort puppen blir han urolig og gretten, men roer seg med en gang han får suge på lillefingeren. Ser jo her at smokk vil løse mye av urolighetene, men det sies at man skal vente en stund før man begynner (hører forskjellig på sykehuset også). Når begynte deres? Hilsen en ganske så nyforelsket far. Anonymous poster hash: e80af...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg ventet vel i oppimot en uke eller to, for å være sikker på at ammingen var godt innarbeidet. Og ammingen ble veldig bra heldigvis, fullamming til seks måneder Anonymous poster hash: 910b0...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er helt naturlig og riktig at den nyfødte ønsker å ammes hele tiden, og dere bør også la barnet die så ofte og lenge som hen ønsker da dette legger grunnlaget for melkeproduksjonen. Anonymous poster hash: 50a55...e83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #4 Del Skrevet 4. oktober 2015 Min fikk smokk fra dag én da sugebehovet hans er helt sinnsykt. Har blitt rene magikeren når han ammer og jeg kjenner at han begynner kosesuging; da drar jeg puppen ut og smetter smokken inn og han sover videre som en stein I tillegg er smokken fin trøst på kvelden når han skal sove for natten da han finner en helt annen ro når jeg vet at han ikke er sulten. Noen babyer kan bli sugeforvirret, men mini her hadde perfekt sugeteknikk da han ble født og han sugde på knytteneven i det han kom ut så vi tok sjansen da han som sagt hele tiden ville suge. Nå 2 mnd etter så har vi ikke hatt noen problemer med at han fikk smokk tidlig. Derimot er den et perfekt redskap for å roe han ned når han er litt urolig og trøtt. Han bruker den faktisk ikke mye, kun ved innsoving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Del Skrevet 4. oktober 2015 Her begynte han med smokk på 4. dagen. Lettet veldig for meg, ammet helt uten problemer og de første ukene la han på seg oppimot 400gram i uken :-)Anonymous poster hash: e94a1...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #6 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er helt naturlig og riktig at den nyfødte ønsker å ammes hele tiden, og dere bør også la barnet die så ofte og lenge som hen ønsker da dette legger grunnlaget for melkeproduksjonen. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Joda, jeg ammet konstant i starten og lå i perioder nesten 24/7 med han og merket når han hadde økedøgn og han nektet å ta smokken om han faktisk var sulten. Men når han bare ville kosesuge(det merker en kjapt på sugeteknikken) så var det greit å få avlaste puppene litt, og ikke minst gi meg en sjanse til å spise, dusje etc). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Del Skrevet 4. oktober 2015 Faren med smokk er ikke sugeforvirring, det gjelde kun flaske. Det som kan bli utfordringen med smokk er som skrevet dårligere melkeproduksjon og at barnet ikke søker brystet like ofte som hen ellers ville ha gjort. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #8 Del Skrevet 4. oktober 2015 Faren med smokk er ikke sugeforvirring, det gjelde kun flaske. Det som kan bli utfordringen med smokk er som skrevet dårligere melkeproduksjon og at barnet ikke søker brystet like ofte som hen ellers ville ha gjort. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Aldri vært noe problem her. Han visste forskjell på pupp og smokk med én gang. B Var han sulten så spyttet han ut smokken og det gjør han enda. Han lar seg ikke lure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Del Skrevet 4. oktober 2015 Aldri vært noe problem her. Han visste forskjell på pupp og smokk med én gang. B Var han sulten så spyttet han ut smokken og det gjør han enda. Han lar seg ikke lure Det er fint at dette ikke har vært et problem for dere, men for noen blir dette en utfordring. Derfor er det viktig å være oppmerksom på dette dersom man begynner med smokk tidlig. I tillegg kan det bli vanskelig dersom mor er av de som må jobbe for melkeproduksjonen. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #10 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er fint at dette ikke har vært et problem for dere, men for noen blir dette en utfordring. Derfor er det viktig å være oppmerksom på dette dersom man begynner med smokk tidlig. I tillegg kan det bli vanskelig dersom mor er av de som må jobbe for melkeproduksjonen. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Joda, men her var det snakk om null problem med amming og baby med enormt sugebehov Men man må finne ut hva som passer sin baby. Det er som sagt risikoer med både smokk og flaske om man skal fullamme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Del Skrevet 4. oktober 2015 Joda, men her var det snakk om null problem med amming og baby med enormt sugebehov Men man må finne ut hva som passer sin baby. Det er som sagt risikoer med både smokk og flaske om man skal fullamme. Her er det snakk om en 2 dager gammel baby, det er alt for tidlig å konkludere med at det er null problem med amming. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hei! Sitter her med min nydelige to dager gammel sønn i fanget og er helt forelsket. Han er en rolig og sindig kar på dagen, og litt småhysterisk om natten. Fant i natt ut at han har et enorm sugebehov. Han kan ligge timesvis hos mor og amme om han får lov (amming går heldigvis bra ser det ut som), men effektiv suging avtar ganske fort og blir erstattet med kosesuging (ammer i en halvtime til en time, mor ser ut til å ha melk). Så fort vi tar bort puppen blir han urolig og gretten, men roer seg med en gang han får suge på lillefingeren. Ser jo her at smokk vil løse mye av urolighetene, men det sies at man skal vente en stund før man begynner (hører forskjellig på sykehuset også). Når begynte deres? Hilsen en ganske så nyforelsket far. Anonymous poster hash: e80af...801 Hvem er det som sier det nøyaktig, og hvorfor må man vente en stund? På nyfødtintensiver bruker de ansatte å gi barna smokk, og de er så nyfødte som man får det.Anonymous poster hash: 58246...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #13 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvem er det som sier det nøyaktig, og hvorfor må man vente en stund? På nyfødtintensiver bruker de ansatte å gi barna smokk, og de er så nyfødte som man får det.Anonymous poster hash: 58246...466 Grunnen til at barna på nyfødtintensiven får smokk er jo nettopp for å kunne stimulere sugerefleksen selv om de ofte er for svake til å die fra mors bryst, så det er ikke direkte sammenlignbart. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 4. oktober 2015 #14 Del Skrevet 4. oktober 2015 Vi begynte med smokk etter bare noen få dager, men fikk advarsler om at babyen kunne bli sugeforvirret. Men her gikk det veldig bra, han har god sugerefleks, og blir ikke forvirret av smokk, flaske og bryst om hverandre. Valgte smokk da jeg hadde veldig såre brystvorter i starten - og når babyen bare vil "sutte" for sugerefleksen sin skyld, så ville jeg heller gi brystene avlastning. Hadde brystbetennelse (pga. rifter/sår på brystvortene) og det hele, så snakket med en jordmor som mente at jeg selv burde kjenne på hvor mye babyen faktisk skulle få bruke meg som smokk. Veldig glad for at vi tok i bruk smokken altså! Null problemet med såre bryster nå, og babyen har lagt på seg fint. Og fikk høre fra en sykepleier at nyere forskning faktisk viser at smokk har en virkning mot krybbedød også. Mange råd man skal følge som nybakte foreldre, men det er lov å prøve seg litt frem også. Alle barn er ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #15 Del Skrevet 4. oktober 2015 Her er det snakk om en 2 dager gammel baby, det er alt for tidlig å konkludere med at det er null problem med amming. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Ikke her i gården. Han satt på puppen fra han kom ut. Hadde ingen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #16 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ikke her i gården. Han satt på puppen fra han kom ut. Hadde ingen problemer. Nå er det ikke du som spør etter råd og erfaring i denne tråden, mine svar er rettet mot trådstarter. Ikke deg. Anonymous poster hash: 50a55...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #17 Del Skrevet 4. oktober 2015 Nå er det ikke du som spør etter råd og erfaring i denne tråden, mine svar er rettet mot trådstarter. Ikke deg. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Ja, men det er du som påstår at det er snakk om problemer med amming og det er altså ikke temaet her. Temaet er om å gi baby smokk og det er ikke noe problem om man har en sugesterk baby der ammingdn går fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #18 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja, men det er du som påstår at det er snakk om problemer med amming og det er altså ikke temaet her. Temaet er om å gi baby smokk og det er ikke noe problem om man har en sugesterk baby der ammingdn går fint. Ja, og babyen som tråden handler om er kun 2 dager. Det er for tidlig til å si at ammingen og sugeteknikk er helt fin og ammingen er heller ikke etablert selv om alt ser ut til å gå strålende akkurat nå. At alt gikk bra for deres del er alfa og omega, men det er ikke dermed sagt at alt vil gå like bra for alle andre. Det er ingen krise å gi smokk, men som jeg har skrevet flere ganger kan det være nyttig å være bevisst på et par potensielle problemer som kan dukke opp. Anonymous poster hash: 50a55...e83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2015 #19 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ja, og babyen som tråden handler om er kun 2 dager. Det er for tidlig til å si at ammingen og sugeteknikk er helt fin og ammingen er heller ikke etablert selv om alt ser ut til å gå strålende akkurat nå. At alt gikk bra for deres del er alfa og omega, men det er ikke dermed sagt at alt vil gå like bra for alle andre. Det er ingen krise å gi smokk, men som jeg har skrevet flere ganger kan det være nyttig å være bevisst på et par potensielle problemer som kan dukke opp. Anonymous poster hash: 50a55...e83 Og det har jeg som sagt også nevnt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 4. oktober 2015 #20 Del Skrevet 4. oktober 2015 Førstemann elsket smokk fra første stund! Men vi ventet 1-2 uker før vi gav den ved sugebehov. Han hadde aldri problemer med sugeteknikk, men jeg fikk høre at det var viktig å legge til brystet så ofte som mulig for å stimulere produksjonen. Man bør være litt smokk for babyen de første dagene. Har nå en 3 mnd gammel baby som nekter smokk for alt i verden! Vi ventet kanskje litt for lenge med å tilby. Samme gjelder flaske. Jeg ville drøyd en ukes tid. Greit å få veid babyen et par ganger for å se at vekta øker som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå