AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Samboeren vil fri når vi står med en positiv graviditetstest. I tillegg tar det gjerne noen mnd. å ordne alt det praktiske, så jeg regner med å være 4 mnd på vei. Jeg kan ikke starte planlegging før det fordi jeg ikke ble fridd til, og det føles helt rart ennå. Noen som var i samme situasjon? Hva skal man tenke på? Hvor mye tid brukte dere på papirarbeid? Passende kjole, eller vises ikke magen da? Blir vel borgerlig vielse og 20-30 gjester inkl. mange småbarn/spedbarn. Tips og råd? Anonymous poster hash: bf94a...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Trodde de fleste brukte lenger tid enn 3-4 mnd på bryllupsforberedelser. Har vært i bryllup der brura var høygravid. Synes ikke hun var noe fin. Anonymous poster hash: 9d389...ec2 9
Sirah Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Ei venninne var 3-4mnd på vei og hun hadde en kjole som gjorde at du ikke kunne se kulen på magen med mindre du viste det Det er null problem TS
LittDiva Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Men , jeg bare lurer .. Han har tydeligvis uansett tenkt og fri , så hvorfor ikke bare gjøre det nå ? Også ta en eventuell graviditet som det kommer . 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Men , jeg bare lurer .. Han har tydeligvis uansett tenkt og fri , så hvorfor ikke bare gjøre det nå ? Også ta en eventuell graviditet som det kommer . Spør ham. Jeg var gravid i sommer, men mistet i uke 8. Han "rakk ikke" å fri da. Dette er et godt diskuttert tema og han ønsker å gifte seg med meg, men ser ikke behovet før barnet er på vei. "Er det med barnet du gifter deg da? Hva om jeg mister igjen midt i forberedelsene når alle er informert?" Han har ikke noe god kommentar bare "Kall meg rar, men det er sånt jeg ser det for meg". Han sa han ikke fridde, men bare ba om å starte prøving i desember 2014. Vi begynte da, men det tok tid. Jeg tenkte det kom til å være en liten seremoni med et par vitner, men fikk høre for et par uker siden at han skal gifte seg en gang og vi ha en svær fest med familie og venner fra utlandet også. Band, fotograf, hele pakka. Tenker på å bruke 50-100 000 kr på det. Som sagt, så tenkte jeg å gjøre det enkelt, men brudekjolen vi allerede har i familien. Han kan tenke seg at jeg kjøper alt nytt. Så hele opplegget virker stressende, og ikke helt optimalt for meg. Jeg tok opp dette med ham, men han står på sitt. Anonymous poster hash: bf94a...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Ei venninne var 3-4mnd på vei og hun hadde en kjole som gjorde at du ikke kunne se kulen på magen med mindre du viste det Det er null problem TS Jeg er normalvektig og vil ikke tro utseende skal være et problem. "Problemmet" er vel at mange her vet at vi prøver og forstår da at jeg er gravid. Anonymous poster hash: bf94a...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor ikke vente til ungen er født før dere gifter dere? Anonymous poster hash: 56bea...e57 2
Gjest Gjest_Taystee Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Han virker forferdelig kontrollerende 19
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er normalvektig og vil ikke tro utseende skal være et problem."Problemmet" er vel at mange her vet at vi prøver og forstår da at jeg er gravid. Anonymous poster hash: bf94a...e6d Et litt ufint spørmsmål, hva om han rekker å fri, men du mister igjen, skal da bryllupet avlyses? Denne manen ville ikke jeg hatt særlig tillit til, nemlig. Anonymous poster hash: 8895a...f11 13
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Spør ham. Jeg var gravid i sommer, men mistet i uke 8. Han "rakk ikke" å fri da. Dette er et godt diskuttert tema og han ønsker å gifte seg med meg, men ser ikke behovet før barnet er på vei. "Er det med barnet du gifter deg da? Hva om jeg mister igjen midt i forberedelsene når alle er informert?" Han har ikke noe god kommentar bare "Kall meg rar, men det er sånt jeg ser det for meg". Han sa han ikke fridde, men bare ba om å starte prøving i desember 2014. Vi begynte da, men det tok tid. Jeg tenkte det kom til å være en liten seremoni med et par vitner, men fikk høre for et par uker siden at han skal gifte seg en gang og vi ha en svær fest med familie og venner fra utlandet også. Band, fotograf, hele pakka. Tenker på å bruke 50-100 000 kr på det. Som sagt, så tenkte jeg å gjøre det enkelt, men brudekjolen vi allerede har i familien. Han kan tenke seg at jeg kjøper alt nytt. Så hele opplegget virker stressende, og ikke helt optimalt for meg. Jeg tok opp dette med ham, men han står på sitt.Anonymous poster hash: bf94a...e6d Seriøst?! Dette hørtes forferdelig merkelig ut. Som andre her sier så høres han veldig kontrollerende ut. Ikke en fyr jeg ville fått barn med og på den måten være bundet til for resten av livet. Og "han skal gifte seg en gang i utlandet også" HAN skal? Og hvorfor vil han ikke gifte seg før barnet er på vei? Gifter han seg fordi du er gravid da, ikke fordi dere elsker hverandre og vil tilbringe resten av livet sammen? Nei vet du hva. Det der hadde ikke jeg funnet meg i ihvertfall. Høres ut som han skal bestemme alt og det må du bare finne deg i. Kjipt om du mister og. Da går alt i vasken. Makan. (Håper inderlig jeg har misforstått grovt her!)Anonymous poster hash: cf7be...22c 8
LittDiva Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Spør ham. Jeg var gravid i sommer, men mistet i uke 8. Han "rakk ikke" å fri da. Dette er et godt diskuttert tema og han ønsker å gifte seg med meg, men ser ikke behovet før barnet er på vei. "Er det med barnet du gifter deg da? Hva om jeg mister igjen midt i forberedelsene når alle er informert?" Han har ikke noe god kommentar bare "Kall meg rar, men det er sånt jeg ser det for meg". Han sa han ikke fridde, men bare ba om å starte prøving i desember 2014. Vi begynte da, men det tok tid. Jeg tenkte det kom til å være en liten seremoni med et par vitner, men fikk høre for et par uker siden at han skal gifte seg en gang og vi ha en svær fest med familie og venner fra utlandet også. Band, fotograf, hele pakka. Tenker på å bruke 50-100 000 kr på det. Som sagt, så tenkte jeg å gjøre det enkelt, men brudekjolen vi allerede har i familien. Han kan tenke seg at jeg kjøper alt nytt. Så hele opplegget virker stressende, og ikke helt optimalt for meg. Jeg tok opp dette med ham, men han står på sitt. Anonymous poster hash: bf94a...e6d Utrolig sært opplegg . Men hva enn som funker for dere. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Et litt ufint spørmsmål, hva om han rekker å fri, men du mister igjen, skal da bryllupet avlyses? Denne manen ville ikke jeg hatt særlig tillit til, nemlig.Anonymous poster hash: 8895a...f11 Det har jeg spurt ham og skrevet om her. Han sa han skulle gifte seg da. Han bare rakk ikke denne gangen. TS Anonymous poster hash: bf94a...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor ikke vente til ungen er født før dere gifter dere? Anonymous poster hash: 56bea...e57 Det beste for meg hadde vært å gifte oss før jeg blir gravid, men han ser det på sin måte. Jeg er skilt fra før og vet at det egentlig ikke er så viktig, men best å ha alle papirene i orden før barna kommer. Han vil ikke ha barn født utenfor ekteskap. Paradoks Anonymous poster hash: bf94a...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Altså, bare for å roe saken litt. Hvor uvanlig er det å planlegge graviditet og barn samtidig og være allerede gravid under bryllupet? Ingen skam i det så lenge vi er godt voksne, har vært sammen lenge og vet det er hverandre vi vil leve livet med. TS Anonymous poster hash: bf94a...e6d
Leo Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 HAN skal gifte seg? Du da? Hele greia høres bare helt sprøtt ut, så jeg tror jeg hadde droppet både barn og ekteskap med denne mannen. 10
Pinkee Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 tenk hvis du blir skikkelig dårlig under graviditeten da? Synes han det da er ok, at bare dere +vitner stikker på tinghuset, i dongeribuksa, uten selskap eller noen ting? Har han noen spes religion/kultur eller noe slikt som tilsier at han bare kan gifte seg med en fraskilt om hun er gravid? Sånn egentlig, tror jeg at jeg bare ville startet med prevensjon igjen 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #17 Skrevet 4. oktober 2015 Problemet om dere ikke bor i gokk er å få tak i lokale, mange av stedene blir booket 1 år i forveien. Det er mye som skal ordnes på kort tid for dere. Høres ut som et skikkelig stress opplegg, og når du da i tillegg er nygravid. Vel lykke til, det trenger du. Anonymous poster hash: cd20f...acd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Er denne mannen av utenlandsk opprinnelse? Hvor er du, ts, opp i dette? Blir skeptisk til hele fremstillingen.Anonymous poster hash: 8895a...f11 3
minister-mio Skrevet 4. oktober 2015 #19 Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor må han fri akkurat i det dere finner ut av graviditet? Er det noe proformaekteskap? 1
LittleBabyBlue Skrevet 5. oktober 2015 #20 Skrevet 5. oktober 2015 Det er ikke noe problem å organisere et bryllup på et par mnd, men man må fire kraftig på krava. De beste lokalene er booka, man kan ikke detaljestyre og "overplanlegge", men heller ta kjappe beslutninger osv. Forvent også at ikke alle gjestene kan komme på 2 mnd varsel. Det viktigste er uansett at man har en fin dag, ikke hva man hadde som bordpynt. Problemet er egentlig om du blir dårlig av graviditeten, og er han klar for å ta over alt av bestillinger, sende ut invitasjoner, planlegge og styre mens du gjør minst mulig? Godt mulig dere har god økonomi, hvis ikke hadde jeg ikke brukt 100,000 rett før man skal ut med penger til baby dill. Hvis du ikke vil det her er det jo bare å si nei når han frir 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå