Gå til innhold

Tannlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Min søster er under 20 år og har derfor krav på å få dekket 75% av tannlegeregningen hos den offentlige tannhelsetjensten. Eneste problem er at kommunen hun bor i har en forferdelig dårlig tannlege (pensjonert og forflyttet fra nabokommunen pga tannlegemangel), er noe mulghet for at hun kan gå til tannlege en i en annen kommune og allikevel få dekket 75%?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det...

Husker ihvertfall at da jeg jobbet på tannlegekontor kom det en gang en liten gutt med foreldrene sine, var akutthjelp. Vi fikset endel av det prekære på han, men da de skulle gå tok tannlegen betalt (til foreldrenes store forargelse). Riktignok var dette en gutt fra et asylmottak som foreløpig ikke gikk på skolen, men tror hun hadde tatt betalt hvis det var en skoleelev med oppholdstillatelse også... Men sjekk det, ring en privat tannlege og spør. Holder forøvrig med dere i at det er bedre hos private, husker jeg haaatet min skoletannlege :)

Skrevet

Jeg fikk bytta skoletannlege til en kommune jeg ikke bodde i da jeg hadde rett på skoletannlege. Jeg gikk riktignok på skole i kommunen jeg fikk tannlege i, men jeg bodde ikke der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye koster det å gå til tannlegen ca når man ikke får dekket noe?

(hvis man har hull og at det ikke bare er en vanlig sjekk)

Gjest Valhalla
Skrevet

Lurer på hva det koster hvis man mister deler av en tann og skal fikse det sånn ca. Har en tann som skaller av hele tiden :o

Skrevet
Hvor mye koster det å gå til tannlegen ca når man ikke får dekket noe?

(hvis man har hull og at det ikke bare er en vanlig sjekk)

Ring og spør, evt. sjekk en hjemmeside. Kanskje rundt 500 bare for hullbehandlingen, og så er det hygienetillegg osv. i tillegg... Kanskje litt i underkant av tusenlappen tipper jeg. Men sjekk for sikkerhets skyld. Er uansett bedre å ta det fort - rotfylling koster noen tusen liksom

Skrevet
Lurer på hva det koster hvis man mister deler av en tann og skal fikse det sånn ca. Har en tann som skaller av hele tiden :o

Se svar til Metalhuet

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bruker å regne med ca tusenlappen for å fikse ett hull. Undersøkelse koster 250 hos den tannlegen jeg går hos (privatpraktiserende).

Skrevet

jeg mistet en bit av tanna mi,og da måtte jeg punge ut 1016 kr...er 22 år :o jeg fikk helt sjokk,det er jo så dyrt..også har jeg veldige dårlige tenner,typisk.men det var jo en ganske stor bit av tanna som datt av. men du har jo krav på tannlege til 75% når du er under 20 og da skal de klare å fikse det for henne og hvis de ikke gjør det eller ikke klarer det før hun fyller år,så skal hun få betale 75% for den undersøkelsen uansett..det skjedde med typen min for et par år siden,de klarte ikke å ta han inn før han fylte år,så da måtte de ta han senere og han slapp å betale full pris,men du må nesten være ute i god tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...