Gå til innhold

Barnevadere er de bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen min er veldig glad i vann. Og kommer alltid hjemmefra masse våte klær på våte dager, uansett hvilken støvler og regnklær så blir han våt på beina.

Så vurderer å kjøpe barnevadere der støvlene er sveiset fast. Men etter å ha kjent på støvlene ble ei usikker.

De er jo veldig plastaktige og virker stive?

Vet at barnet til en venninne nektet å ha den på, for de var vonde å gå med i følge barnet.

Hva er andres erfaringer? Er det ett godt kjøp? 😊

Anonymous poster hash: 84f4e...25e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Det ble mye feil.

Alltid hjem fra barnehagen med masse våte klær skulle det være 😳😊

Skrevet

Her har vi hatt det til barna, og det er helt ok som en reserveløsning, men de har blitt fuktige på beina pga at det er så tett i støvlene og buksa. Men helt greit å bruke mens de andre støvlene tørker. 

Min 7-åring foretrekker faktisk å bruke vaderne, så hun synes ihvertfall ikke at de er vonde å ha på. :)

Skrevet

I bhg jeg jobber har flere barn disse, og det er alltid de som er tørre på beina, uansett hvor mye det regner! Så jeg vil si de er bra:)

Anonymous poster hash: 04629...5e5

Skrevet

3 åringen min er veldig glad i vann. Og kommer alltid hjemmefra masse våte klær på våte dager, uansett hvilken støvler og regnklær så blir han våt på beina.

Så vurderer å kjøpe barnevadere der støvlene er sveiset fast. Men etter å ha kjent på støvlene ble ei usikker.

De er jo veldig plastaktige og virker stive?

Vet at barnet til en venninne nektet å ha den på, for de var vonde å gå med i følge barnet.

Hva er andres erfaringer? Er det ett godt kjøp? 😊

Vi har brukt vadere denne høsten, og både 4-åringen, barnehagen og jeg er storfornøyde. Hun blir litt svett på bena på de varmeste dagene, siden det er såpass tett, men det er ingenting mot gjennombløte sokker, stillongs, fleece osv hver dag (min svømmer nemlig i søledammer :P ). Hun bruker tynne ullsokker nå, da gjør det ingenting om hun blir litt svett heller (ull regulerer godt på min, så hun blir ikke for varm av det).

Litt styr å vaske de siden støvlene sitter på. Men de blir ikke bløte inni, så det trengs ikke like ofte som vanlig regntøy. Spyler som regel bare av skitten med hageslangen.

Anonymous poster hash: ffd54...945

Skrevet

Synes de er bra. Slipper våte klær og sure barn. Føttene er jo værst å bli våt på, og her får vaderen topp scoore

Anonymous poster hash: 3a486...33e

Skrevet

Ta barnet med og prøv, før du kjøper. Så før helgen at Obs solgt disse ut på restetorget, og vurderte dem. Men lot demmhenge, fordi de er potte tette, blir de ikke godt luftet mellom hver bruk når barnetblir svett på beina, så vil det raskt vokse muggsopp nede i støvlene. Blir de brukt av barn med muggsoppvekst inni, så er dette svært helseskadelig.

Anonymous poster hash: d8c42...a81

Skrevet

Ta barnet med og prøv, før du kjøper. Så før helgen at Obs solgt disse ut på restetorget, og vurderte dem. Men lot demmhenge, fordi de er potte tette, blir de ikke godt luftet mellom hver bruk når barnetblir svett på beina, så vil det raskt vokse muggsopp nede i støvlene. Blir de brukt av barn med muggsoppvekst inni, så er dette svært helseskadelig.

Anonymous poster hash: d8c42...a81

Man må jo selvfølgelig ta med dette regntøyet hjem som alt annet, og skylle/vaske/lufte. Man spyler f.eks utsiden og lar det tørke, så bretter man ned buksen rundt støvlene og tørker/lufter disse, f.eks med avispapir oppi/stående på gulv med varmekabler. Blir det hengende i barnehagen dag etter dag så blir det verken rent eller luftet.

Anonymous poster hash: ffd54...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...