AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #41 Del Skrevet 4. oktober 2015 13 åringen er i en veldig sårbar alder, så om hun ikke vet så burde foreldrene fortelle det på en skånsom måte. Ihvertfall ikke noe ei venninne av familien skal buse ut med, eller tvinge familien til å si det. Kjenner en som fikk vite at faren ikke var faren, de hadde leteaksjon etter han for han stakk og de var redd han ville ta livet sitt. Kjenner også til et brødrepar som egentlig har hver sin far, noe moren alltid har nektet på. Men halloo, det får være opp til dem. Jeg har iallfall ikke tenkt å tuppe dem i leggen. TS: La dette ligge! Anonymous poster hash: e34db...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #42 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er veldig mange i bygda som har sagt det samme. De ligner ikke bare litt, men går likt,har lik personlighet og like høye. Både venninna mi og samboer er korte. Datteren på 13 er høyere enn begge foreldrene Anonymous poster hash: 22795...4ab Min bror er høyere enn våre foreldre, så det med høyde har lite med saken å gjøre.Anonymous poster hash: 7f21c...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #43 Del Skrevet 4. oktober 2015 Dette er en veldig vanskelig situasjon, og det er ikke lett å gi deg råde her. Du er egentlig en utenforstående som ikke har noe med dette å gjøre, du har kun en mistanke basert på det du vet og at jenta er mistenkelig lik deres barndomsvenn. Jenta har en far i dag, en som mest sannsynlig tror han er far ( går ut fra at mor ikke har sagt noe) og som er en del av jentas liv. På den andre siden er det en annen mann som kanskje har blitt frarøvet det å ta del i sitt barns liv. Jeg kjenner en sånn mann, og det er vondt å få vite etter mange år at man har et barn man ikke har fått lov å bli kjent med. Det sinne og den bitterheten er tung og vond. Tror jeg hadde valgt å tie, men må innrømme at jeg kanskje hadde hintet litt til mor for å se en reaksjon.... Anonymous poster hash: 947c3...5af Den jeg tror som er biologisk far har en kone . De har prøvd i over 7 år med å bli gravide. Etter mange SA, vurderer de nå foster barn . Utrolig trist fordi han elsker barn og sliter selv med å få barn. Anonymous poster hash: 22795...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #44 Del Skrevet 4. oktober 2015 Min bror er høyere enn våre foreldre, så det med høyde har lite med saken å gjøre.Anonymous poster hash: 7f21c...be6 Det er min bror også. Og ingen tvil om at far er far der. (arvelig belastet tlstand) Anonymous poster hash: 3662f...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 4. oktober 2015 #45 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Hvis du vil kan du snakke med moren om det. Spør henne om det er ei venninne om du lurer så veldig. Så kan venninna di få lov å svare for seg, uten at du skal gå ut å gjøre krumspring på egenhånd. Hvis det skulle være slik at hun ikke er den biologiske ungen til mannen hun nå er med, så kan det faktisk hende at både han, den biologiske faren, og ungen selv er klar over det. Det er mange familier hvor ikke alt står skrevet på ytterdøra. Eller: de kan ha brukt donor. Mange muligheter som man kanskje ikke sier til alle og en hver. Når det er sagt ikke alle ligner på sine fedre. Jeg er ikke lik pappa i det hele tatt, selv om mine søsken har likhetstrekk seg i mellom og til begge mine foreldre. Jeg har ingen tvil om at jeg er mor og fars biologiske barn. Endret 4. oktober 2015 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #46 Del Skrevet 4. oktober 2015 Interessant hvordan alle kvinnene her går rett i forsvarsmodus. Det eneste rette er å si i fra. Jeg ville dog valgt å si fra til barndomsvennen som er faren. Anonymous poster hash: 3616c...04f Kvinner vil at utroskap skal holdes skjult fra mannen, selv om det går ut over barnet. Det kan vi konkludere ut fra denne tråden. Men hva kvinner vil og hva som er det riktige å gjøre er ikke alltid det samme, for å si det slik. Anonymous poster hash: 3616c...04f Hva vet du om vi som svarer er kvinner eller menn? Ikke gjør dette til en kjønnsdebatt!Anonymous poster hash: d4729...647 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #47 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hold munn om det, dette er ikke din sak. Du trenger ikke å ødelegge 3 + menneskerAnonymous poster hash: c81d2...680 Buhu Anonymous poster hash: ebad3...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 4. oktober 2015 #48 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg vet faktisk om hele tre sånne situasjoner. En bekjent av meg har to barn med to forskjellige menn, og sier hun har hatt ons for å bli gravid fordi hun overbevist om at samboeren er steril. Siden hun faktisk har født to barn har han ingen grunn til å trekke sin sædkvalitet i tvil heller. Og hun er sikker i sin sak, hun har blitt gravid på to ulike jenteturer der hun har lett etter kandidat å bli gravid med. Disse to vet jo da heller ikke at de har barn i Norge. Og så er min ekskjæreste ikke far til det ene av sine to barn. Han vet det, og ekskona vet det naturligvis, men hun tror han ikke vet det. Han er sikker i sin sak, for han var i utenlandstjeneste da hun ble gravid, og han har funnet skypelogg som bekrefter forholdet mellom kona og den ekte pappaen. Men den ekte pappaen vet ikke at det er hans barn. Og så søsteren min. Hun lurte mannen sin da hun skulle ha nummer fire. Hun ville på liv og død ha en attpåklatt, han ville ikke, og de hadde et rimelig dødt sexliv. Så hun gikk hen og ble gravid med en fyr i nabolaget, sørget for å ha sex med mannen sin innen kort tid, og vips. Det er mye drittale kjerringer der ute kan du si. Men si noe om noe til noen? Nope. Ikke min sak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #49 Del Skrevet 4. oktober 2015 Herregud zip it!! Dette hadde jeg virkelig holdt Kjeft om! Hvem er du til å valse inn der for å snu alt på hode? Personlig hadde jeg ALDRI villet høre av noen (og spesielt ikke en utenforstående!!!) at faren min ikke er min biologiske far! Jeg hadde ikke villet vite det!! Hvorfor skulle jeg vite noe sånt?? Jeg HAR en far. That's it! Jeg hadde aldri i livet vært interessert i å få familien min revet i fillebiter, barndommen min knust og massive varige men, samtidig som jeg plutselig måtte ha forholdt meg til en villt fremmed som "far"...kun fordi mammas nosy venninne følte for å blande seg og "lette samvittigheten sin". All mitt hat og vrede hadde blitt rettet mot vedkommende som rykket opp livet mitt ved roten kun fordi personen ville føle seg bra. Ikke min mor og ikke min far, selvom mor gjore feilen. Jeg hadde villet ha familien akkurat som det var. Blod er ikke alltid tykkere enn vann og noen hemmeligheter bør ikke se dagens lys. Kjipt for deg at du mistenker dette TS men her bør du være VELDIG forsiktig med å åpne munnen...av og til kan sannheten gjøre så uendelig mye mer skade enn løgnen. Eneste situasjonen sannheten bør frem i dette tilfelle er hvis hun trenger en organdonor! Anonymous poster hash: a8998...39c Enig! Takk for et godt innlegg. Assh.. om TS blander seg inn. Får grøsninger av små mennesker på små steder forøvrig.Anonymous poster hash: 18d3e...1d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #50 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg ville ønsket å vite det. Både far og barn har rett på å vite om sitt biologiske familietre! Synes det er skremmende å lese at så mange mener du burde holde kjeft om det. Om barnet blir syk og trenger biologisk far som donor for noe (satt på spissen), vil jeg si at det tidspunktet er et verre et for å finne ut av at kona har vært utro... Jeg ville sendt "far" et anonymt brev om dna-test. Om han ER far til barnet, javel, men da VET han hvertfall om det. For all del, IKKE bland inn barndomsvenn i dette, om det ikke skulle stemme!!Anonymous poster hash: 9591c...734 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 4. oktober 2015 #51 Del Skrevet 4. oktober 2015 Du er enig i at barnet har rett til å vite hvem foreldrene er, men du mener samtidig at barnet ikke skal få vite det. Si meg, hva mener du egentlig? Si meg, hvor leste du at jeg mener barnet ikke skal få vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. oktober 2015 #52 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er moralsk riktig å si ifra. Jeg ville sendt et anonymt brev til samboeren hennes der jeg ville rådet han til å ta en dna-test. Nå er det vel sånn at moral og etikk egentlig aldri kan definere et fasitsvar. Hvis han som har fungert som far til denne jenta i 13 år, finner ut av det via et anonymt brev, kan jeg nokså sikkert si at livet hans ville falt i grus. Og det er ikke moral å ødelegge noen - når det egentlig ikke finnes en oppside. Men du har vel en oppside til dette også på lur, om jeg har forstått deg korrekt de siste dagene.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #53 Del Skrevet 4. oktober 2015 Stakkars mann om det stemmer og sannheten kommer frem. Ville sagt det er bede hvor tidligere det kommer frem, enn at moren lyver om det i 13 år til... Anonymous poster hash: 9591c...734 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #54 Del Skrevet 4. oktober 2015 Stakkars mann om det stemmer og sannheten kommer frem. Ville sagt det er bede hvor tidligere det kommer frem, enn at moren lyver om det i 13 år til... Anonymous poster hash: 9591c...734 Ja- for all del; knus 13 åringer, fungerende FAREN (!)og ødelegg hele familien. Å vurdere det finner jeg forkastelig!. Hold den nysgjerrige nesa di for deg selv TS! Du vet aldri hvordan folk og familier fungerer. Pass på deg selv istedet. Anonymous poster hash: 18d3e...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #55 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvis de hadde en ons for 13 år siden og det ble et barn til av det hadde vel det barnet vært 12 år nå, ikke 13... Anonymous poster hash: 51af6...bd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 4. oktober 2015 #56 Del Skrevet 4. oktober 2015 Si meg, hvor leste du at jeg mener barnet ikke skal få vite det? Jeg spørr deg hva du egentlig mener, ettersom ts ikke har noe med saken å gjøre. Uten ts sin eventuelle innblanding forblir hemmeligheten hemmelig, ergo barnet får ikke vite om sin ekte far. Så hva mener du egentlig, skal barnet få vite det(med ts' hjelp), eller ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 5. oktober 2015 #57 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Nå er det vel sånn at moral og etikk egentlig aldri kan definere et fasitsvar. Hvis han som har fungert som far til denne jenta i 13 år, finner ut av det via et anonymt brev, kan jeg nokså sikkert si at livet hans ville falt i grus. Og det er ikke moral å ødelegge noen - når det egentlig ikke finnes en oppside. Men du har vel en oppside til dette også på lur, om jeg har forstått deg korrekt de siste dagene.. Moral handler om å gjøre det riktige, uten å faktorisere inn konsekvenser som utslagsgivende for handlingene. Det vil isåfall bli utilitarisme eller konsekvensetikk, noe som er grundig kritisert I might add. Jeg begynner å bli litt lei av deg Intruder. Du er åpenbart intelligent, men du kunne hatt en fordel av å ha større kunnskaper å hvile dine tanker på. Da hadde du hatt mer å bidra med. Akkurat denne diskusjonen er f.eks dekket grundig i moralfilosofi, standard pensum i ex.phil. Hvor gammel er du? Hva slags utdannelse er det du egentlig har? Endret 5. oktober 2015 av Arcturus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 5. oktober 2015 #58 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Selvsagt skal du fortelle, det er ikke noe å diskutere en gang. Det er tross alt snakk om en mann som uvitende kaster bort livet sitt, hele sin eksistens her på jorda, på å fostre opp en annen manns barn. Det er å regne som et overgrep på lik linje med overfallsvoldtekt. Endret 5. oktober 2015 av LongJohnson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #59 Del Skrevet 5. oktober 2015 Hvis denne jenta er oppegående vil hun nok legge merke til at hun er ulik de andre søsken. Venninna mi visste veldig godt at det var noe feil, og hun fikk vite rett før hun ble 30 at mannen hun vokste opp med ikke var hennes biologiske pappa. Da hadde hun ventet på at de skulle fortelle henne om det i nesten 20 år. Anonymous poster hash: 603bb...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #60 Del Skrevet 5. oktober 2015 Endelig har man (menn?) fått verktøy som kan avsløre kvinner som fremdeles å forsøker seg på gjøkkungetaktikk. Etter min mening burde absolutt alle barn dna-testes rett etter fødsel... Jeg hadde uten tvil gitt beskjed til venninen og de 2 mennene. Don't blame the messenger, det er utelukkende moren til barnet som gjorde noe riv ruskende galt. Anonymous poster hash: 01781...0a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå