Gå til innhold

13 år gammel hemmelighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Interessant hvordan alle kvinnene her går rett i forsvarsmodus.

Det eneste rette er å si i fra. Jeg ville dog valgt å si fra til barndomsvennen som er faren.

Anonymous poster hash: 3616c...04f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel egentlig ikke noe med dette å gjøre men om jeg hadde vært deg og vært virkelig bombesikker så tror jeg kanskje jeg ville sendt et anonymt tips til den egentlige barnefaren om at han burde ta dna test. Ikke sagt noe til den nåværende fyren som fungerer som pappa, i tilfelle du faktisk tar feil og dermed har skaket opp hele familien uten grunn.

Anonymous poster hash: a3616...a9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra, om hva? At du har diktet opp noe i eget hode, som du ikke aner om stemmer? Hvis dette er alt du har å gå på, så bør du holde kjeft om det. Det er ikke din sak å blande deg inn i.

Jeg dummet meg ut i motsatt retning en gang. Snakket med en nabodame, og nevnte hvor mye jeg syntes sønnen deres liknet på faren sin. Da kunne hun opplyse meg om at han ikke var far til gutten, men at han var fra et tidligere forhold. Hun var dog  enig i at de var like. Så det å likne på noen trenger ikke ha noe som helst med slektskap å gjøre.

Anonymous poster hash: 66379...43c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil at utroskap skal holdes skjult fra mannen, selv om det går ut over barnet. Det kan vi konkludere ut fra denne tråden.

Men hva kvinner vil og hva som er det riktige å gjøre er ikke alltid det samme, for å si det slik. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange slike tråder oppretter du? Må jo være en innmari trist situasjon....

Anonymous poster hash: 1c183...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det du tenker på når du har lyst til å avsløre dette?

En 13 år gammel jente som det høres ut som allerede det blir sladret om?

Venninnen din, som tydeligvis ikke ønsker dette?

Mannen hennes?

Den antatte biologiske faren?

Jeg klarer ikke helt å kjøpe argumentasjonen om at denne avsløringen er det riktige, kanskje særlig ikke med tanke på barnet. For 13 år siden da saken var fersk, men du har jo la være å snakke om utroskapen hennes i 13 år - hvorfor snakke om det nå? Og vet du at venninna di ikke har snakket med mannen sin om dette allerede? Du høres ikke ut som noen god venn. Er du sikker på at du ikke bare vil hevne deg på henne? Det høres ut som hun trekker seg unna deg, og kanskje det gjør deg litt sur?

Anonymous poster hash: a8b4d...bb6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil at utroskap skal holdes skjult fra mannen, selv om det går ut over barnet. Det kan vi konkludere ut fra denne tråden. Men hva kvinner vil og hva som er det riktige å gjøre er ikke alltid det samme, for å si det slik.  Anonymous poster hash: 3616c...04f

Hvordan går dette utover barnet? Det er da nettopp å beskytte barnet som er en av grunnene til å ikke si noe. Nå har barnet en far, uansett om han er det biologisk eller ei. 13-åringen lever i en trygg og stabil familie. En eventuell skilsmisse vil ikke gavne barnet. For det vil neppe bli en ny familie av mor, barn og biologisk far.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det blir et samlivsbrudd ut av sladringen din. Faren gjennom flere år vil kanskje ikke vite av "datteren" lenger...

Den som viser seg å være faren vil i hvertfall ikke vite av jenta, men blir krevd for barnebidrag i mange år fremover.

Hvis han er gift/har samboer så blir kanskje det slutt...

Jenta kommer til å få barndommen sin ødelagt...

Dette er selvfølgelig satt litt på spissen, men det er helt reelt at det faktisk kan bli utfallet.

Er det verdt det syns du? Å ødelegge så mange liv.

Og tenk hvis du tar feil. Det samme scenarioet kan fortsatt oppstå. Pga mistanker og utroskap.

Hold nysgjerrigheten din for deg selv. Dette har hverken du eller noen andre noe med.

Anonymous poster hash: d2dce...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, men utenforstående har ingen verdens ting med det å gjøre, og bør holde seg godt plantet på sin moralsk høye hest.

Du er enig i at barnet har rett til å vite hvem foreldrene er, men du mener samtidig at barnet ikke skal få vite det.

Si meg, hva mener du egentlig?

Her er det ei dame som har vært utro og mest sannsynlig fått barn med mannen hun var utro med, for så å holdt det hemmelig siden den gang. Skammelig og jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig vanskelig situasjon, og det er ikke lett å gi deg råde her. Du er egentlig en utenforstående som ikke har noe med dette å gjøre, du har kun en mistanke basert på det du vet og at jenta er mistenkelig lik deres barndomsvenn. Jenta har en far i dag, en som mest sannsynlig tror han er far ( går ut fra at mor ikke har sagt noe) og som er en del av jentas liv. På den andre siden er det en annen mann som kanskje har blitt frarøvet det å ta del i sitt barns liv. Jeg kjenner en sånn mann, og det er vondt å få vite etter mange år at man har et barn man ikke har fått lov å bli kjent med. Det sinne og den bitterheten er tung og vond.

Tror jeg hadde valgt å tie, men må innrømme at jeg kanskje hadde hintet litt til mor for å se en reaksjon....

Anonymous poster hash: 947c3...5af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle barn har rett til å vite hvem som er sin forelder, og alle foreldre har rett på å vite hvem som er sitt barn. Med mindre den biologiske faren til jenta er utgjør noen fare for henne, ville jeg anonymt varslet både han og stefaren til jenta.

Anonymous poster hash: e09f2...225
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ber TS holde det for seg selv har neppe opplevd hvordan det er å bli fratatt retten til å vite hvem som er din mor og far. Jeg vokste opp hele livet med en mann jeg trodde var min far (og han trodde jeg var hans biologiske datter), helt til min mor sprakk bobla når jeg ble 24 år. Jeg og min stefar har fortsatt utrolig god kontakt og han er som en pappa for meg, den egoistiske utro løgneren som skulle være min mor er derimot totalt kuttet ut av mitt liv. Jeg har fått kontakt med min biologiske far som også er en fantastisk mann, det var bare synd at min mor fratok oss begge muligheten til å kjenne.

Anonymous poster hash: e09f2...225
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingenting godt ut av å si dette, viss mor og "far" ønsker å fortelle datteren dette når hun er eldre og moden nok til å takle det,så er det deres valg. Dette har ingenting med deg å gjøre, så hold nesa di ut av saken, og hold munnen lukket! 

Alle har rett på å vite hvem sine foreldre er. Man kan ikke la en utro tøs få bestemme over det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hummels

Stakkars barn. Burde fått skikkelige foreldre. Ikke sånt unormalt vesen.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det, men TS har ingen rett til å blande seg opp i denne familiens business! Kanskje datteren blir fortalt det av de hun til nå har kalt mor og far, kanskje aldri, men dette er ikke noe TS har ansvar eller rett til å avsløre! 

Jo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...