Gå til innhold

13 år gammel hemmelighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestevenninne har en 13 år gammel datter. Hun har i de siste årene skjult henne for meg da jeg for 4 år siden nevnte at datteren var prikk lik en barndomsvenn av oss. Idag fikk jeg endelig hilst på datteren ved en tilfeldighet, og jeg er fortsatt i sjokk. Den ungen har i 13 pr fått høre løgn etter løgn og far som mor har påstått er hennes pappa er ikke hennes pappa.

Jeg vet dette fordi 1) Datteren er jo prikk lik vår barndomsvenn. 2) Jeg husker veldig godt den kvelden for 13 år siden at vi traff han på nasjspiel og de hadde ons. Da hadde hun samboer.

Jeg er virke kvalm og føler meg skyldig om ikke jeg nevner dette for henne igjen.

Denne faren er spesielle trekk på panne og nese,pluss ganske fyldige lepper. Akkurat de trekka har jenta. Jenta ligner heller ikke på sine søsken.

Har jeg noe med dette å gjøre ?

Anonymous poster hash: 22795...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at om du røper dette, så går det også ut over datteren og "faren" til jenta.

Anonymous poster hash: 65661...f0f

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten kommer alltid fram

Så mange går rundt og påstår dette, men jeg tror det er feil.

Anonymous poster hash: d4729...647

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold munn om det, dette er ikke din sak. Du trenger ikke å ødelegge 3 + mennesker

Anonymous poster hash: c81d2...680

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VET du i det hele tatt at dette kan være tilfelle, eller går mistanken din ut på at de er like- og kun det?

Er det noe annet som indikerer at jentas far er en annen enn den hun bor med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke din sak. Si til venninnen din at du ikke skal blande deg i det og at hun derfor ikke trenger å "sjule" datteren sin for deg. 

Anonymous poster hash: 5fdc8...8c7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moralsk riktig å si ifra. Jeg ville sendt et anonymt brev til samboeren hennes der jeg ville rådet han til å ta en dna-test.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke din sak.

Hva vet du om hun har fortalt det til sin mann og de er enige om å la det ligge?

Hva vet du om hva de har avtalt å fortelle dattera på et annet stadie av livet?

Hva vet du - om at venninna di har fortalt mannen om sidesprang for 13 år siden.

Det er i verste fall mulig at du løser opp en familie - pga noe du TROR, men som faktisk kan være ubegrunnet.

La det være. Akseptér at din venninne har valgt å ha det sånn. Vær venninne.

Anonymous poster hash: 7bfcb...984

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange i bygda som har sagt det samme. De ligner ikke bare litt, men går likt,har lik personlighet og like høye. Både venninna mi og samboer er korte. Datteren på 13 er høyere enn begge foreldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange i bygda som har sagt det samme. De ligner ikke bare litt, men går likt,har lik personlighet og like høye. Både venninna mi og samboer er korte. Datteren på 13 er høyere enn begge foreldrene

Det er klart at gener har å gjøre med slike ting også. Send et anonymt brev om dette med at du anbefaler en dna-test for den fyren det gjelder + navnet på barnet. Barnet har rett på å vite hvem hennes foreldre er.

Anonymous poster hash: 9a70d...d6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud zip it!! Dette hadde jeg virkelig holdt Kjeft om! Hvem er du til å valse inn der for å snu alt på hode?

Personlig hadde jeg ALDRI villet høre av noen (og spesielt ikke en utenforstående!!!) at faren min ikke er min biologiske far! Jeg hadde ikke villet vite det!! Hvorfor skulle jeg vite noe sånt?? Jeg HAR en far. That's it! Jeg hadde aldri i livet vært interessert i å få familien min revet i fillebiter, barndommen min knust og massive varige men, samtidig som jeg plutselig måtte ha forholdt meg til en villt fremmed som "far"...kun fordi mammas nosy venninne følte for å blande seg og "lette samvittigheten sin". All mitt hat og vrede hadde blitt rettet mot vedkommende som rykket opp livet mitt ved roten kun fordi personen ville føle seg bra. Ikke min mor og ikke min far, selvom mor gjore feilen. Jeg hadde villet ha familien akkurat som det var.

Blod er ikke alltid tykkere enn vann og noen hemmeligheter bør ikke se dagens lys. Kjipt for deg at du mistenker dette TS men her bør du være VELDIG forsiktig med å åpne munnen...av og til kan sannheten gjøre så uendelig mye mer skade enn løgnen. Eneste situasjonen sannheten bør frem i dette tilfelle er hvis hun trenger en organdonor!

Anonymous poster hash: a8998...39c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange i bygda som har sagt det samme. De ligner ikke bare litt, men går likt,har lik personlighet og like høye. Både venninna mi og samboer er korte. Datteren på 13 er høyere enn begge foreldrene Anonymous poster hash: 22795...4ab

Da får bygda slutte å sladre. Og du skal absolutt ikke være med og spre ryktene videre. Folk ser gjerne det de vil se. En kamerat av meg har en datter som er en liten kopi av ham. De er næmrdt latterlig like, og alle kommenterer det. Det er bare en liten detalj: jenta er adoptert fra et annet kontinent. De to er overhode ikke i slekt. Det finnes mange tilsvarende tilfeller.

Hvem som er far til henne ts omtaler, er det bare barnemoren som vet. Og det er kun barnemoren, barnet og den antatte faren som har noe med det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal si det til noen, så bør du isåfall gjøre det til deres felles barndomsvenn.. Da kan han selv velge om han vil sjekke dette nærmere med mor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har rett på å vite hvem hennes foreldre er.

Anonymous poster hash: 9a70d...d6e

Absolutt, men utenforstående har ingen verdens ting med det å gjøre, og bør holde seg godt plantet på sin moralsk høye hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dette komme ut av seg selv. Hadde det vært meg ville jeg heller levd i tro om at han som var min farsfigur var min far og ikke noen andre. Når det kommer ut så vil det jo gå ut over moren, men om du røper det så vil du bli en del av den skyldige føler jeg da.. Men har du en absolutt trang til å dele dette med noen så del det med barndomsvennen, så får han avgjøre hva han ønsker å gjøre

Anonymous poster hash: 124a3...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...