Gå til innhold

Jeg har ingen ordentlige venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Nok en lørdagskveld er over, og jeg skulle gjerne ha vært på en venninnekveld eller ha vært på vei hjem fra byen med venninnene mine. Problemet er bare at jeg ikke har noen. Jeg har igjen sittet alene hjemme og sett på TV.

Jeg startet å jobbe ganske ung og i miljø med kun menn på 40+. Hadde et par venninner som flyttet og/eller som jeg mistet kontakten med fordi vi vokste fra hverandre. Jeg er i midten av 20 årene og føler meg rett og slett skikkelig ensom. Jeg føler jeg ikke har noen andre enn foreldrene mine og kjæresten min å ringe til eller å være med på en lørdagskveld, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å få noen venner heller. Føler jeg trenger meg på de hele tiden fordi jeg ikke har noen andre.. Flere som har det slik??

Anonymous poster hash: 15c8b...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk fra å være mye alene, til å gå inn for å få kontakt med folk. En stund prøvde jeg å nærme meg folk som jeg tidligere hadde mer kontakt med, og folk i familie/slekt. Syntes det var kjipt at responsen var lunken.

Så jeg meldte meg inn i en organisasjon, ble kjent med nye folk der. Og begynte å jobbe frivillig, ble kjent med nye der. Så nå har jeg tilbud om å stikke både to og tre steder en lørdagskveld. Men alt med måte. Jeg er ikke så vant til å være mer aktiv ennå. Trenger litt alenetid og...

Ting endret seg fort for meg. Om du og opplever at folk sier "neei, kanskje senere en dag", men så blir det aldri.. så er det bare å kontakte en annen, i stedet for å gruble på hva som er galt med deg siden vedkommende ikke virker så interessert.

Anonymous poster hash: ef79f...133
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Om livet er jobb og sofa er det ikke rart at du sitter alene. Det er mye rart der ute i verden av aktiviteter og diverse man kan delta i. Finn noe interesser og søk disse. Så finner du likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg frivillige verv!

Har blitt kjent med mange nye gjennom det. Vet om folk som har fått seg venner for livet også:)

Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 0004e...83f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra å være mye alene, til å gå inn for å få kontakt med folk. En stund prøvde jeg å nærme meg folk som jeg tidligere hadde mer kontakt med, og folk i familie/slekt. Syntes det var kjipt at responsen var lunken.

Så jeg meldte meg inn i en organisasjon, ble kjent med nye folk der. Og begynte å jobbe frivillig, ble kjent med nye der. Så nå har jeg tilbud om å stikke både to og tre steder en lørdagskveld. Men alt med måte. Jeg er ikke så vant til å være mer aktiv ennå. Trenger litt alenetid og...

Ting endret seg fort for meg. Om du og opplever at folk sier "neei, kanskje senere en dag", men så blir det aldri.. så er det bare å kontakte en annen, i stedet for å gruble på hva som er galt med deg siden vedkommende ikke virker så interessert.

Gode tips :). Uansett hvor du bor i landet, så er det foreninger og organisasjoner du kan melde deg inn i.Jeg er eldre enn deg TS, men er i samme båt etter å ha vært alvorlig syk i noen år. Stille og rolig forsvant det ene menneske etter det andre-så nå sitter jeg her med mann, ei søster, ei svigerinne og to nevøer. Det er hele kontaktnettet mitt.

Men når jeg får litt mer energi vil jeg melde meg som frivillig for lesing av bøker og aviser for eldre :). Bare for å komme ut og så synes jeg at jeg får energi av å hjelpe andre. Jeg vet om ei dame litt oppi gata som går mye rundt alene med hunden sin, henne har jeg avtalt å gå med på tur i morgen. Hun fortalte at søndagen var den verste dagen når man er så mye alene. Så jeg vil prøve å gå tur med henne hver søndag :)

Jeg vil også lære å ri på hest, har alltid vært redd for hester-så nå vil jeg utfordre meg selv!

Det høres kanskje ikke ut som så mye å holde på med, men som ei over her nevner, er så vant med å være mye alene at jeg har behov for å gå litt langsomt fram :).

Lykke til TS :)

Anonymous poster hash: 54fab...c11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg inn i en forening eller lignende ja :) Da blir du automatisk kjent med nye mennesker!

Lykke til TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å svare på noen av venneannonsene på KG?

Anonymous poster hash: 93dde...739
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Oslo? :) 

Jeg vil gjerne ha flere veninner!

Det var en jente som lagde en tråd her på kvinneguiden, som var i samme situasjon som deg. Det var mange som meldte interesse, og idag har vi en facebookgruppe med ca 20 jenter som finner på ting av og til :) har fått flere venninner etter det :) veldig smart. Send meg en melding! Synes det er superkoselig med nytt bekjentskap.

Anonymous poster hash: dbda9...761
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier. Nok en lørdagskveld er over, og jeg skulle gjerne ha vært på en venninnekveld eller ha vært på vei hjem fra byen med venninnene mine. Problemet er bare at jeg ikke har noen. Jeg har igjen sittet alene hjemme og sett på TV.

Jeg startet å jobbe ganske ung og i miljø med kun menn på 40+. Hadde et par venninner som flyttet og/eller som jeg mistet kontakten med fordi vi vokste fra hverandre. Jeg er i midten av 20 årene og føler meg rett og slett skikkelig ensom. Jeg føler jeg ikke har noen andre enn foreldrene mine og kjæresten min å ringe til eller å være med på en lørdagskveld, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å få noen venner heller. Føler jeg trenger meg på de hele tiden fordi jeg ikke har noen andre.. Flere som har det slik??

Anonymous poster hash: 15c8b...243

Leser ditt innlegg og tenker:

Jeg er så glad for å nyte lørdagskveld alene. Elsker å bo alene og få være alene når det er fri fra jobb.

Jeg vil ikke til en venninne på lørdag/søndag kveld!

Høres ikke bra ut at du ikke liker å være alene?

Anonymous poster hash: 66a95...09b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjæresten din noen veninner, eller kompiser med kjærester du evt kan se om du finner tonen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange arenaer man kan bli kjent med nye folk på.

Du kan vurdere om du skal melde deg inn i et politisk parti for eksempel for å bli mer aktiv i det.

Kanskje du kan begynne i et kor? 

Det som er viktig å tenke på er at du må være veldig bevisst på å ta initiativ til å snakke med andre selv. Det kommer ikke av seg selv automatisk selv om man blir med på slike ting.

Anonymous poster hash: 748dd...617
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er endel mennesker som har det sånn fra tid til annen, spesielt hvis man har vært gjennom sykdom. Det som er fint er at du nå kan starte helt på nytt og få venner som også har samme interesser som deg selv.

Anonymous poster hash: 7fbc5...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor holder du til TS?

Jeg skulle gjerne hatt flere venninner å finne på ting med... Send gjerne en pm :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg!

Jeg har det på samme måte! Vi har flyttet til et nytt sted, og det er vanskelig å bli kjent med folk her. Jeg jobber også med eldre folk av motsatt kjønn, så ikke noe sosialt å hente der. Det høres enkelt ut og bare finne en organisasjon og melde seg inn i, som de andre sier her. Jeg har forsøkt treningssenter - veldig asosialt. Jeg har prøvd et par andre fritidsaktiviteter her, men det var kun eldre folk der. Type 20 år eldre og oppover.... hjalp ikke mye.

Så nå sitter jeg litt rådvill og lurer på hva jeg skal gjøre. 

Lurer også på hvor du bor - østlandet?

Anonymous poster hash: 65e2d...efd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut at du ikke liker å være alene?

Anonymous poster hash: 66a95...09b

Det er bra å være selvstendig og trives i eget selskap.

Men når man "alltid" er alene, er det annerledes. Det sunneste er jo balanse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også glad i å være alene, men det må være balanse. Har akkurat flyttet til et nytt sted, og jeg begynner å kjenne at ensomheten tar grep. Savner å ha ei venninne  eller to som jeg kan prate med om alt, skravle og le.  Hvor holder du til, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er fra Telemark så skriv gjerne her 😊

Anonymous poster hash: ab5ad...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonder Woman

Ts jeg kjenner meg igjen her,

Anynom jeg kunne tenke meg å bli medlem av den facebook gruppen, men siden du er anonym tror jeg ikke jeg kan sende melding til deg,

Jeg er ifra Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonder Woman

Bor du i Oslo? :)

Jeg vil gjerne ha flere veninner!

Det var en jente som lagde en tråd her på kvinneguiden, som var i samme situasjon som deg. Det var mange som meldte interesse, og idag har vi en facebookgruppe med ca 20 jenter som finner på ting av og til :) har fått flere venninner etter det :) veldig smart. Send meg en melding! Synes det er superkoselig med nytt bekjentskap.

Anonymous poster hash: dbda9...761

Jeg er ifra oslo og kunne tenke meg bli kjent med flere, og gjerne bli med i den facebook gruppen :) siden du er anonym tror jeg ikke jeg kan sende deg melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...