AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Del Skrevet 3. oktober 2015 Min 3 år gamle datter har over lengre tid klaget og/eller grått(dog uten tårer) i søvne. Klarer ikke høre spesifikt hva det dreier seg om, er som regel bare ord som "nei", "vil ikke" og så lignende. Neon ganger trist tone, noen ganer redd og noen ganger mer sint. Vi har tenkt at hun bearbeider følelser og inntrykk, for hun er en solstråle på dagtid, elsker barnehagen, og er flink til å formidle "jeg er lei meg", "jeg er sint på deg", "jeg er glad i deg" og så videre. Hun er litt sensitiv for sanseinntrykk, og dem får hun jo plenty av en gjennomsnittlig dag. Barnehagen har kun positive tilbakemeldinger og sier hun er veltilpasset, hun har en veldig god bestevenninne der i tillegg til flere venninner. Hvis vi vekker henne i et "anfall" blir hun rasende, så det hjelper absolutt ikke. Bør jeg bekymre meg? Hva kan jeg evt gjøre? Har selvfølgelig snakket med henne, men kan ikke grave for mye for da setter fantasien hennes i gang. Anonymous poster hash: d1e80...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 3. oktober 2015 #2 Del Skrevet 3. oktober 2015 Vår gjør også det til tider, gråter eller snakker. Og hun forteller at "jeg trodde jeg var ute", "jeg troddejeg var i barnehagen" eller liknende. Men så sier hun "men jeg lå jo i senga mi" så her dreier det seg om drømmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Del Skrevet 3. oktober 2015 (TS) ja, jeg mistenker jo også det egentlig, noen ganger sier hun feks "du glemte meg igjen på bussen mamma!!" Så det har jo vært et mareritt. Men hvis man har mareritt hver natt i over et halvt år - uten å overdrive, det er hver eneste natt - er ikke det litt drøyt? Bør det ikke ringe en alarm hos meg? Er sånn i tvil :/ Anonymous poster hash: d1e80...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Del Skrevet 4. oktober 2015 Mulig det er nattskrekk? Anonymous poster hash: d1e80...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg anser meg ikke for å være høysensitiv eller noe, men jeg har hatt mareritt så lenge jeg kan huske, hver natt. Jeg husker ofte mye av drømmene også. Det er bare stress og fortvilelse i drømmene mine. Jeg har kommet frem til at jeg tar inn mye flere inntrykk enn de fleste i løpet av en dag. Legger merke til og husker flere detaljer og sånt også enn mange andre. Og at hjernen da jobber som en gal med å bli kvitt alle inntrykkene i løpet av natten. I tillegg er jeg en veldig bekymret person av natur, med mye stress i kroppen. Hjernen vil ikke slå seg av når jeg skal legge meg, så alt jeg skal gjøre, huske på og er bekymret for fortsetter å kverne i hodet mens jeg sover. Anonymous poster hash: 0930c...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Del Skrevet 5. oktober 2015 Når jeg leser om nattskrekk i linken her under, stemmer det godt ut fra slik hun oppfører seg (dytter oss bort og er sinna feks), men i andre omtaler av fenomenet får jeg det ikke heeelt til å stemme (hun sitter ikke med vidåpne øyne, høy puls og er _redd_ liksom): http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Sovn/Sovn--ikke-alltid-like-lett/ Anonymous poster hash: d1e80...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Del Skrevet 5. oktober 2015 Vår gjør også dette i perioder. Kanskje i litt mildere form, for hun roer seg med en gang om vi legger en hånd over henne på brystet og sier at vi er der. Har hatt flere slike faser, som regel i perioder hvor det er mye som går av virus..aldri på sommeren.Anonymous poster hash: 9eade...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vival Skrevet 5. oktober 2015 #8 Del Skrevet 5. oktober 2015 Barn sover mye lettere enn voksne og vil derfor drømme oftere. Dette er normalt og går som regel over når de dype søvnperiodene blir lengre og hyppigere. Mitt barn er nærmere 3 år og vi opplever det samme så og si hver natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå