Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.

Anonymous poster hash: a454c...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.

:fnise:  Lite å gjøre på lørdagskvelden eller?

Anonymous poster hash: 665ff...465

• Liker 7
Skrevet

Hvordan er det forresten mulig å ha fast jobb, men ikke penger? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er det forresten mulig å ha fast jobb, men ikke penger? :klo:

Vel dårlig råd er vel fullt mulig å ha fordi om.Kjekt at vi kunne enes om en løsning.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Dere er jammen gni'ne når dere begynner å tenke på renter.

• Liker 9
Skrevet

Dere er jammen gni'ne når dere begynner å tenke på renter.

Jeg synes heller vi er rause som går med på en løsning .Vi kunne krevd erstatning sprenstreks og litt for å vente er ikke urimelig.

Skrevet

Hvorfor dekkes ikke dette, som er hendlig uhell, av foreldrene dine sin innboforsikring? De fleste voksne, ansvarlige mennesker har innboforsikring med uflaks, glassforsikring og eller tilsvsrende.

Synes denne løsningen er direkte frekk!

Anonymous poster hash: 5c316...5bc

• Liker 7
Skrevet

Knuste hun virkelig vasen med vilje?

Anonymous poster hash: 02d35...741

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes heller vi er rause som går med på en løsning .Vi kunne krevd erstatning sprenstreks og litt for å vente er ikke urimelig. Anonymous poster hash: a454c...5cd

Dette bare bekreftet det jeg sa først.

• Liker 1
Skrevet

Knuste hun virkelig vasen med vilje?

Hun var stupfull og ikke invitert på festen.

Skrevet

Hun var stupfull og ikke invitert på festen.

Og hvorfor ble hun sluppet inn?

Skrevet

Og hvorfor ble hun sluppet inn?

Hun med andre tok seg inn.Og hun erkjenner ansvar så den biten er ikke behovfor å diskutere Vi er enige om hvordan skyldspørsmålet skal løses .Mitt anliggende da er hvordan vi ordner dette med banken

Skrevet

Hun med andre tok seg inn.Og hun erkjenner ansvar så den biten er ikke behovfor å diskutere Vi er enige om hvordan skyldspørsmålet skal løses .Mitt anliggende da er hvordan vi ordner dette med banken Anonymous poster hash: a454c...5cd

Det dere gjør er så på ka ten av loven som det kan forbi! Du har ikke svart på hvorfor dere ikke brukerinnboforsikringen, noe som får meg til å brtvile hele saken.

Når tid tenker dere å gå til nyinnkjøp av den kostbare vasen? Vil den v.re i salg i evig tid fremover?

• Liker 1
Skrevet

Kan hun ikke bare gå i en bruktbutikk og kjøpe en ny vase av samme type?

Anonymous poster hash: d9261...536

Skrevet

Det dere gjør er så på ka ten av loven som det kan forbi! Du har ikke svart på hvorfor dere ikke brukerinnboforsikringen, noe som får meg til å brtvile hele saken.

Når tid tenker dere å gå til nyinnkjøp av den kostbare vasen? Vil den v.re i salg i evig tid fremover?

Vi har kvittering på hva vasen kostet.Og vi bruker ikke innboforsikring da egenandelen er 8000 altså 2000 mere enn hva vasen kostet.

Kan ikke se noe ulovlig i dette. Hun må og vil erstatte vasen og thats it.

Skrevet

Hvorfor inviterte du ikke din venninne med på festen?

Anonymous poster hash: 8b5b1...a0d

Skrevet

Hvorfor inviterte du ikke din venninne med på festen?

Anonymous poster hash: 8b5b1...a0d

Perifer klassevenninne dette. Fest hvor flere tok seg ulovlig inn og ramponerte.Kan trygt si at venninnestatusen er oppe til revurdering.

Skrevet

100 i måneden er latterlig lite. Har hun råd til  å drikke seg sørpe full har hun også råd til å betale mer i måneden.

Anonymous poster hash: 4f81e...5bd
Skrevet

100 i måneden er latterlig lite. Har hun råd til å drikke seg sørpe full har hun også råd til å betale mer i måneden.

Anonymous poster hash: 4f81e...5bd

Vet. Men bare glad jeg har fått til en avtale nå så da er autogiro greit ellers frykter jeg å ikke få noe som helst.

Vi har vurdert alle løsninger men bestemt oss for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...