AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.Anonymous poster hash: a454c...5cd Lite å gjøre på lørdagskvelden eller? Anonymous poster hash: 665ff...465 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.Anonymous poster hash: a454c...5cd Hvordan er det forresten mulig å ha fast jobb, men ikke penger? Anonymous poster hash: 665ff...465 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Hvordan er det forresten mulig å ha fast jobb, men ikke penger? Anonymous poster hash: 665ff...465 Vel dårlig råd er vel fullt mulig å ha fordi om.Kjekt at vi kunne enes om en løsning.Anonymous poster hash: a454c...5cd
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Macro Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Dere er jammen gni'ne når dere begynner å tenke på renter. 9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Dere er jammen gni'ne når dere begynner å tenke på renter. Jeg synes heller vi er rause som går med på en løsning .Vi kunne krevd erstatning sprenstreks og litt for å vente er ikke urimelig. Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Hvorfor dekkes ikke dette, som er hendlig uhell, av foreldrene dine sin innboforsikring? De fleste voksne, ansvarlige mennesker har innboforsikring med uflaks, glassforsikring og eller tilsvsrende. Synes denne løsningen er direkte frekk! Anonymous poster hash: 5c316...5bc 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Knuste hun virkelig vasen med vilje? Anonymous poster hash: 02d35...741 2
Macro Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg synes heller vi er rause som går med på en løsning .Vi kunne krevd erstatning sprenstreks og litt for å vente er ikke urimelig. Anonymous poster hash: a454c...5cd Dette bare bekreftet det jeg sa først. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Knuste hun virkelig vasen med vilje? Anonymous poster hash: 02d35...741 Hun var stupfull og ikke invitert på festen. Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Hun var stupfull og ikke invitert på festen. Anonymous poster hash: a454c...5cd Og hvorfor ble hun sluppet inn?Anonymous poster hash: 02d35...741
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Og hvorfor ble hun sluppet inn?Anonymous poster hash: 02d35...741 Hun med andre tok seg inn.Og hun erkjenner ansvar så den biten er ikke behovfor å diskutere Vi er enige om hvordan skyldspørsmålet skal løses .Mitt anliggende da er hvordan vi ordner dette med banken Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Hun med andre tok seg inn.Og hun erkjenner ansvar så den biten er ikke behovfor å diskutere Vi er enige om hvordan skyldspørsmålet skal løses .Mitt anliggende da er hvordan vi ordner dette med banken Anonymous poster hash: a454c...5cd Det dere gjør er så på ka ten av loven som det kan forbi! Du har ikke svart på hvorfor dere ikke brukerinnboforsikringen, noe som får meg til å brtvile hele saken. Når tid tenker dere å gå til nyinnkjøp av den kostbare vasen? Vil den v.re i salg i evig tid fremover? Anonymous poster hash: 5c316...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Kan hun ikke bare gå i en bruktbutikk og kjøpe en ny vase av samme type?Anonymous poster hash: d9261...536
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Det dere gjør er så på ka ten av loven som det kan forbi! Du har ikke svart på hvorfor dere ikke brukerinnboforsikringen, noe som får meg til å brtvile hele saken. Når tid tenker dere å gå til nyinnkjøp av den kostbare vasen? Vil den v.re i salg i evig tid fremover? Anonymous poster hash: 5c316...5bc Vi har kvittering på hva vasen kostet.Og vi bruker ikke innboforsikring da egenandelen er 8000 altså 2000 mere enn hva vasen kostet. Kan ikke se noe ulovlig i dette. Hun må og vil erstatte vasen og thats it.Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #17 Skrevet 4. oktober 2015 Ei venninne var uheldig og knuste en dyr vase da hun var på fest i mine foreldres hus.Hun har ikke penger men har fast jobb og vi har avtalt at hun skal betale 100 kr måneden til vasen er nedbetalt og da iform av autogiro, automatisk trekk hver måned. Vasen kostet 6000 så da bli jo dette noen år og hvor mye kan vi ta i rente? Hvordan bør den skriftlige avtalen her utformes?Kan legge til at hun er lettet over at vi går med på en slik avtale.Anonymous poster hash: a454c...5cd Hvorfor inviterte du ikke din venninne med på festen?Anonymous poster hash: 8b5b1...a0d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Hvorfor inviterte du ikke din venninne med på festen?Anonymous poster hash: 8b5b1...a0d Perifer klassevenninne dette. Fest hvor flere tok seg ulovlig inn og ramponerte.Kan trygt si at venninnestatusen er oppe til revurdering.Anonymous poster hash: a454c...5cd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #19 Skrevet 4. oktober 2015 100 i måneden er latterlig lite. Har hun råd til å drikke seg sørpe full har hun også råd til å betale mer i måneden. Anonymous poster hash: 4f81e...5bd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #20 Skrevet 4. oktober 2015 100 i måneden er latterlig lite. Har hun råd til å drikke seg sørpe full har hun også råd til å betale mer i måneden.Anonymous poster hash: 4f81e...5bd Vet. Men bare glad jeg har fått til en avtale nå så da er autogiro greit ellers frykter jeg å ikke få noe som helst. Vi har vurdert alle løsninger men bestemt oss for dette.Anonymous poster hash: a454c...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå