Gå til innhold

Hvilke matvarer holder du deg unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilke matvarer holder du deg helst unna/spiser bittelitt og hvorfor? (Se bort fra godteri, allergier, liker ikke O.l)

Endret av MiniMjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du?

Anonymous poster hash: 43080...7bf
  • Liker 1
Skrevet

Hvitløk, skyr det som pesten. Jeg snur i døra hos folk viss jeg kjenner at de har hvitløk i hus. Det er ingenting jeg hater mer enn den ekle saken!

Skrevet

Hvitløk, skyr det som pesten. Jeg snur i døra hos folk viss jeg kjenner at de har hvitløk i hus. Det er ingenting jeg hater mer enn den ekle saken!

Er du en heks?....eller selveste Dr. Acula?

*mystisk musikk*

Anonymous poster hash: acb9d...76a

• Liker 2
Skrevet

Spiser det meste så lenge det er smakfullt tilberedt. Men må si at spesielt enkelte tradisjonelle kjøttretter jeg har blitt servert her og der , kan jeg lett styre unna .

Skrevet (endret)

Hvilke matvarer holder du deg helst unna/spiser bittelitt og hvorfor? (Se bort fra godteri, allergier, liker ikke O.l)

(Jo, må ta med godteri :P)

Sjokolade, potetgull, kaker, kjeks, is, smågodt - velger å ikke ha det i huset fordi å "spise bittelitt" oppleves som både umulig og urimelig :P

Brus, saft - liker det ikke nok til å forsvare kaloriene.

Margarin - foretrekker smør, trenger ikke transfett.

Skyr, 14, Fjordland, typiske "mellommåltider", "måltidserstatninger", "lettvinte" retter/ferdigmat - foretrekker å lage fra bunnen av enkle, billige, ekte ingredienser.

Lettprodukter - foretrekker skikkelig smak og konsistens, og å være mett når jeg har spist. 

Kunstige søtningsstoffer - liker ikke at de trigger søtsug.

Boller og vafler - har aldri skjønt poenget, det er verken kaker eller mat...

Typiske "helsekost"-produkter og "økologisk"-merkede varer - opplever dette som oppskrytt og fordyrende merkelapper.

Ser også etter "matvaren har vært fryst" og vraker dette. Skikkelig rar praksis. Man skal jo ikke fryse ned mat to ganger, og det er sjelden man spiser opp alt på en gang. 

Endret av Pringle
Skrevet

Spiser bittelite/ingenting av:

Bakevarer med 3 mnd eller noe best før dato

Mat som inneholder palmeolje eller transfett

Brus

Rødt kjøtt

Sikkert masse mer også som jeg ikke kommer på nå, men på generell basis, så lager jeg mat fra bunnen av og å spiser det som er bra for kroppen - og miljøet

Anonymous poster hash: de5aa...a8a
Skrevet

Alt som inneholder aspartam. Og ferdigmat.

Anonymous poster hash: c6d7a...7b6

• Liker 2
Skrevet

Generelt ferdigmat, meieriprodukter, egg, kunstig søtning, kullsyre. Forsåvidt sukker også så godt det lar seg gjøre pga migrene. 

Gjest Penelopee
Skrevet

Produkter med tilsatt sukker, lettprodukter, og raffinert mel. Spiser jo såklart dette med noen ganger, men holder meg for det meste unna. Gjærbakst, melkesjokolade og pepsi max er for eksempel mine guilty pleasures, så jeg unner meg dette en gang iblant (som regel i helgene). 

Skrevet (endret)

Med STORT unntak av bacon, og kanskje spareribs + litt pølser i grillsesongen, så spiser jeg omtrent ingenting svin, som i ytrefilet, indrefilet, koteletter, strimler til wok, medisterdeig/lunsjkaker osv.

Er bare ikke spesielt glad i det.

Har også hørt noen (ikke-verifiserte) rykter om at grisens urin og svette går ut i kjøttet eller noe, uten at det er hovedgrunnen. Men det hjelper heller ikke, for jeg synes svinekjøtt smaker litt surt, som å slikke en armhule.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Jeg har nylig begynt å spise lavkarbo, så derfor holder jeg meg unna:

- Matvarer basert på ulike typer korn - altså brød, pasta, havregrøt og lignende

- Matvarer som inneholder sukker (små mengder kan gå)

- Poteter og andre stivelsesrike grønnsaker

- Ris

- Lettprodukter

- Margariner og vegetabilske oljer (utenom olivenolje)

• Liker 4
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Holder meg unna de fleste matvarer med karbohydrater, og ellers produkter som ikke er rene produkter som f.eks margarin og lettprodukter

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder meg unna fete meieriprodukter - bortsett fra smør som jeg bruker 1 ts av når jeg skal steke egg, fisk, kylling, omelett ol. Bruker magre oster og youplait dobbel 0 for å få i meg mer kalsium. 

Holder meg også unna salte nøtter, chips, snop, brød (spiser hjemmelagde knekkebrød), brus, søt gjærbakst, kaker, sukker, poteter, pasta, ris, majones, remulade, vafler, is osv.

Lever på ganske streng diett for å gå ned i vekt men jeg elsker det og har funnet ut at frukt og bær smaker fantastisk og jeg føler meg mye bedre ved å kutte unødige kalorier. 

Som en stor bonus har jeg gått ned 10 kg. 

Anonymous poster hash: 02149...d51
Skrevet

Egg, kjøtt og melk. Er veganer.

Raffinert sukker. Matoljer. Søtningsmidler. Kullsyre. Tilsetningsmidler.

Spiser masse frukt, havregrøt, pasta, ris, bønner og linser, samt potet og grønnsaker og vegansk sjokolade uten tilsatt sukker og søtningsmidler. Elsker denne livsstilen. Er slankere enn de fleste, også de som mener at karbohydrater er syndebukken.

HCLF all the way.

Anonymous poster hash: bdc65...059
  • Liker 1
Skrevet

Med STORT unntak av bacon, og kanskje spareribs + litt pølser i grillsesongen, så spiser jeg omtrent ingenting svin, som i ytrefilet, indrefilet, koteletter, strimler til wok, medisterdeig/lunsjkaker osv.

Er bare ikke spesielt glad i det.

Har også hørt noen (ikke-verifiserte) rykter om at grisens urin og svette går ut i kjøttet eller noe, uten at det er hovedgrunnen. Men det hjelper heller ikke, for jeg synes svinekjøtt smaker litt surt, som å slikke en armhule.

Det er noe bare gale mennesker tror på.

Selv rører jeg aldri fiskeboller i hvit saus. De kunne puttet meg i ei hytte på nordpolen, og jeg hadde heller lært meg å fange isbjørner for å unngå sult.

• Liker 5
Skrevet

Det er noe bare gale mennesker tror på.

Selv rører jeg aldri fiskeboller i hvit saus. De kunne puttet meg i ei hytte på nordpolen, og jeg hadde heller lært meg å fange isbjørner for å unngå sult.

Hehe. Ja, jeg kjøper ikke akkurat påstanden blindt, men den kom fra en relativt sikker kilde faktisk. Dog så kan det være jeg gjengir det feil. Får vel google litt.

Men som sagt, sant eller usant, det bildet der hjalp jo ikke når jeg synes svin har en liten bismak av discofitte fra før.

Skrevet

Hehe. Ja, jeg kjøper ikke akkurat påstanden blindt, men den kom fra en relativt sikker kilde faktisk. Dog så kan det være jeg gjengir det feil. Får vel google litt.

Men som sagt, sant eller usant, det bildet der hjalp jo ikke når jeg synes svin har en liten bismak av discofitte fra før.

At du ikke liker smaken er helt fair, men den der med "urin i kjøttet" hadde vært moro å se en link på. Så vidt jeg kan skjønne hadde det ikke vært noen fordel for grisen å ikke klare å kvitte seg med urinstoffer. Da vil den til slutt stryke med.

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

At du ikke liker smaken er helt fair, men den der med "urin i kjøttet" hadde vært moro å se en link på. Så vidt jeg kan skjønne hadde det ikke vært noen fordel for grisen å ikke klare å kvitte seg med urinstoffer. Da vil den til slutt stryke med.

Er ikkje det androsteronet som vert produsert i testiklane til grisen. Og dette kjøttet gjev frå seg urinlukt når det varmast opp. Om det kjem frå ein råne. Men rånar skal jo ikkje brukast til mat...No forvirra eg meg sjølv her..

Skrevet

Er ikkje det androsteronet som vert produsert i testiklane til grisen. Og dette kjøttet gjev frå seg urinlukt når det varmast opp. Om det kjem frå ein råne. Men rånar skal jo ikkje brukast til mat...No forvirra eg meg sjølv her..

Stemmer nok. Men hanngriser blir vel kastrert for nettopp å unngå denne lukta? Jeg har også hannlig kjønnshormon flytende i mine årer, men det betyr ikke at jeg har opphopning av "urinstoffer i musklene". Jeg stoler på at nyrene gjør jobben sin. Ellers hadde jeg vært dau.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...