Gå til innhold

helstekt kylling, noen bra tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.4 kg stor. Hvor mange grader og hvor lenge steke den? Hvordan vet jeg når den er ferdig uten steketermometer? Jeg er elendig på matlaging...

Anonymous poster hash: b5434...cd7

Skrevet

google er en fin ting. du finner masse oppskrifter ved å google "helstekt kylling"  https://www.rema.no/oppskrifter/helstekt-kylling-med-ovnsbakte-grønnsaker/REC-59351 Anonymous poster hash: 175a4...ba1

Står at den skal steke på alt fra 90 til 200 grader i forskjellige oppskrifter så tenkte det var lurt å spørre noen med erfaring om g a de synes funker...:)

Anonymous poster hash: b5434...cd7

Skrevet

Sikkert litt utenfor temaet, men når det kommer til saftig kylling, så sverger jeg til Leirgryte. Får bestandig utrolig saftig og god kylling - med skikkelig sprøtt skinn :) ...og et pluss er at jeg slipper å vaske komfyren etterpå :-) For en hel kylling (gjerne Stange) bruker jeg ca 220 grader i nesten 2 timer....

...og hvis man i tillegg planlegger litt, så lager man en No-Knead brøddeig, som man steiker i samme leirgryte uten at man vasker den skikkelig først. Da får man nemlig med alle de gode smakene som er igjen i gryta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...