AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg merker at i alle miljøer og grupper jeg involverer meg i så blir jeg dømt etter utseendet. På byen går alle ut i fra at jeg er for å vise meg frem og ikke for å høre på musikken, på nettdating får jeg umiddelbart seksualiserte meldinger og få som vil bli ordentlig kjent. På skolen på foredrag o.l så tar ingen seg tid til å snakke noe spesielt med meg , de ser meg ikke engang i øynene når de håndhilser. Hvis jeg flørter med en mann så er jeg promiskuøs fordi jeg kan få de fleste jeg flørter med (men flørter aldri med noen om det ikke er genuint, så en mindre pen eller sjenert jente ville bli kalt for "tøff" her). Et par av de jeg har blitt kjent med dette semesteret sier at de ble overrasket over meg når de ble kjent med meg, overrasket over at jeg kan så mye og tingene jeg driver med og interesserer meg for. At de forhåndsdømte meg. Jeg kler meg veldig dempet og bruker ikke mye sminke, aldri utringet klær men heller anonyme. Hvorfor skal det være sånn at folk tenker at jeg ikke er noe mere enn utseendet mitt og hva er egentlig så "useriøst" med å være pen? Jeg er jo en seriøs person ellers og skulle ønske at jeg var mere velkommen og at folk forholdt seg til meg på en vanlig måte enn å ha en holdning med at "blondien har ikke noe her å gjøre". Råd? Anonymous poster hash: 34a7e...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Del Skrevet 3. oktober 2015 Mulig du utstråler arroganse? Anonymous poster hash: d7d0d...955 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Del Skrevet 3. oktober 2015 Mulig du utstråler arroganse? Anonymous poster hash: d7d0d...955 Nei jeg er nokså ydmyk og prøver å være en grå mus. Anonymous poster hash: 34a7e...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror nesten du må feiltolke grunnen til at du eventuelt feiltolkes. Jeg har et meget godt utseende og kler meg bra, og blir mottatt med svært åpne armer i det akademiske miljøet mitt. Det er nesten så jeg mistenker at utseender mitt åpner dører heller enn å lukke dem for meg. Så, ja, jeg tror du lider av en eller annen form for paranoia eller utstråler noe du ikke er klar over. Anonymous poster hash: 02b2b...329 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror nesten du må feiltolke grunnen til at du eventuelt feiltolkes. Jeg har et meget godt utseende og kler meg bra, og blir mottatt med svært åpne armer i det akademiske miljøet mitt. Det er nesten så jeg mistenker at utseender mitt åpner dører heller enn å lukke dem for meg. Så, ja, jeg tror du lider av en eller annen form for paranoia eller utstråler noe du ikke er klar over. Anonymous poster hash: 02b2b...329 Hvorfor sier de alltid "en som deg" "sånn jente som deg" "pen jente som deg på dette studiet" osv da? Anonymous poster hash: 34a7e...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har det på samme måte, men motsatt. Fordi jeg er feit så tror alle jeg er dum og kjedelig, får dårligere service i butikker og på utesteder og folk har generelt ikke noe behov for å bli bedre kjent med meg. Og dette mener jeg fullt ut av erfaring. Jeg er jojoslanker og merker at folk er mye mer positivt innstilt til meg når jeg er passe normalvektig. Jeg opplevde til og med at i noen av de "bli kjent lekene" i faddergruppen at enkelte av fadderbarna av motsatt kjønn stod sidelengs når de pratet med meg, for de var så lite interessert i å slå av en prat. Sånn er livet. Ønsker du å få gjort noe med det, så får du forsøke å gjøre deg styggere, på samme måte som jeg forsøker å slanke meg. Anonymous poster hash: a8397...878 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg jobber sammen med mange veldig pene damer, de er jurister, statsvitere osv, og de blir absolutt tatt seriøst. Anonymous poster hash: 6772e...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Del Skrevet 3. oktober 2015 Tenker at det beste du kan gjøre er å vise at du er flink i det du holder på med. Jeg tror folk har det synet de har fordi det er kjent at pene mennesker lettere får jobber osv. Folk har gjerne en tanke om at pene mennesker flyter lettere gjennom livet og ikke må jobbe like hardt for ting. Samtidig tror jeg folk danner meninger ut i fra opplevelsene de har med pene mennesker. Flere av de har smarteste og flinkeste damene jeg har møtt har vært veldig pene. Samtidig har jeg møtt en del pene damer som er veldig enkle og lite reflekterte. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har forhåndsdømt enkelte ganger. En dame jeg har et fag med på skolen for eksempel sitter ofte med mobilen og chatter i timene. Jeg tenkte at hun ikke gjør det særlig bra på skolen, men det viste seg at hun var den beste innenfor sin studieretning. Jeg tror forresten ikke at folk lar være med å håndhilse på deg og sånt fordi de tenker at du er dum. Det er faktisk slik at man kan bli litt intimidert av at en annen er veldig pen. Man tør ikke å gå å snakke med fordi man rett og slett blir satt ut. Jeg har hatt det slik noen ganger med damer jeg syes er veldig pene. Jeg tror du vil tjene mye på å være imøtekommende, spesielt med andre damer. Vet ikke om jeg vil anbefale deg å være for imøtekommende med menn. Menn tolker ofte imøtekommenhet som tegn på romantisk interesse. Det går greit å være hyggelig når de tar initiativ. Takk for svar Jeg føler at jeg er veldig imøtekommende mot alle og vennlig og åpen mot de andre jentene. Jeg har kjæreste (i en annen by) så flørter ikke med noen, og prøver å søke mere kontakt med jentene eller guttene. Det har vært tilfeller der jenter jeg kjenner har spurt meg ut om kjæresten deres , det var f.eks en kjæreste til en annen som la meg til på facebook, og jeg godtok fordi han jo var kjæresten hennes (godtar ikke ukjente) jeg nylig hadde tatt noen pils med sammen med henne og flere andre, og da var hun bitch mot meg i en uke før hun utspurte meg kjempefrekt hvordan jeg kjente kjæresten hennes og "vet ikke hvordan type jente du er men om du prøver å ta han så kan du angre!" og vi er ikke like gode venner nå lenger pga det. Syns det er vanskelig. Anonymous poster hash: 34a7e...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Del Skrevet 3. oktober 2015 mere kontakt med jentene ENN guttene skulle det stå *** Anonymous poster hash: 34a7e...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvorfor sier de alltid "en som deg" "sånn jente som deg" "pen jente som deg på dette studiet" osv da?Anonymous poster hash: 34a7e...616 Yppig blondine som havnet på et radikalt studie? Anonymous poster hash: 39547...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Del Skrevet 3. oktober 2015 Takk for svar Jeg føler at jeg er veldig imøtekommende mot alle og vennlig og åpen mot de andre jentene. Jeg har kjæreste (i en annen by) så flørter ikke med noen, og prøver å søke mere kontakt med jentene eller guttene. Det har vært tilfeller der jenter jeg kjenner har spurt meg ut om kjæresten deres , det var f.eks en kjæreste til en annen som la meg til på facebook, og jeg godtok fordi han jo var kjæresten hennes (godtar ikke ukjente) jeg nylig hadde tatt noen pils med sammen med henne og flere andre, og da var hun bitch mot meg i en uke før hun utspurte meg kjempefrekt hvordan jeg kjente kjæresten hennes og "vet ikke hvordan type jente du er men om du prøver å ta han så kan du angre!" og vi er ikke like gode venner nå lenger pga det. Syns det er vanskelig.Anonymous poster hash: 34a7e...616 Hvis hun er student burde hun vite at det heter "hva slags type jente" (og ikke "hvordan"...) 😡Anonymous poster hash: 39547...3c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har det på samme måte, men motsatt. Fordi jeg er feit så tror alle jeg er dum og kjedelig, får dårligere service i butikker og på utesteder og folk har generelt ikke noe behov for å bli bedre kjent med meg. Og dette mener jeg fullt ut av erfaring. Jeg er jojoslanker og merker at folk er mye mer positivt innstilt til meg når jeg er passe normalvektig. Jeg opplevde til og med at i noen av de "bli kjent lekene" i faddergruppen at enkelte av fadderbarna av motsatt kjønn stod sidelengs når de pratet med meg, for de var så lite interessert i å slå av en prat. Sånn er livet. Ønsker du å få gjort noe med det, så får du forsøke å gjøre deg styggere, på samme måte som jeg forsøker å slanke meg. Anonymous poster hash: a8397...878 Så synd hvis det er sånn det skal være!! Jeg føler ikke at jeg får noen fordeler eller ekstra behandling pga utseendet mitt men de tilfellene jeg får det så er det utelukkende seksualisert og da vil jeg helst være foruten. Anonymous poster hash: 34a7e...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvorfor sier de alltid "en som deg" "sånn jente som deg" "pen jente som deg på dette studiet" osv da? Anonymous poster hash: 34a7e...616 Kanskje du kjører den grå-mus-stilen din så hardt at de prøver å booste selvtilliten din? Ikke jeg vet. Jeg tror ikke noe på virkelighetsoppfattelsen din, i alle fall. Anonymous poster hash: 02b2b...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Del Skrevet 3. oktober 2015 Kanskje du kjører den grå-mus-stilen din så hardt at de prøver å booste selvtilliten din? Ikke jeg vet. Jeg tror ikke noe på virkelighetsoppfattelsen din, i alle fall. Anonymous poster hash: 02b2b...329 Hmmm,neivell men takk for svar Anonymous poster hash: 34a7e...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hva mener du med å snakke som Taxisjåfør-Klisjéen? Anonymous poster hash: 551ad...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 3. oktober 2015 #16 Del Skrevet 3. oktober 2015 Tråden er ryddet for trolleanklager. -Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. oktober 2015 #17 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror kanskje ikke den grå-mus oppførselen din funker. Kanskje blir det litt kunstig for de andre, hvis du er påfallende pen? Jeg tror du burde prøvd å bli "hun superhyggelige/morsomme" så de blir fanget av hvor varm og hyggelig og morsom du er, så glemmer de penheten, den faller i bakgrunnen. Og da vil folk ønske å være rundt deg også, til tross for at du er veldig pen. Sier på tross av, fordi man kan bli litt satt ut av veldig pene mennesker. Så få dem til å glemme det med å være jordnær, koselig, utadvendt og inkluderende. Og vær støttende overfor andre jenter på byen - det er en spesiell situasjon at bekjente/venninner skal finne seg en mann å flørte med, hvis du står på siden av og blender utvalget. Da vil det kunne være vanskeligere for dem å fange menns oppmerksomhet. Hadde en gang ei venninne som var ca like pen i ansiktet som meg, men synlig mer påfallende kropp; høy og slank og laaange bein, i miniskjørt så hun meget bra ut (ikke sånn rompeballehengendeut-skjørt, men midt mellom knærne og rompa-skjørt). Hun ble sur hvis menn viste meg interesse, for i hennes hode var det visst opplest og vedtatt at hun skulle slå an hos alle. Jeg var jo ikke ille selv, så jeg klarte meg I studiene og arbeidsliv har det for meg vært udelt positivt at utseendet er på den heldige siden av midtstreken. Kommer lett i kontakt med folk, bygger relasjoner fort, ikke noe slibrigheter tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 3. oktober 2015 #18 Del Skrevet 3. oktober 2015 Takk for svar Jeg føler at jeg er veldig imøtekommende mot alle og vennlig og åpen mot de andre jentene. Jeg har kjæreste (i en annen by) så flørter ikke med noen, og prøver å søke mere kontakt med jentene eller guttene. Det har vært tilfeller der jenter jeg kjenner har spurt meg ut om kjæresten deres , det var f.eks en kjæreste til en annen som la meg til på facebook, og jeg godtok fordi han jo var kjæresten hennes (godtar ikke ukjente) jeg nylig hadde tatt noen pils med sammen med henne og flere andre, og da var hun bitch mot meg i en uke før hun utspurte meg kjempefrekt hvordan jeg kjente kjæresten hennes og "vet ikke hvordan type jente du er men om du prøver å ta han så kan du angre!" og vi er ikke like gode venner nå lenger pga det. Syns det er vanskelig. Anonymous poster hash: 34a7e...616 Beklager, jeg trodde kanskje dette var en trolletråd når du skrev at du oppførte deg som en gråmus.. Forstår det. Jeg har vært med noen som har hatt det slik, og jeg kan på en måte forstå hvorfor damene reagerer også. Det er ikke til å skyve unna bordet at enkelte menn med kjærester flørter og sender seksuelt ladete meldinger til andre kvinner. Damene som har spurt deg ut om kjærestene sine ser på deg som en trussel når kjærestene deres adder deg på facebook. Forstår at det er kjedelig å oppleve når du bare ønsker å få nye venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #19 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg merker at i alle miljøer og grupper jeg involverer meg i så blir jeg dømt etter utseendet. På byen går alle ut i fra at jeg er for å vise meg frem og ikke for å høre på musikken, på nettdating får jeg umiddelbart seksualiserte meldinger og få som vil bli ordentlig kjent. På skolen på foredrag o.l så tar ingen seg tid til å snakke noe spesielt med meg , de ser meg ikke engang i øynene når de håndhilser. Hvis jeg flørter med en mann så er jeg promiskuøs fordi jeg kan få de fleste jeg flørter med (men flørter aldri med noen om det ikke er genuint, så en mindre pen eller sjenert jente ville bli kalt for "tøff" her). Et par av de jeg har blitt kjent med dette semesteret sier at de ble overrasket over meg når de ble kjent med meg, overrasket over at jeg kan så mye og tingene jeg driver med og interesserer meg for. At de forhåndsdømte meg. Jeg kler meg veldig dempet og bruker ikke mye sminke, aldri utringet klær men heller anonyme. Hvorfor skal det være sånn at folk tenker at jeg ikke er noe mere enn utseendet mitt og hva er egentlig så "useriøst" med å være pen? Jeg er jo en seriøs person ellers og skulle ønske at jeg var mere velkommen og at folk forholdt seg til meg på en vanlig måte enn å ha en holdning med at "blondien har ikke noe her å gjøre". Råd?Anonymous poster hash: 34a7e...616 Story of my life. Å jeg er helt middelmådig.Anonymous poster hash: 7b817...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøtMelon Skrevet 3. oktober 2015 #20 Del Skrevet 3. oktober 2015 Mulig du utstråler arroganse? Anonymous poster hash: d7d0d...955 Like klassisk som "Dump han" kommentarene på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå