AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Kan noen bare si at du ikke kommer til og få overtidsbetalt? Jeg spurte hvorfor, og fikk til svar at det blir for dyrt for bedriften?! Eller er det noen i ledelsen som vil ha pengene selv? Er dette lov?Anonymous poster hash: 9fe20...e6d
-Jiinxs- Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg er i lignende situasjon. Men har forhørt meg med tillitsvalgte/fagforeningen at jeg har rett på overtid. Så da kommer jeg til å føre det opp.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg er i lignende situasjon. Men har forhørt meg med tillitsvalgte/fagforeningen at jeg har rett på overtid. Så da kommer jeg til å føre det opp. Men hvorfor? Er det til fordel for sjefen å slippe å betale overtid? Makan....Anonymous poster hash: 9fe20...e6d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Men hvorfor? Er det til fordel for sjefen å slippe å betale overtid? Makan....Anonymous poster hash: 9fe20...e6d Ja, de sparer jo massevis av penger på det. Overtid er dyrt! Du skal imidlertid ha overtidsbetaling eller avspassering om du jobber overtid. Anonymous poster hash: 69281...dd7
-Jiinxs- Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Men hvorfor? Er det til fordel for sjefen å slippe å betale overtid? Makan....Anonymous poster hash: 9fe20...e6d I mitt tilfelle så skulle jeg få det som avspasering men det er jeg overhode ikke interessert i. Er mye billigere for jobben enn å betale overtid.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Om lønna i utgangspunktet er grei eller bra er det helt ok å motta det som avspasering syntes jeg, forutsatt at det er en reell mulighet til å få tatt denne avspaseringen. Kjenner utrolig mange i min bransje som får alt som avspesering, problemet er bare at det aldri er tid siden det hele tiden er nye prosjekter eller oppgaver å gjøre. Anonymous poster hash: b4005...f91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå