Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi bor i et borettslag, hvor vi eier en leilighet, har eid den i over 10 år nå.

Styret er byttet ut ganske nylig og en dame som har bodd her lite og har null oversikt over ting.. 

nå er det blitt renovert i området til å få flere utleieplasser da flere av beboerne har flere biler..

Nå er det slik at vi har blitt bedt om å flytte bilen 7 plasser bortover da den plassen vi er på er forbeholdt utleieplasser, sammen med 6 andre i samme rekke..

nå har jeg bedt styret om å la oss beholde den plassen vi har da vi ikke ser noe poeng i å flytte 7 plasser bortover, hvorfor kan de ikke bare bruke den plassen som vi er tildelt som en utleieplass og la oss beholde plassen vi har? vi vil ikke flytte bilen og vil beholde plassen vi har. men hun sier fordi at parkeringsplassene som er tildelt skal være mer nærme inngangsdørene.. noe jeg ikke helt forstår, hva er problemet med og la oss beholde plassen vi har, vi har ingen behov til å være nærmere inngangsdøra, og utleieplassen er forbehold de som allerede bor her,

mitt spørsmål er, har de rett til og tvinge oss til å flytte 7 plasser bortover BARE fordi utleieplassene skal være sånn som de vil og så er de uansett forbeholdt oss som bor her??... 

finnes det noe i loven som vi kan bruke slik at hun ikke kan tvinge oss til å flytte bilen?

håper det ble greit nok forklart.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lage en sak utav dette her? Flytt bilen din. Det koster deg max 1 minutt av hverdagen din

Skrevet

7 plasser bortover. Virkelig? Kan du forklare hvorfor dette er vanskelig for deg, for sånn som du forklarer det nå, kan jeg ikke fatte at det skal være et problem.

Anonymous poster hash: 44a2f...f2e
  • Liker 6
Skrevet

Vent litt.. dere klager over at dere blir flytta nærmere inngangsdøren til egen leilighet?

Ja det er mye rart man kan finne på å klage på i så fall..

• Liker 11
Gjest Geitebukk
Skrevet

Mye en skal krangle om.. Virker som dette egentlig handler om at du ikke liker hun nye i styret og vil sette henne på plass! For hvorfor skulle du ikke flytte bilen din? Slitsomt for styret å påta seg verv til felles beste når beboere skal krangle om småting

• Liker 1
Skrevet

Og hva er problemet med å flytte bilen noen plasser nærmere inngangsdøren? Det må da bare være en fordel når man f.eks. har handlet? Uansett er det snakk om 20 meter. Noe som ikke spiller noen rolle verken i den ene eller andre retningen med mindre man er sterkt handicappet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns du er urimelig som lager styr for noe så lite. 

Anonymous poster hash: 51c1d...13d
  • Liker 2
Skrevet

Er det slik at dere har rett på en parkeringsplass, enten vis boligen eller en annen kontrakt? Da vil jeg tippe det kommer an på hvordan plassen er spesifisert i kontrakten deres, om dere bare garanteres tilgang til en uspesifisert plass eller en spesifikk plass. Er det det første, har dere nok lite å komme med, og er det det andre, vil nok kontrakten ha en klausul om at styret kan omplassere dere. Men du må jo se i avtalen mellom dere og borettslaget.

Uansett ville jeg nok ha vurdert om dette var noe verdt å bruke energi på, med mindre det er noe du ikke sier her. Du kan fort få et rykte som vanskelig og lite fleksibel, og det kan skape problemer for deg når du senere kan stå i en langt mer alvorlig problemstilling.

Anonymous poster hash: fcadd...924

• Liker 1
Skrevet

Få en legeerklæring på at du har dårlig gangkapasitet og derfor behøver plassen nærmest inngangsdøren.

Anonymous poster hash: 2c467...39b

Skrevet

Få en legeerklæring på at du har dårlig gangkapasitet og derfor behøver plassen nærmest inngangsdøren.

Anonymous poster hash: 2c467...39b

Den nye parkeringsplassen vil fakitsk komme nærmere inngangsdøren, i følge TS.

Anonymous poster hash: 2f80a...64e

• Liker 1
Skrevet

Få en legeerklæring på at du har dårlig gangkapasitet og derfor behøver plassen nærmest inngangsdøren. Anonymous poster hash: 2c467...39b

TS ville jo ikke ta den hun ble tilbudt, som er nærmere inngangsdøren enn den plassen hun har.

Anonymous poster hash: 7fee9...29e

• Liker 1
Skrevet

Hva er fordelen med parkeringsplassen din? Hvorfor vil du beholde den, i stedet for å få en som er nærmere døra?

• Liker 4
Skrevet

For det første i et borettslag så eier man ikke leilighetn sin, men en andel med leierett på tildelt leilighet. Styret bestemme rikke alt, men generalforsamlingen i brl.

Er du dypt uening med det styret har bestemt, så får du få med deg tilstrekklig antall andre andelshavere i brl og kreve ekstra ordinær generalforsamling og prøve saken din der.

Vanligvis så eier man heller ikke parkeringsplasser men parkeringsrett på tilvist parkeringsplass i et brl.

Så her har du neppe noen sak. Du får lese deg opp på lov om burettslag, vedtekter og kontrakter knyttet til ditt borettslag og din avtale om leie og parkering. (Forøvrig, vil jeg tro du er i ferd med å gjøre deg selv til latter i nabolaget ditt.)

Anonymous poster hash: cbc08...5ec

• Liker 9
Skrevet

Hva er greia med den parkerings plassen din som  er så bra?står den i skyggen ?

Anonymous poster hash: 5d49c...ab3
Skrevet

for og gjøre en lang historie kort er ikke parkeringsplassen noe mer ''spesiell''enn de andre, men jeg har blitt vant til den, og siden alle er så jævla negative til mitt ønske må jeg si at jeg sliter med sterke psykiske problemer i tillegg til sterk OCD og det er vanskelig for meg med endringer.. så derfor vil jeg hovedsakelig ikke endre plassen min.. 

så jeg vil bare beholde den, vil ikke blotte meg for styret og si at jeg lider av psykiske problemer som gjør det ekstra vanskelig for meg med endringer i hverdagen, og forstår ikke hvor vanskelig det er og la oss beholde plassen vi har..

Skrevet

for og gjøre en lang historie kort er ikke parkeringsplassen noe mer ''spesiell''enn de andre, men jeg har blitt vant til den, og siden alle er så jævla negative til mitt ønske må jeg si at jeg sliter med sterke psykiske problemer i tillegg til sterk OCD og det er vanskelig for meg med endringer.. så derfor vil jeg hovedsakelig ikke endre plassen min..

så jeg vil bare beholde den, vil ikke blotte meg for styret og si at jeg lider av psykiske problemer som gjør det ekstra vanskelig for meg med endringer i hverdagen, og forstår ikke hvor vanskelig det er og la oss beholde plassen vi har..

Dette er en av de mildeste tingene du bare må finne deg i. Dette klarer du helt fint.

Skrevet

Det er selvsagt vondt at du sliter med dette, men det synes jeg ikke du kan kreve at andre tar hensyn til på en slik måte. Snu på det og se på det som en mulighet til å jobbe med utfordringene du har.

Anonymous poster hash: 2f80a...64e

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at den typen endring er vanskelig når man sliter psykisk slik du gjør, men det er vanskelig for deg å vinne i denne situasjonen. Enten må du forklare styret hva du sliter med og håpe at de har forståelse for det, eller så må du godta endringen og håpe at det går fint for deg å bruke en annen parkeringsplass. Jeg håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 44a2f...f2e
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...