Gå til innhold

Hvor mye kan jeg se for meg i leie (toroms)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet vernepleier. Jeg har bodd hjemme under studiene, slik at jeg har hatt litt mer økonomisk frihet. Men til sommeren så vil jeg flytte ut. Jeg vil nok trolig leie. 

Men hva kan jeg se for meg som OK leiepris? 

Jeg vil ha en toroms. Det er viktig for meg å kunne ha stue/kjøkken og eget soverom. 

I tillegg vil jeg ha mulighet til å spare litt. Også må jeg fremdeles ha mulighet til å ha  nok til alt det "vanlige" en trenger: strøm, mat (kan jo gjøres billig), aktiviteter, internett, tv, div. andre utgifter. Og selvfølgelig forsikring. 

Kom gjerne med dine erfaringer. Hvor mye betaler du i leie? Hva tjener du sånn ca i mnd? Har du noe til overs etter leie? 

Jeg kan ikke forvente meg 100% stilling med endt utdanning, men jeg vil jo satse mot det. 

Og ja, leiligheten må se noenlunde grei ut. 

Anonymous poster hash: 08d86...c86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du vil bo.

Anonymous poster hash: e4f2d...255
  • Liker 3
Skrevet

Det spørs. Storby (evt. hvilken by?), liten by, tettsted?

Skrevet

Det spørs. Storby (evt. hvilken by?), liten by, tettsted?

Kommer til å bo i Bergen. Må ikke bo i sentrum så lenge kollektivtilbudet er bra. 

Anonymous poster hash: 08d86...c86

Skrevet

Kommer til å bo i Bergen. Må ikke bo i sentrum så lenge kollektivtilbudet er bra.  Anonymous poster hash: 08d86...c86

Leipris og standar samt beliggenhet henger tett sammen. Du bør gå inn på finn.no bolig til leie og se hva prisene ligger på i områder der du ønsker å bo. Du får stort sett hva du betqler for. Billigere hotelgjennomtrekk eller dyrere, nyere boliger med ok standar og lavere fyringsutgifter. Finn holder deg orientert om markedspris.

Du børmogmlese deg opp på depositumkonto og husleiekontrak som temaer for å vite hva som er lov og hva du ikke skal godta.

Anonymous poster hash: b3fc5...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...