AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg bor på bakkeplan og har vinduer som begynner 90 cm fra gulvet, og en del trafikk forbi. Kunne tenke meg gardiner som slipper inn mest mulig lys, men som hindrer innsyn. Folie tror jeg ikke blir så veldig vakkert. Og om jeg kan slippe gardinstenger er det et absolutt pluss! Noen som har tips?Anonymous poster hash: ede80...8e2
altflyter Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Har du vurdert lameller? Plissegardiner? Evt persienner? Endret 2. oktober 2015 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har persienner, pleier la dem stå åpen om dagen, men så kommer kvelden og lyset står kanskje på før jeg rekker komme hjem og lukke dem...Anonymous poster hash: ede80...8e2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Fins noe dyre greier som festes med vaier ( tror jeg) som du kan dra opp og ned fra både oppe og nede. Kan ha den midt på vinduet om du vil og få inn lys både oppe og nede. Noen jeg kjenner kjøpte nettopp dette og betalte 25000 for stue og kjøkken. Men jeg husker jo ikke hva det heter, så dette hjalp deg jo ikke i det hele tattAnonymous poster hash: 5a1aa...cc5 1
Gjest SykkelJenny Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Fins noe dyre greier som festes med vaier ( tror jeg) som du kan dra opp og ned fra både oppe og nede. Kan ha den midt på vinduet om du vil og få inn lys både oppe og nede. Noen jeg kjenner kjøpte nettopp dette og betalte 25000 for stue og kjøkken. Men jeg husker jo ikke hva det heter, så dette hjalp deg jo ikke i det hele tattAnonymous poster hash: 5a1aa...cc5 Antar at det dreier seg om plissègardiner. Disse kan åpnes både nedenfra og ovenfra - alt etter behovet til enhver tid. Jeg har slike i hele leiligheten og er kjempefornøyd. Det kostet endel - men jeg ser på det som en investering og har aldri angret at jeg kjøpte dem.
Brunhilde Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Det er ikke sikkert det er akkurat denne typen du tenker på, men her er om ikke annet en variant. Jeg tror slike gardiner er mer vanlig i Danmark enn i Norge, så hvis du søker på danske sider, kan det være at du lettere finner det du leter etter. Jeg kjenner flere som har slike "nednefra og opp"-gardiner, og det er både lekkert og praktisk.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Det er ikke sikkert det er akkurat denne typen du tenker på, men her er om ikke annet en variant. Jeg tror slike gardiner er mer vanlig i Danmark enn i Norge, så hvis du søker på danske sider, kan det være at du lettere finner det du leter etter. Jeg kjenner flere som har slike "nednefra og opp"-gardiner, og det er både lekkert og praktisk. Vi har sånne. Bestilte på mål, så det var ikke billig, men absolutt verdt det.Anonymous poster hash: 3ab92...785
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Fins noe dyre greier som festes med vaier ( tror jeg) som du kan dra opp og ned fra både oppe og nede. Kan ha den midt på vinduet om du vil og få inn lys både oppe og nede. Noen jeg kjenner kjøpte nettopp dette og betalte 25000 for stue og kjøkken. Men jeg husker jo ikke hva det heter, så dette hjalp deg jo ikke i det hele tattAnonymous poster hash: 5a1aa...cc5 Det heter luxaflex. Anonymous poster hash: 9c883...f0b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Går det ikke an å montere en vanlig nedtrekkgardin og montere den oppned? Må ha noen kroker til å feste nederste del av gardinen ca midtveis da. Anonymous poster hash: 954ed...6fd
FrøkenBlå Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Jysk har plissegardiner som kan monteres nede i vinduet. 2
Pinkee Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Både Jysk og Kid har slike opp&ned plissegardiner, så man kan kjøpe dem relativt rimelig og. I alle fall Jysk sine kan kortes ned i begge sider, slik at dem tilpasses vinduet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Tusen takk!! Har sjekket Jysk sine sider tidligere, men visste ikke hva det het og hva jeg egentlig så etter Anonymous poster hash: ede80...8e2
Wildlily Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Vi vurderer jemtex sine. Der har de både billige og dyre varianter av opp ned plisse. De er danske men leverer i Norge. Mye billigere enn lucaflex
Gjest SykkelJenny Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Luxaflex har mange fine Stemmer det. Jeg har Luxaflex og kan virkelig anbefale dem. Endret 3. oktober 2015 av SykkelJenny
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Det heter luxaflex. Anonymous poster hash: 9c883...f0b Luxaflex er bare ett av flere merker.Anonymous poster hash: 3ab92...785
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Luxaflex har løsning med plissegardiner som kan trekkes både opp og ned. Lekkert og praktisk!!Anonymous poster hash: 1a368...7b7 1
FrøkenBlå Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Tusen takk!! Har sjekket Jysk sine sider tidligere, men visste ikke hva det het og hva jeg egentlig så etter Anonymous poster hash: ede80...8e2 http://jysk.no/gardiner/plissegardiner/daylight/plissegardin-anholt-60x130-hvit-down/family 1
Wildlily Skrevet 4. oktober 2015 #19 Skrevet 4. oktober 2015 Jemtex.No har uten snorer i sidene. Lurer sterkt på å kjøpe derfra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå