Gå til innhold

Full venninne, trenger hjelp asap!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånt som dette tuller du ikke med. Politiet er forpliktet til å varsle og hente hjelp fra barnevernsvakten når en 17. Åring ikke er istand til å ta vare på seg selv på grunn av rus.

Der har vært flere skaer på dette i media, som bekrefter at politiet skal reagere på denne typen meldinger med å hjelpe.

Så du får ringe opp igjen om dette er seriøst.

Anonymous poster hash: 248b6...be1

Dette kan du visst lite om. Nei, de er ikke det.

Anonymous poster hash: e0453...f99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her!

Jeg ringte til politiet, og jeg vet dette er alvoligt, men jeg har for lite opplysninger

Anonymous poster hash: 5c522...687

Har for lite opplysninger? Hvilke opplysninger trenger du? Eller var det politiet som trengte de?

Anonymous poster hash: 8f11f...ca4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg er hjemme nå, og får ikke gjort så mye mer. Politiet kan ikke gjøre noe fordi jeg har ingen adresse eller noen som helst informasjon. Jeg håper for all del at hun kommer seg hjem. Jeg føler meg skikkelig dårlig fordi jeg føler at jeg kunne gjort mer enn det jeg har gjort nå, men hun og de andre hun var med nektet meg og kjeftet på meg og ba meg om å dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for lite opplysninger? Hvilke opplysninger trenger du? Eller var det politiet som trengte de?

Anonymous poster hash: 8f11f...ca4

Ts her

Gikk litt fort, men jeg mente at jeg ikke hadde nok informasjon slik at politiet kunne gjør noe med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke bare dra henne med deg ut i en drosje? Hvis hun er så full klarer du vel å dra henne avgårde?

Anonymous poster hash: 43d27...7e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tenkt å ta henne med på bussen, også følge henne hjem. ingen av oss som har råd til å ta taxi.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvor de skulle videre da? Politiet er hvertfall interessert i skjenking av mindreårige.

Anonymous poster hash: 43d27...7e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg vet området de skulle til, men jeg har ingen adresse eller noe som helst. dette har jeg allerede fortalt til politiet, men uten en adresse var det lite de kunne gjøre

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde gidda å hjelpe en gang. Tragisk drikkekultur i Norge!

Anonymous poster hash: a3ace...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts herGikk litt fort, men jeg mente at jeg ikke hadde nok informasjon slik at politiet kunne gjør noe med det Anonymous poster hash: 5c522...687

Venninna di har vel mobil? Det tar ikke politiet lange tiden å spore mobilen hennes og finne ut nøyaktig hvor hun oppholder seg.

Anonymous poster hash: 248b6...be1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste må lære "the hard way". Måtte noen ganger med grisefylla og spying og ligge forlatt i en veigrop og krabbe hjem for min del før jeg lærte at jeg ikke skulle drikke meg så full og være så dum å forlate eller ikke høre på vennene mine når de prøvde å få meg hjem. Ble heldigvis aldri utsatt for noe kriminelt , og er glad for at jeg har fått oppleve den delen av livet også. Drikker ikke alkohol lenger i dag som voksen men drakk mye i mange år.

Anonymous poster hash: a5990...3b7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste må lære "the hard way". Måtte noen ganger med grisefylla og spying og ligge forlatt i en veigrop og krabbe hjem for min del før jeg lærte at jeg ikke skulle drikke meg så full og være så dum å forlate eller ikke høre på vennene mine når de prøvde å få meg hjem. Ble heldigvis aldri utsatt for noe kriminelt , og er glad for at jeg har fått oppleve den delen av livet også. Drikker ikke alkohol lenger i dag som voksen men drakk mye i mange år.

Synes ikke det skal være nødvendig å utsettes for sånt selv om man er dum og drikker seg altfor full. Har selv fulgt venninner hjem, som knapt har stått på beina. En gang ble en venninne kjørt hjem av politiet - de hjelper faktisk mindreårige sånn. Bedre det enn at unge mennesker skal bli utsatt for voldtekt f.eks., eller at de fryser ihjel i en grøft på vinteren, drukner eller lignende. Man skal ikke forlate venner som ikke kan ta vare på seg selv.

Anonymous poster hash: 0e6f9...71a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å få venninna mi hjem, om så jeg måtte dratt henne med meg. Når noen er så fulle, så er de virkelig ikke i stand til å ta fornuftige avgjørelser.

Hva om hun ble voldtatt? Kidnappet, ranet, eller til og med havnet i grøfta?

Jeg mener, dette er selvfølgelig ikke ditt ansvar, men når DU vet at hun er i så dårlig tilstand så håper jeg du også skjønner at hun er ute av stand til å ta vare på seg selv.

Jeg hadde aldri gitt opp fordi "politiet ikke kan gjøre noe". Hvorfor fortalte du ikke foreldrene dine dette? Er de oppegående nok så hadde de vel hjulpet deg med å få henne hjem. 

Anonymous poster hash: 822d0...2f6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts

nå har det seg at det gikk fint med henne, og hun fikk hjelp med å komme seg hjem av de andre (som også var ganske fulle) hun var med. selvfølgelig vet jeg at det var mer jeg kunne gjøre for å få henne hjem, men jeg prøvde i en time å dra henne med meg hjem, men da kom de andre hun var med i trynet på meg og kjeftet på meg: "hvis hun vil dra på fest, må hun faen få lov til det! du bare ødelegger for oss, gå hjem heller, vi klarer oss!". da forsøkte jeg å si at jeg ikke kan dra fordi dere er ikke i stand til å ta vare på dere selv, men de ville bare ha meg vekk. så jeg gikk (noe jeg nå vet at jeg ikke burde), men prøvde å få tak i henne på mobilen, men da var det bare samme greia "jeg klarer meg fint, nå skal jeg på den festen og de andre passer på meg". 

jeg turte ikke å si noe til foreldrene mine, fordi de er skikkelig strenge på slike ting med drikking og at jeg sniker meg ut (ja, er klar over at de aller fleste foreldre er sånn). pappa er spesielt opptatt av at jeg ikke får snike meg ut om kvelden, og da kan faktisk det faktumet at jeg prøvde å hjelpe venninnen min bli litt "skyggelagt", og jeg hadde fått kjeft for at jeg sneik meg ut... så det var ikke lett for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har vært litt for mange ganger der det har blitt litt for mye alkohol.... Har blitt kjørt hjem av politiet, og her brydde de seg iallefall veldig om det. Du kunne også ringt foreldrene hvis det var krise, de vil nok heller ha hjem datteren sin i dårlig form enn ikke hjem i det hele tatt.

Du er en veldig god venn som gjorde så mye, det er supert at alt gikk bra også har hun forhåpentligvis lært til senere..

Jente 19

Anonymous poster hash: 8132c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...