AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Det er jo så vanvittig mye single damer i Oslo, jfr. Tinder, og hvis man bor i litt sentrale strøk så er det single damer overalt. Gitt at du liker mannen, er det ok at han stopper opp og hilser på deg på gata? Anonymous poster hash: 5fb25...94c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Ute på gaten er jeg som regel på vei et sted - og jeg er ofte sent ute. De eneste som stopper meg på gaten skal be om penger til veldedighet eller verve meg til treningssenter så jeg unngår som regel de med et blikk som aktivt vil fange mitt. Dessverre - det er slik det er blitt. Anonymous poster hash: 7f5a6...537 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Ute på gaten er jeg som regel på vei et sted - og jeg er ofte sent ute. De eneste som stopper meg på gaten skal be om penger til veldedighet eller verve meg til treningssenter så jeg unngår som regel de med et blikk som aktivt vil fange mitt. Dessverre - det er slik det er blitt. Anonymous poster hash: 7f5a6...537 Hva om du fanger hans blikk? Anonymous poster hash: 5fb25...94c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Det er ikke ønskelig eller hyggelig for min del, det er en for anmasende og aggressiv tilnærmingsmåte. Det blir litt som krill-selgerne og amnesty-folka på Karl Johan, man vil bare unngå øyekontakt og komme seg unna.Anonymous poster hash: cbfd4...152 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Alle disse trådene dine begynner å likne på spam. Anonymous poster hash: 86bea...e58 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Alle disse trådene dine begynner å likne på spam. Anonymous poster hash: 86bea...e58 Dette er den siste tråden. Så snurp igjen smella. Anonymous poster hash: 5fb25...94c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Creepy Anonymous poster hash: 306df...ac1 1
Lady Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Har ikke blitt sjekket opp på gaten, men har fått kompliment et par ganger. Det synes jeg var veldig hyggelig. Ingen av de var innpåslitne eller frempå. 1
Gjest Runforit Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Ja, så lenge han er hyggelig og oppegående. Mye heller det enn typisk "norsk" sjekkekultur som enten er på nettet eller drita på byen. Jeg har blitt sjekket opp ved et par anledninger på høylys dag av 2 flotte menn og hadde det ikke vært for at jeg første gangen var i et forhold(og han var HOT!!!!) og nå nylig(var gravid, men han så ikke det pga jakken min ) så hadde jeg glatt sagt ja til å treffes over et glass vin. Har respekt for en mann som har bein i nesa og tør å ta steget å gå rett opp til en dame midt på dagen og sier:" Hei, kunne du tenke deg å ta et glass vin med meg en dag? Synes du så ser ut som en morsom og flott jente :)"
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Hva om du fanger hans blikk? Anonymous poster hash: 5fb25...94c At jeg aktivt er den som ser mest på ham? Samme sak. Jeg har blitt sjekket opp ute på dagtid da jeg bodde i London, og vi endte med å gå for en drink. Men jeg har langt flere ganger blitt sjekket opp og sagt nei. Dette handler vel mest om typen menn som er disponert for å sjekke på dagtid. Det er typisk menn som har lest noe sjekkelitteratur og skal teste noe nytt. Så man er mest offer for noen som bestemte seg for å ta kontakt med en kvinne den dagen. Anonymous poster hash: 7f5a6...537 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Hvis det skjer litt naturlig/spontant, at han legger spesielt merke til meg og får lyst å snakke, og da gjerne i en butikk, café, park, el.l. Men ikke hvis man får følelsen av at han er "på jakt" etter en nærmest hvilken som helst jente å sjekke opp. Anonymous poster hash: 5fd3b...424 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Hvis det skjer litt naturlig/spontant, at han legger spesielt merke til meg og får lyst å snakke, og da gjerne i en butikk, café, park, el.l. Men ikke hvis man får følelsen av at han er "på jakt" etter en nærmest hvilken som helst jente å sjekke opp. Anonymous poster hash: 5fd3b...424 Dette. Man merker raskt på en fyr om han bare prøver seg på en "the game" greie med å se hvem han kan få på kroken, eller om han virkelig syntes det var noe så spesielt med deg så han ikke kunne la være å prate med deg (og aldri pleide å gjøre dette). Altså, det skader vel ingen uansett om du er creep eller genuin, det værste som kan skje er jo at en jente "rømmer" vekk og forteller alle vennene sine om creepen hun møtte på i dag, og jeg syntes generelt norske menn er feige som bare tør å sjekke opp kvinner i fylla så om man klarer å holde seg respektfull, hyggelig og saklig på en "gate-sjekking" så kan det gi pluss poeng i bestefall. Anonymous poster hash: d8503...90d
Gjest Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har gjort dette med hell mer enn en gang, men jeg skal innrømme at det skal litt til før jeg gjør det. Sist gang det skjedde på åpen gate var en kvinne jeg hadde lagt merke til på trikken som gikk av på samme stopp som meg. Forrige lørdag befant jeg meg på et parfymeri i en europeisk storby hvor jeg egentlig ikke hadde noe ærend annet enn å spørre om retningen og handletips vedrørende en gave. Min reisekamerat ville haste videre, men jeg er ikke en som lar muligheten til å snakke med en nydelig kvinne passere, så jeg innledet en samtale med en kvinne i slutten av 30-årene eller tidlig 40 som jobbet der. Veldig vakker og elegant. Akkurat slik en mann ønsker at sin kvinne skal se ut når hun er 40. Wow. Når vi hadde snakket i rundt fem minutter og var klar til å gå videre, la jeg hånden min på ryggen hennes, smilte og holdt god øyekontakt mens jeg sa følgende: "You're a very beautiful woman. Thank you for being so helpful. I wish you a nice day." Hun lyste opp og svarte: "Oh, thank you so much! *virket positivt overrasket og tok en liten pause* I should get to hear that every day. Have a nice day you guys as well." Nysgjerrig som jeg er spurte jeg, "Really? You don't hear that every day?" Hun svarte at det er veldig sjeldent og at 'men here aren't like that'. Og hun her var FIN. Så gliser hun igjen og ønsker oss nok en gang pent videre. Jeg visste at jeg aldri kom til å møte henne igjen, men hvorfor ikke sjarmere og glede henne? Jeg mener at kvinner skal snakkes med og sjarmeres overalt hvor man møter på de. Det er vår jobb som menn. Men selvsagt må man utvise sosialt intellekt og sjarme og ikke bare buse frem som et beist ute av kontroll. Det er i hvert fall min modus operandi.
Cuntzilla Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg liker det ikke. Blir litt smigret da, og tenker ikke han er en creep nødvendigvis. Men er ikke typen til å takke ja til sånt, tar ikke sjansen. Kunne vel i teorien gjort det om han så nøyaktig ut som min type og det var kjærlighet ved første blikk, men det skjer jo ikke. Så da må man avvise, og det er ikke noe gøy, ergo liker jeg det ikke. Det kan også være litt masete når jeg har dårlig tid, pluss man får litt assosiasjoner både til gateselgere og ikke minst til de gate-sjekkerne som faktisk er creepy (noen av våre nye landsmenn har en tendens til å tråkke greit over grensene mine). 2
Gjest Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Jeg liker det ikke. Kunne vel i teorien gjort det om han så nøyaktig ut som min type og det var kjærlighet ved første blikk, men det skjer jo ikke. Så da må man avvise, og det er ikke noe gøy, ergo liker jeg det ikke. Det du egentlig sier er at du ikke liker at menn du ikke liker stopper deg på gaten og at du enda ikke har blitt stoppet på gaten av en mann du liker. Endret 4. oktober 2015 av JakeGreen
Cuntzilla Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 Det du egentlig sier er at du ikke liker at menn du ikke liker stopper deg på gaten og at du enda ikke har blitt stoppet på gaten av en mann du liker. Vel, kjærlighet ved første blikk har aldri i livet skjedd meg, jeg går ikke på blind dates, synes folk flest er kjedelige, faller ikke kun for utseende, er superkresen og får litt panikk av å skulle ta en kaffe med en fyr som allerede har uttrykt interesse når jeg ikke er interessert enda. Mener bare at man aldri skal si aldri, men det er litt one in a million. Men ja, det kan derfor i teorien skje, hehe 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #17 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg visste at jeg aldri kom til å møte henne igjen, men hvorfor ikke sjarmere og glede henne? At "menn ikke er slik her" er nok ikke helt sant - jeg opplever slike komplimenter i andre europeiske storbyer ofte, menn er jo mer frempå utenfor Skandinavia. Like fullt - komplimenter i seg selv er jo ikke sjekking når det ikke er fulgt opp med spm. om nummer eller en date. Så det blir jo noe annet enn det TS snakker om. Det er helt uforpliktende fra begge sider og de fleste kvinner har ingenting imot det. Uansett er jeg enig i at det er en god ting å trene seg litt på å prate med kvinner man ikke kjenner, det er jo der problemet ligger for mange menn. Anonymous poster hash: 7f5a6...537
Gjest Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Men ja, det kan derfor i teorien skje, hehe Ok. At "menn ikke er slik her" er nok ikke helt sant - jeg opplever slike komplimenter i andre europeiske storbyer ofte, menn er jo mer frempå utenfor Skandinavia. Like fullt - komplimenter i seg selv er jo ikke sjekking når det ikke er fulgt opp med spm. om nummer eller en date. Så det blir jo noe annet enn det TS snakker om. Det er helt uforpliktende fra begge sider og de fleste kvinner har ingenting imot det. Det er nok stor variasjon selv i Europa. Dette var i et land som er forholdsvis likt Norge. Jeg har blitt kjent med en spanjol som nå er bosatt i Norge og han har sagt at til sammenligning med spanske menn virker det som om norske menn er homofile. De ser knapt på kvinner! Både spanjoler, italienere og franskmenn er vel kjent for å være rimelig frempå, mens nordmenn (kvinner som menn) er mer tilbakeholdne. Ellers har jeg hatt interaksjoner som ligner på den jeg beskrev her til lands hvor jeg har invitert de med ut, så jeg vil ikke si at det var så annerledes. Den eneste forskjellen er en enkel setning.
Gjest Skrevet 4. oktober 2015 #19 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har en del erfaring med å spørre ut jenter i hverdagslige situasjoner. Jenter jeg kommer i prat med på cafe, i heisen, i kantinen på skolen, på treningssenteret, forelesning og så videre. Alle disse jentene er like fremmede som en jente på gaten, men det føles mer naturlig ettersom man har en innfallsvinkel man gjerne kan innlede samtalen med. Så ja, jeg skal innrømme at terskelen for å stoppe en jente på gaten er ganske høy per i dag, selv om det har skjedd. Nå sist fikk jeg en veldig positiv respons og vi gikk jo ut noen dager senere, så det gav egentlig mersmak. Kanskje jeg skal prøve meg igjen til uken. Det skal sies at jeg var svært nær å feige ut, men jeg synes hun var så flott og sjarmerende at den delen av meg overvant.
Summers Skrevet 4. oktober 2015 #20 Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Lyst til å se jenter stoppe menn på gata og sjekke dem opp. Ikke bare sjekke opp en mann, men gå opp og ned Karl Johans gate og stoppe så mange som mulig. Endret 4. oktober 2015 av Summers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå