Gå til innhold

Barn med smale og "voksne" lignende klær

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Hva faen feiler det foreldre som kler barna sine fra 0 år og oppover i smale klær f.eks slim bukser. Dyre merke klær (et barn er ikke akkurat forsiktig med klærne sine) og lar barn i barneskolealderen gå i smale klær, både bukse og genser/topp gjerne sånn som viser magen. Gjerne dyre klær. Vil de ha barna sine til å se voksne ut? Sexy ut? Skal det se ut som de er noe viktigere og er mer svær og rikere enn andre barn? Dette gjelder helst jentebarn, hvorfor? Er det for mødrene sin del? Ja så klart. For at barna skal se ut som de har en rik, sexy og vellykka mor som har greie på klær. 

Endret av Hummels
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen feiler det foreldre som kler barna sine fra 0 år og oppover i smale klær f.eks slim bukser. Dyre merke klær (et barn er ikke akkurat forsiktig med klærne sine) og lar barn i barneskolealderen gå i smale klær, både bukse og genser/topp gjerne sånn som viser magen. Gjerne dyre klær. Vil de ha barna sine til å se voksne ut? Sexy ut? Skal det se ut som de er noe viktigere og er mer svær og rikere enn andre barn? Dette gjelder helst jentebarn, hvorfor? Er det for mødrene sin del? Ja så klart. For at barna skal se ut som de har en rik, sexy og vellykka mor som har greie på klær. 

Er du en dame som ikke er så flink med klær, er opptatt av fotball, snuser og er misunnelig på alle feminine kvinner som er opptatt av stil og klær?

Anonymous poster hash: 9cde7...c91

• Liker 3
Skrevet

I sommer så jeg altfor mange jenter som tuslet rundt i så kort shorts og kjole at barbietrusen syntes! 

Anonymous poster hash: a6c67...833
  • Liker 5
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Er du en dame som ikke er så flink med klær, er opptatt av fotball, snuser og er misunnelig på alle feminine kvinner som er opptatt av stil og klær?

Ja så klart er jeg det.

Haha nei. Jeg er mann og er ikke misunnelig på kvinners klær og stil. Jeg liker klær for menn og er opptatt av mote selv, men jeg kan ikke fordra at kvinner jåler barna sine til. De er BARN for pokker. Det er kvalmt at mødrene skal jåle de til. Kun for de var uheldig selv kanskje?

Endret av Hummels
Skrevet

Kan ikke du spre gallen din et annet sted Hummels?

Mange av de 'smale' klærne til barn, inkludert buksene (som gjerne er tights eller leggings, og ikke dongeri) er myke og behagelige, og lette for dem å bevege seg i. Har jobbet i både barnehage og på skole, og har hittil aldri sett småbarn kledd i 'voksen klær' eller klær som liksom skal få dem til å se 'sexy' ut. Og de jeg har sett gå med magetopper er så store at de selv bestemmer hva de går med.

Har det noen sinne slått det at mange småjenter liker å pynte seg? De ser at mamma, tanter og de ansatte i barnehage/skole gjør det, og så syns de det er kjekt å få pynte seg de også.

Anonymous poster hash: 2395b...e18
  • Liker 10
Skrevet

Mange av de 'smale' klærne til barn, inkludert buksene (som gjerne er tights eller leggings, og ikke dongeri) er myke og behagelige, og lette for dem å bevege seg i. Har jobbet i både barnehage og på skole, og har hittil aldri sett småbarn kledd i 'voksen klær' eller klær som liksom skal få dem til å se 'sexy' ut. Og de jeg har sett gå med magetopper er så store at de selv bestemmer hva de går med.

Har det noen sinne slått det at mange småjenter liker å pynte seg? De ser at mamma, tanter og de ansatte i barnehage/skole gjør det, og så syns de det er kjekt å få pynte seg de også.

Barn er ikke særlig store før de begynner å bestemme hva de vil ha på seg, om de feks vil gå i miniskjørt og magetopp, gjerne med sminke, er det greit da, bare fordi de er "store nok"?

Småjenter kan pynte seg, men ikke slik voksne og store ungdommer gjør. Da jeg var liten var det å pynte seg å ha på seg en fin knelang kjole, hvite strømpebusker, med svarte lakksko og ha håret i fletter.... Jeg bruke badedrakt også, ikke itty bitty mini bikini slik barn gjør idag. 

Jeg synes ikke det er rart pedofilene koser seg nå for tiden, er jo halvnakne barn over alt  :kvalm: 

• Liker 6
Skrevet

Ja så klart er jeg det.

Haha nei. Jeg er mann og er ikke misunnelig på kvinners klær og stil. Jeg liker klær for menn og er opptatt av mote selv, men jeg kan ikke fordra at kvinner jåler barna sine til. De er BARN for pokker. Det er kvalmt at mødrene skal jåle de til. Kun for de var uheldig selv kanskje?

Forsto det måtte være noe.

Du forstår deg ikke på jenter og kvinner.

Derfor er du også på KG.

• Liker 4
Skrevet

Så lenge man har midlene til det kan man vel kle opp barna i hva man selv ønsker, så lenge man ikke ber dem om å ikke klatre i trær, være ute i regnet, løpe, osv fordi det kan ødelegge buksa for 2000..

Anonymous poster hash: 53441...fc8
  • Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Du måtte ikke lese tråden min. Du kunne bare hoppet over å lest en annen sin galle. 

Greit at jenter liker å pynte seg, men det er ikke sånn de skal pynte seg. Det er med kjole, fletter, sløyfer, pynt i håret, fine klær som ikke er for smal og for dyr. Det går fint an å pynte seg uten å måtte gjøre seg om til en tenåring og voksen ute blant folk. Hjemme kan de kle seg ut som hva de vil. De er bare små barn. 

Barn er ikke særlig store før de begynner å bestemme hva de vil ha på seg, om de feks vil gå i miniskjørt og magetopp, gjerne med sminke, er det greit da, bare fordi de er "store nok"?

Småjenter kan pynte seg, men ikke slik voksne og store ungdommer gjør. Da jeg var liten var det å pynte seg å ha på seg en fin knelang kjole, hvite strømpebusker, med svarte lakksko og ha håret i fletter.... Jeg bruke badedrakt også, ikke itty bitty mini bikini slik barn gjør idag. 

Jeg synes ikke det er rart pedofilene koser seg nå for tiden, er jo halvnakne barn over alt  :kvalm: 

Enig. Det er kvalmt. Foreldrene tenker ikke på barnas sikkerhet. De tenker bare på seg selv og sitt behov. Barn skal være halvnakne på stranda om sommeren eller hjemme i hagen. Ikke ute blant folk. På gata, i butikken, i barnehage, skole, eller på besøk hos fremmede. Et barn under 10 år skal ikke gå med sminke ute blant folk. Det er bare creepy.

Forsto det måtte være noe.

Du forstår deg ikke på jenter og kvinner.

Derfor er du også på KG.

Jeg forstår såpass at mange av de bruker jentungene sine som pyntedukker. For de selv ikke hadde så fine klær. Så må de la barna sine ha det. Artige folk.

Endret av Hummels
Skrevet

Jeg er enig med deg Hummels. Har en slektning som kler opp jenta si i dyre merkeklær, hun har gjort det siden jenta var 2-3 år. For å ha det på det rene så er jeg ikke sjalu, jeg har ikke barn en gang. Pga at jenta har vokst opp med dyre merkeklær, har hun ikke fått leke med de klærne eller bruke dem til annet enn til og fra-kjøring i bhg. Hvorfor i alle dager kan ikke barn få være barn? Hvorfor skal mor kle opp barnet som en pyntedukke? Dessverre for denne jenta har hun blitt kravstor til gaver hun får. Klær fra h&m og cubus er ikke bra nok. Aldri om hun har hatt frost-klær for det er/var for barnslig. Hun ser ut som en mini-voksen i klesveien og jenta er 7 år for fanden.

Anonymous poster hash: 6667a...bf7

• Liker 1
Skrevet

Du måtte ikke lese tråden min. Du kunne bare hoppet over å lest en annen sin galle.

Greit at jenter liker å pynte seg, men det er ikke sånn de skal pynte seg. Det er med kjole, fletter, sløyfer, pynt i håret, fine klær som ikke er for smal og for dyr. Det går fint an å pynte seg uten å måtte gjøre seg om til en tenåring og voksen ute blant folk. Hjemme kan de kle seg ut som hva de vil. De er bare små barn.

Enig. Det er kvalmt. Foreldrene tenker ikke på barnas sikkerhet. De tenker bare på seg selv og sitt behov. Barn skal være halvnakne på stranda om sommeren eller hjemme i hagen. Ikke ute blant folk. På gata, i butikken, i barnehage, skole, eller på besøk hos fremmede. Et barn under 10 år skal ikke gå med sminke ute blant folk. Det er bare creepy.

Jeg forstår såpass at mange av de bruker jentungene sine som pyntedukker. For de selv ikke hadde så fine klær. Så må de la barna sine ha det. Artige folk.

Min beste venninne og jeg ble fint kledd da vi var små. Dette er noe vi viderefører til våre barn. Behøver jo ikke å være dyrt, fin stil og smak fås i alle prisklasser.

Forstår ikke helt dine påstander...er ingen logikk i de.

Skrevet

Nå hadde ikke jeg hatt råd til å kle opp ungen min i dyre merkeklært, men jeg er faktisk litt enig i det argumentet om å kjøpe klær i i bedre kvalitet til en dyrere pris er mer miljøvennlig. Mer kan arves/brukes om igjen og det blir mindre bruk og kast. Men det er selvsagt grenser for ha man skal betale.

Ellers er jeg også enig i at det har skjedd noe helt feil i måten barn blir kledd opp til å ligne voksne eller tenåringer og det skapes en slags seksualisering rundt barn. Jeg ser snart ikke forskjell på en 12-åring og en 15-åring (når det gjelder jenter).

Også enig i det som sies her med at slimfit bukser er ofte veldig stretchy og behagelig å ha på seg, så det trenger ikke nødvendigvis i og for seg være noe galt i det. Men det kommer an på hva man ellers har til av klær/tilbehør/sminke.

Anonymous poster hash: f486d...0c5
  • Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Ofte er det jo barna som sier ja til å ha på klærne da. De tvinges ikke til å ha på noe de ikke vil ha (håper ikke det iallefall). Småjenter liker som regel å pynte seg

Skrevet

Når jeg sier 'så store at de selv bestemmer hva de går med' mener jeg ikke 3-åringen som har funnet ut hun skal bestemme alt selv, eller 6 åringen som får 'bestemme selv' så lenge mor og far ser at klærne passer å gå med ute. Jeg mener barn som er så store at de er for store til at foreldrene får bestemme hva de går med. Den som har mest å si på hva er 13 åring går med burde være 13 åringen selv, sant? Selvfølgelig skal foreldrene gripe inn hvis de er helt ute på viddene med antrekket, men ellers burde dei hovedsak få bestemme selv.

De små barna jeg kjenner pynter seg med finkjoler eller en tunika, og tights eller strømpebukse de også. Eller 'prinsessekjoler'. Ikke sminke, og ikke voksen klær.  

Kan ikke huske sist jeg så et halvnakent barn ute, med unntak av badestranden.  Lurer på hvor du og Hummels bor siden barn tydeligvis går ut halvnakne der?

At ungene går med slim fit bukser/tights/leggings betyr ikke at foreldrene prøver å kle dem som små voksne, det er rett og slett praktiske gode bukser. Og hvis de vil kjøpe dyre klær er vel det greit så lenge de har råd til det?

Skrevet

Jeg har ingenting imot at man kler barne sine trendy, så lenge klærne er behagelige og de kan leke i dem.

Så på ett program som jeg tror het bling up my baby. Og jeg måtte slå av. 1-åring i så stort tyllskjørt, at hun ikke fikk beveget seg skikkelig. Og en annen mor som oppdro sine døtre til å være "vakre" hele tiden for da var det større sjanse for at de ville lykkes. Så det var full pakke med klær og styling hver gang de forlot huset. Stakkars små...

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg har ingenting imot at man kler barne sine trendy, så lenge klærne er behagelige og de kan leke i dem.

Så på ett program som jeg tror het bling up my baby. Og jeg måtte slå av. 1-åring i så stort tyllskjørt, at hun ikke fikk beveget seg skikkelig. Og en annen mor som oppdro sine døtre til å være "vakre" hele tiden for da var det større sjanse for at de ville lykkes. Så det var full pakke med klær og styling hver gang de forlot huset. Stakkars små...

La meg gjette.... Fra USA?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg så et halvnakent barn ute, med unntak av badestranden. Lurer på hvor du og Hummels bor siden barn tydeligvis går ut halvnakne der?

At ungene går med slim fit bukser/tights/leggings betyr ikke at foreldrene prøver å kle dem som små voksne, det er rett og slett praktiske gode bukser. Og hvis de vil kjøpe dyre klær er vel det greit så lenge de har råd til det?

Jeg lurer også på hvor han bor. Er så mye merkelig tråder at jeg tenker mitt

Skrevet

Tights er behagelig å gå med for babyer og barn, så det bruker vi masse her iallfall. Jeg ser ofte at stilen til barna gjenspeiler foreldrenes stil. Det er helt vanlig. For å sette folk litt i bås her ;) En far som er fotballfan, kler gjerne babyen sin i fotballdrakt. En "jålete" mor, kler ungen sin i rosa blinbling-kjoler, tyllskjørt og hårbånd. Noen litt eldre foreldre er opptatt av å kle barnet sitt så kjønnsnøytralt som mulig, og kler gjerne jenta si i blått. Selv er jeg vel midt imellom alt. Kler jenta mi i både fargerike og duse klær, og er opptatt av at de er behagelige å gå med. Kjøper rimelige klær fra Newbie og Lindex, og litt dyrere klær fra merker som Nøstebarn, MeMini, Mole, LilleLam etc. 

Anonymous poster hash: 256f9...a2f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er selv opptatt av klær og å se bra ut. Derfor kjøper jeg fine klær til datteren min, jeans, kule topper osv. Selv om det er smale jeans er de myke og hun klarer fint å bevege seg i de.

Har foreløpig en dyr kjole (hun er seks måneder). Det er en burberry som var en gave. Noen merkeklær er greit, men jeg kjøper heller mye og billig.

Anonymous poster hash: aae47...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...