Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #1 Skrevet 22. september 2004 kaninen min står ute for sommeren, skal vel snart tenke på å ta den inn for vinteren, men var ute hos den må ned litt mat og den så ikke ut.. lå masse hårballer rundt omkring og pelsen va helt ujevn og dottete og det bare falt av hår når jeg klappet han.. værste var at de fine mønstrene i pelsen hans var blitt så dottete og ujevne. akkurat som om pelsen stod ut og ikke lå
Gjest 1111 Skrevet 22. september 2004 #2 Skrevet 22. september 2004 Mest sannsynlig så skifter hun pels. pelsen blir gjerne litt dottete og du blir full av hår når du klapper henne.
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2004 #3 Skrevet 22. september 2004 Om den har fått skabb er det ingen krise. Ta kaninen til vetrinæren for påvisning av evt skabb. Da får du resept på shampoo, og må bade kaninen en gang i uka i et par tre uker. Vi hadde skabb på bikkja hjemme flere ganger, ikke smittet det på mennesker heller. Ekkelt, men ikke farlig Det kan være flere årsaker til at kaninen mister pelsen, f.eks fluemark.
Gjest Ninakanin Skrevet 22. september 2004 #4 Skrevet 22. september 2004 Kan være pelsskifte ja! Men det kan også være tegn på mistrivsel, dårlig mat, stress osv. Følg med, blir det ikke bedre anbefaler jeg dyrlege. Pels er en god indikator på hvordan dyrene våre har det. Skjer det noe med pelsen bør man følge med!
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 hvor lang tid skal jeg la det gå før jeg ev kontakter dyrlegen? dersom denskifter pels så tar vel det også sin tid? kan jo ikke mistrives? den har vært der i hele sommer uten problemer, maten er også den samme som alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå