AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Altså kostnaden for strøm per år som selger har betalt, menes det da kun strøm, eller strøm og nettleie? Anonymous poster hash: e06f6...34f
Pusemamma Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Altså kostnaden for strøm per år som selger har betalt, menes det da kun strøm, eller strøm og nettleie? Anonymous poster hash: e06f6...34f Regner med det er totalsummen med alt. Det stemmer godt med det jeg ser når de selger hos oss i et borettslag.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Regner med det er totalsummen med alt. Det stemmer godt med det jeg ser når de selger hos oss i et borettslag. Jeg lurer fordi de har lik bolig som jeg har, og hadde oppgitt ca 6.500 per år i strømkostnader. Energimerke på boligen er F og rød farge. Boligen er veldig kald om vinteren og allerede i september hadde jeg ca 17 grader inne. Synes det er rart at de med lik bolig, men litt større, bruker så lite. De har treroms, jeg har toroms. Totalt strømforbruk hadde de satt til litt i overkant av 7.000 kwh. Anonymous poster hash: e06f6...34f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Kan de ha oppvarming inkludert i fellesugtifter? Anonymous poster hash: 8ebe8...8e0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Kan de ha oppvarming inkludert i fellesugtifter? Anonymous poster hash: 8ebe8...8e0 Altså, utgifter skulle det være Anonymous poster hash: 8ebe8...8e0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Kan de ha oppvarming inkludert i fellesugtifter? Anonymous poster hash: 8ebe8...8e0 Nei, de har lik bolig som meg, de er naboene mine, samme blokk og borettslag. Anonymous poster hash: e06f6...34f
Høna79 Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Har de peis kanskje? Jeg bor i treroms i borettslag, "midt i blokka". Vi har sentralfyring og ca samme forbruk av kWh som din nabo. Så med det forbruket vil jeg tro de enten har peis som brukes mye eller sentralfyr - eller mange ullgensere etc
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 For det første, det skal være totale utgifter som oppgis. Både de faste og variable strømkostnadene. Det er flere ting som kan være avgjørende for at de evt har lavere strømforbruk. Ser bort fra bruk av oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, lys, mm - for her kan det være store forskjeller. Og de tror jeg du vet selv. Varmtvann og oppvarming er det som koster oss mest i strømkostnader. Oppvarmingskostnadene kan bli lavere eller høyere av flere grunner. Den ene leiligheten kan ha tettere vinduer enn den andre. En leilighet midt i blokka med leiligheter på alle kanter rundt seg får hjelp til oppvarming av de andre. En leilighet som ligger i første etasje på enden, vil ha høyere utgifter til oppvarming da de har kulde inn fra to flater mer. Bruken av varmekabler er veldig forskjellig, noe som utgjør fort mye penger. Ellers kan det være de er som oss, dom faktisk trives med 18 grader inne.Anonymous poster hash: 0e42f...1cf
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Har de peis kanskje? Jeg bor i treroms i borettslag, "midt i blokka". Vi har sentralfyring og ca samme forbruk av kWh som din nabo. Så med det forbruket vil jeg tro de enten har peis som brukes mye eller sentralfyr - eller mange ullgensere etc Vi har begge peis ja Kanskje de har brukt den mer. For det første, det skal være totale utgifter som oppgis. Både de faste og variable strømkostnadene. Det er flere ting som kan være avgjørende for at de evt har lavere strømforbruk. Ser bort fra bruk av oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, lys, mm - for her kan det være store forskjeller. Og de tror jeg du vet selv. Varmtvann og oppvarming er det som koster oss mest i strømkostnader. Oppvarmingskostnadene kan bli lavere eller høyere av flere grunner. Den ene leiligheten kan ha tettere vinduer enn den andre. En leilighet midt i blokka med leiligheter på alle kanter rundt seg får hjelp til oppvarming av de andre. En leilighet som ligger i første etasje på enden, vil ha høyere utgifter til oppvarming da de har kulde inn fra to flater mer. Bruken av varmekabler er veldig forskjellig, noe som utgjør fort mye penger. Ellers kan det være de er som oss, dom faktisk trives med 18 grader inne.Anonymous poster hash: 0e42f...1cf Vi bor begge i hjørneleiligheter og har nye like vinduer fra borettslaget. Anonymous poster hash: e06f6...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå