AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Har en eske med egg som egentlig gikk ut igår. Tenkte å få brukt de opp i kveld/i morgen. Men hva kan jeg lage, som inneholder mye egg? Jeg bor alene, så er litt begrenset hvor mye jeg kan spise på egen hånd..Anonymous poster hash: 63e06...50f
redhotmystery Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Egg holder i månedsvis, så hvorfor bruke opp alle på en gang? 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 for det første, egg holder seg laaaangt over datostemplinga hvis du er usikker på et egg, putt det i et glass med vann; flyter det har det dannet seg gasser og må ikke spises. synker det er det helt fint. jeg har brukt det metoden i mange herrens år og aldri blitt syk av det søk etter oppskrifter med egg. jeg spiser feks hver dag to egg på brødskive med tomatbønner. det er knallgodt! http://www.klikk.no/mat/spise/article827290.ece Anonymous poster hash: 7a1e6...174 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Egg holder i månedsvis, så hvorfor bruke opp alle på en gang? Gjør det? Skeptisk på alt som egentlig har gått ut på dato, så derfor det like greit å bruke alt på én gang, før det evt. blir kastet.. 🙈Anonymous poster hash: 63e06...50f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/article897134.ece Anonymous poster hash: faa28...d6b 1
Florence Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Som sagt, du kan spise de i flere måneder etter datostemplingen. Ikke noe vits i å bruke de i kveld.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Gjør det? Skeptisk på alt som egentlig har gått ut på dato, så derfor det like greit å bruke alt på én gang, før det evt. blir kastet.. Anonymous poster hash: 63e06...50f det er de idiotiske EØS reglene. det har ingenting med hvordan maten er. de har bare bestemt at sånn er datoen på ting Anonymous poster hash: 7a1e6...174
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 http://www.godt.no/#!/artikkel/23507821/maten-du-kan-spise-etter-utgaatt-dato Anonymous poster hash: dfdeb...044 1
Gjest Dårris Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Lag vafler! Jo flere egg, jo bedre blir vaflene.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Eg ser aldri på datoen på eggene eg har i kjøleskapet. Egg kan holde i månedsvis, og opp mot eit år! Eg og er litt pysete med dato på enkelte ting, men ikkje egg! Det er ikkje salmonella og slikt i norske egg, slik som det kan vere i enkelte andre land. Likevel følger vi same reglane. Ikkje stress med å bruke dei opp! Anonymous poster hash: 9d31a...f08 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Bruker å hamstre egg som er halv pris pga dato i butikken jeg. De holder i laaang tid etter datostemplingen. Har til gode å finne et dårlig egg. Anonymous poster hash: 6e22f...837 1
Gjest Tekola Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 Som de andre sier, egg holder lenge! Men, ting som har massevis av egg i seg er eplekake, pai eller vafler!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #13 Skrevet 2. oktober 2015 Gjør det? Skeptisk på alt som egentlig har gått ut på dato, så derfor det like greit å bruke alt på én gang, før det evt. blir kastet.. Anonymous poster hash: 63e06...50f Egg er helt trygge. For en del år siden hadde de 2 uker lenger holdbarhet påstemplet enn de har i dag - det eneste som er endret er en EØS-regel. Jeg spiser eggene selv når de er 6 mnd etter best før-datoen. Og man smaker ikke forskjell. Så la de stå, spis og bruk egg når du trenger det. Anonymous poster hash: ba4d7...aa2
Brunhilde Skrevet 2. oktober 2015 #14 Skrevet 2. oktober 2015 Lag vafler! Jo flere egg, jo bedre blir vaflene. Jeg mener faktisk det motsatte, men pannekaker blir bedre med mye egg. Lag sukkerbrød og frys ned, eller lag deg en skikkelig god omelett til kvelds. Eller gjør som mange andre her foreslår, bruk egg i ditt tempo, de holder seg gode veldig mye lenger enn hva tallene på kartonger sier.
Gjest Ennasus Skrevet 2. oktober 2015 #15 Skrevet 2. oktober 2015 Angel cake, gullkake, creme brule, vaniljesaus, iskrem, marengs, pavlova, suksessterte :-)
maipai Skrevet 2. oktober 2015 #16 Skrevet 2. oktober 2015 For å si det sånn, når egg har blitt dårlige, så finnes det ikke tvil. Det stinker!! Så bare slapp av og brukt de eggene dine litt etter litt
peppermyntete Skrevet 2. oktober 2015 #17 Skrevet 2. oktober 2015 Egg holder lenge! Men du kan jo lage pannekake/vaffelrøre og fryse ned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå