AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har en fjern fetter som nå skal gifte seg. "Fjern" i betydningen at vi treffes svært sjelden, ikke som i "teit", altså! Tror det er 6-7 år siden noen av oss i familien traff ham nå. Bruden har ingen av oss møtt. Hans far er min fars bror, de treffes heller ikke annet enn i bryllup og begravelser. Det er bare sånn det er. Anyway. Min mor og far har fått innbydelse til bryllupet, det samme har min søster og hennes mann. Men jeg og min mann har ikke fått. (Min søster og svoger har nok hatt litt mer kontakt med onkel og tante, i og med at de en kort periode bodde i samme by, men har heller ikke truffet vår fetter mer enn 4-5 ganger gjennom hele livet). Dette har gjort min far opprørt. Han mener at det bestemt må være en feil, altså at invitasjonen har kommet bort i posten eller noe. Og at jeg må ringe og spørre. Han snakker mye om dette, og undrer seg tydeligvis. Spesielt fordi vi 6 utgjør hele brudgommens familie utenom foreldrene, og lokalet for eksempel, tilsier stort bryllup. At det ikke er naturlig og kutte to stykker fra en allerede bitteliten familie. Min fetter var i vårt bryllup, da som barn. Nå er det sånn at jeg ikke akkurat har lyst til å ta den telefonen... Det vil bli relativt pinlig hvis det faktisk er som jeg tror, at jeg og mannen ikke er invitert. Altså,hvor sannsynlig er det at invitasjonen skulle ha blitt borte i posten? Personlig reagerer jeg ikke overhodet på at min søster er bedt, men ikke jeg. Er dette en telefon jeg bør ta? (Min far bør for guds skyld ikke ta den, for han kan finne på og "mase" inn meg og min mann uansett. Det blir dårlig stemning!) Anonymous poster hash: 12b34...3bb
Gjest Holititten Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Kanskje din søster kan ringe? Siden de har hatt litt mer kontakt? Synes jo det er rart å invitere "alle" utenom dere.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Man inviterer dem man selv ønsker uansett sammenkomst. At inbydelsen er kommet bort i bosten er nesten utenkelig. Å etterlyse en invitasjon er uhørt, også her.Anonymous poster hash: 6d9ee...276 4
Gjest økonomifrue Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Vi opplevde at 2 invitasjoner ble borte i posten, og de det gjaldt etterlyste selvsagt når andre ble invitert. Vi sendte da på nytt 😃
Gjest morhjertegod Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg ville ikke gjort noe, om dere er bedt, så vil vell brudeparet etterlyse et svar :o)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg ville bedt søster om å ringe angående dette, for ikke å skape en pinlig situasjon ovenfor fetter om der ikke er invitert. Hun kan spørre om noe generelt og så eventuelt spør om dere og er invitert. Heller søster enn en undrende far om du ikke vil ta telefonen selv Anonymous poster hash: 88027...6dd 3
Gjest Sly Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Hvis din far er så veldig opptatt av dette så får han ta den telefonen.
Mamamam Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Søsteren din kan ringe og takke for invitasjonen og bekrefte at de kommer. Så kan hun samtidig forsiktig lirke ut om hvem som kommer "så fra vår side av familien er det mamma og pappa og jeg og min mann som er invitert, eller er det flere"? Så slipper hun at noen kommer i forlegenhet, han kan enten bekrefte at det er dem som er invitert, eller si "ja, og så søsteren din, da" Problem løst (får vi håpe) 11
Luckiness Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 De vil sikkert få en dårlig følelse i etterkant dersom de faktisk glemte å invitere dere. Samtidig så er det ikke alle som inviterer søskenbarn. Selvfølgelig litt rart å bare invitere noen søskenbarn, men som du sier har kanskje de andre hatt litt mer kontakt. Det virker som om din far er den som henger seg mest opp i dette. Hva med å få han til å ringe dersom han synes det må være feil/gale å ikke invitere dere også? Jeg skjønner du er redd for at han kan mase for å få dere invitert...Men dersom du ikke har et problem med å ikke være invitert, så er det vel han som får stå på dersom han absolutt mener dere bør bli invitert også. Sånn utenom dette, så synes jeg verken du eller ditt søsken skal ringe å spørre. De får etterlyse svar dersom dere faktisk er invitert men invitasjonen er bortkommen. Ellers så kan selvfølgelig ditt søsken ringe å takke for invitasjon og svare at de kommer, og se om samtalen bringer dere som tema opp (uten å pushe for å komme innpå tema).
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 kanskje de ikke liker dere? Anonymous poster hash: d09a7...1c8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Siden dere har såpass lite kontakt ville jeg ikke ringt og etterspurt invitasjonen. Enten ville jeg ha ventet til brudeparet evt. etterlyser et svar, ellers ville jeg faktisk tatt en telefon og sagt jeg har hørt den gledelige nyheten, og spurt hva de ønsker seg, siden jeg og min mann "selvfølgelig ønsker å sende de en oppmerksomhet selv om vi ikke er invitert i bryllupet". Denne løsningen kan koste deg en billig glassbolle til 200 kr. dersom det viser seg at du faktisk ikke er invitert, men å ringe for å gratulere og være glad på fetterens vegne på tross av ingen invitasjon vil i alle fall ikke føre til dårlig stemning. Anonymous poster hash: 4a973...b66 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Det var en fin løsning, AB#11, jeg tenker vi går for den. (Hadde uansett tenkt å gi gave, da.) Anonymous poster hash: 12b34...3bb
Rosa Sitron Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Vi hadde invitasjoner som forsvant i posten så det er ikke umulig at slikt skjer =) 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Vi hadde også invitasjoner som forsvant i posten, og det var en litt såret venn som spurte om han virkelig var utelatt... Siden dere har så lite kontakt er det greiest å få greie på det indirekte, enten gjennom søsteren din eller slik at du ringer og spør om det er noe de ønsker seg. 3
Millimani Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 Det er opp til brudeparet om de ønsker dere i bryllupet vel. Er kanskje litt rart om det er sånn at det er bare dere to som ikke er invitert, men det får være opp til dem. Få pappaen din eller søstra di til å ta en telefon, så kan de lirke inn et direkte eller indirekte spørsmål om hvorvidt du og din er invitert eller ikke. Min søster skal snart gifte seg, og vi har tre kusiner. To på den ene sida, en på den andre. Kjenner jeg søstra mi rett så er det bare de to på den "første" sida som vil bli invitert i bryllupet. Ganske enkelt fordi vi ikke "kjenner" den tredje kusina vår, og aldri har kontakt med henne utenom en sjelden gang via ei felles tante...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 Er invitasjonen borte i posten vil sikkert brudeparet begynne å lure når svarfristen har gått ut, og vil sikkert kontakte dere.Anonymous poster hash: dda97...fea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #17 Skrevet 4. oktober 2015 Er invitasjonen borte i posten vil sikkert brudeparet begynne å lure når svarfristen har gått ut, og vil sikkert kontakte dere.Anonymous poster hash: dda97...fea Ikke om du leser på bryllupsforumene. Der er det veldig mange som freser over at gjestene ikke svarer og siden de ikke svarer er de dårlige mennesker man ikke lenger vil ha i livet sitt. Anonymous poster hash: 57c65...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Ikke om du leser på bryllupsforumene. Der er det veldig mange som freser over at gjestene ikke svarer og siden de ikke svarer er de dårlige mennesker man ikke lenger vil ha i livet sitt. Anonymous poster hash: 57c65...0a8 Nei det har jeg ikke fått med meg... bare tenkte fra egen erfaring da vi giftet oss. Etter fristen var ute så spurte jeg den som ikke hadde svart og hun hadde ikke fått innbydelse i posten. Skjønner ikke at folk velger å kutte ut folk uten å faktisk vite grunnen helt 100%.Anonymous poster hash: dda97...fea 1
Millimani Skrevet 5. oktober 2015 #19 Skrevet 5. oktober 2015 Ikke om du leser på bryllupsforumene. Der er det veldig mange som freser over at gjestene ikke svarer og siden de ikke svarer er de dårlige mennesker man ikke lenger vil ha i livet sitt. Anonymous poster hash: 57c65...0a8 Det var da voldsomt. Da er det kanskje brudeparene som er dårlige mennesker
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #20 Skrevet 5. oktober 2015 Det var da voldsomt. Da er det kanskje brudeparene som er dårlige mennesker Det er jeg helt enig i. Men greit å vite det faktik finnes slike som gjør deg til syndebukk fo rnoe du ikke har fått Anonymous poster hash: 57c65...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå