Gå til innhold

Når studenten vil imponere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Tenkte i dag å imponere litt, så har invitert kjæresten og to venner på middag. Valget falt da på biff, men trenger litt hjelp til tilbehør!! Tenkte biff, hjemmelaget potetmos og en liten salat på siden, men lurte på om noen av dere har noen andre gode tips? Tar imot alt jeg kan få!

Vil også bare legge til at jeg har ikke ovn for øyeblikket, så ja..

Anonymous poster hash: 7f603...82d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovn som i stekeovn? Du har kokeplater, liksom?

I så fall er jo soppstuing helt herlig til biff! Jeg pleier å ha det og biff, også bare andre kokte/stekte grønnsaker ved siden av. Gulrot og brokkoli er for eksempel fryktelig godt til!

Skrevet

Ovn som i stekeovn? Du har kokeplater, liksom?

I så fall er jo soppstuing helt herlig til biff! Jeg pleier å ha det og biff, også bare andre kokte/stekte grønnsaker ved siden av. Gulrot og brokkoli er for eksempel fryktelig godt til!

Hehe ja, har kokeplater bare ikke stekeovn :P soppstuing, det er bare å steke sopp også tilsette fløte?

Skrevet

Hehe ja, har kokeplater bare ikke stekeovn :P soppstuing, det er bare å steke sopp også tilsette fløte?

Jeg steker sopp og løk, også tilsetter jeg matfløte og lar det koke i 5-10 min. Hvis det i tillegg får avkjølt seg i noen minutter skal det bli deilig og kremet  :wow:

Skrevet

Jeg steker sopp og løk, også tilsetter jeg matfløte og lar det koke i 5-10 min. Hvis det i tillegg får avkjølt seg i noen minutter skal det bli deilig og kremet :wow:

Det hørtes jo kjempe godt ut, må jo nesten prøve det ut i dag da :) takk for tipset

Skrevet

Vi bruker å steke fersk champignon, paprika og løk i strimler i stedet for salat til. Syns det er bedre.

Og så har vi ofte hvitløkssmør til.

Hjemmelaget  bernesaus eller hjemmelaget peppersaus laget på demi glace (demi glace kan man få kjøpt ferdig laget på velassorterte matbutikker).

Anonymous poster hash: ce84d...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...