AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Hvor mange år synes du at et barn skal være, før det kan være noen timer alene hjemme på dagtid? Anonymous poster hash: a2cdb...aee
Nafiaa Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Spørs på modenhet hos barnet, men tenker sånn 8-9 år kanskje.
Okapi Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Er jo ikke mange årene siden mange skolebarn fikk husnøkkel da de begynte på skolen som syvåringer, og var alene til foreldrene kom fra jobb. Svært få av dem døde. Ellers må man vel se an barnet. 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har en gutt som er veldig moden for alderen. Han er snart 8 år. Han har ikke lyst til å gå sfo mer, men vil heller gå hjem. Det betyr at han må være alene mellom 2-maks 3 timer. Jeg er litt hønemor, men tror han hadde klart det. Det er bare det at jeg blir usikker på om det er greit liksom Anonymous poster hash: a2cdb...aee
Gjest morhjertegod Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har også en på snart åtte, hun er veldig voksen for alderen. Men jeg er så hønemor at jeg ville ikke turt, men jeg er en skikkelig pyse hehe. Er så redd det skal begynne brenne, at hun setter noe i halsen, skjærer seg, alt mulig rart. Men hun har vært hjemme i maks 30 minutter, da med mobil og klar plan om noe skulle skje. Men min elsker sfo, så slipper vurdere dette. Men tenker du kjenner barnet best, om du mener dette går greit så gjør det helt sikkert det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har en gutt som er veldig moden for alderen. Han er snart 8 år. Han har ikke lyst til å gå sfo mer, men vil heller gå hjem. Det betyr at han må være alene mellom 2-maks 3 timer. Jeg er litt hønemor, men tror han hadde klart det. Det er bare det at jeg blir usikker på om det er greit liksom Anonymous poster hash: a2cdb...aee Om det er greit for oss på KG? Anonymous poster hash: 743ba...855 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Om det er greit for oss på KG?Anonymous poster hash: 743ba...855 Hehe, nei, om det er vanlig så tidlig er vel kanskje bedre å si Anonymous poster hash: a2cdb...aee
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Vi begynte når de var ca 10 år. Men det er noe man må kjenne på selv. Barn er jo så forskjellige. De klarer seg halvannen time også på kveldene om vi går ut og trener eller går en tur. Så lenge de har mobil og vi er i nærheten er jeg komfortabel med det.
Arkana Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Vår andreklassing på 6½ får være alene hjemme opptil en time på dagtid, f.eks. hvis vi skal handle eller jeg skal hente i barnehagen. Noe mer enn det er foreløpig ikke aktuelt. Vi har øvd på bruke telefon til å ringe oss og han kjenner naboene godt slik at han har lav terskel for å gå dit om det er noe. Jeg er nok litt skeptisk til å la en 7-åring være hjemme 2-3 timer etter skoletid hver dag. Hvis alle andre er på SFO og det er der all sosial aktivitet etter skoletid foregår synes jeg det er litt dumt å utelukke barnet totalt fra dette, men jeg kunne evt gått med på redusert plass på SFO. Og så ville jeg selvsagt vurdert hvor moden og fornuftig barnet var. Det ville være uaktuelt å la ham slippe SFO hvis alternativet er at han sitter hjemme og spiller på nettbrett helt til jeg kommer hjem. Jeg ville definitivt hatt krav om at leksene var gjort i allefall. Endret 2. oktober 2015 av Arkana
makkapakka Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 han var alene om ettermiddagen etter skole og før sfo er slutt 1 time hele fjoråret når han var 9år, og det gikk greitt så lenge det var lyst ute.. I år klarer han morgenen også, men han vil ikke noe mer ennå, Jeg hører at andre er mye mer alene, altså frivillig går hjem fra skolen og dropper sfo.. så det er individuelt.
Gjest Blomsterert Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Hvor mange år synes du at et barn skal være, før det kan være noen timer alene hjemme på dagtid? Anonymous poster hash: a2cdb...aee Syns de bør være rundt ti år,men det er sikkert noen tidligere enn det som ville taklet det. Syns likevel det er litt tidligere ihvertfall før ni. Det jeg tenker mest på er at han blir helt uten tilsyn.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 Vår andreklassing på 6½ får være alene hjemme opptil en time på dagtid, f.eks. hvis vi skal handle eller jeg skal hente i barnehagen. Noe mer enn det er foreløpig ikke aktuelt. Vi har øvd på bruke telefon til å ringe oss og han kjenner naboene godt slik at han har lav terskel for å gå dit om det er noe. Jeg er nok litt skeptisk til å la en 7-åring være hjemme 2-3 timer etter skoletid hver dag. Hvis alle andre er på SFO og det er der all sosial aktivitet etter skoletid foregår synes jeg det er litt dumt å utelukke barnet totalt fra dette, men jeg kunne evt gått med på redusert plass på SFO. Og så ville jeg selvsagt vurdert hvor moden og fornuftig barnet var. Det ville være uaktuelt å la ham slippe SFO hvis alternativet er at han sitter hjemme og spiller på nettbrett helt til jeg kommer hjem. Jeg ville definitivt hatt krav om at leksene var gjort i allefall. Enkelte barn ønsker faktisk også litt alenetid. For min del var de to-tre timene alene hjemme verdt mye. Ble sliten av barn på skolen og foreldre hjemme. Anonymous poster hash: d8763...ae5
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 2. oktober 2015 #13 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har en gutt som er veldig moden for alderen. Han er snart 8 år. Han har ikke lyst til å gå sfo mer, men vil heller gå hjem. Det betyr at han må være alene mellom 2-maks 3 timer. Jeg er litt hønemor, men tror han hadde klart det. Det er bare det at jeg blir usikker på om det er greit liksom Anonymous poster hash: a2cdb...aee Jeg hadde kjørt på så lenge jeg visste at han taklet veien. Vi har lang og kronglete vei til skolen med mye trafikk som er en større bekymring enn hjemme alene. Å sitte hjemme på ræva noen timer er ikke store saken. Jeg er ikke hønemor i det hele tatt, da. Jeg måtte gå hjem fra skolen når når var syv og var alene på morgenen Endret 2. oktober 2015 av Steve Rogers
Kanutte Skrevet 2. oktober 2015 #14 Skrevet 2. oktober 2015 Det er mange 8-åringer som ikke går på SFO. Jeg ville nok forsøkt over en periode før jeg sa opp plassen på SFO, men det er ikke i veien for å prøve? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå