AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #21 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har du noen grunn til å tro at de er slik fordi de misliker deg, da? Jeg mener, jeg har i løpet av mine 32 år vært på besøk hos en del potensielle "svigerforeldre", og det er jo ingen som er like. Kanskje dette som er problemet ditt, at siden det er første gangen du treffer foreldrene til en kjæreste, så har du sett for deg at foreldrene skal være nærmest helt fra seg av glede for å endelig få treffe sin "svigerdatter" - slik man ofte ser på film og sånt. Men, det er jo ofte ikke slik det blir. Kanskje de er beskjedne, introverte, syntes det er litt flaut/ubehagelig selv, redd for å gjøre for mye utav seg, rett for å gjøre seg til skamme for sønnen sin osv osv. Anonymous poster hash: 2237e...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #22 Del Skrevet 2. oktober 2015 Du har et poeng. Samtidig hadde det vel ikke skadet å spørre meg litt om hva jeg studerer, litt om familien min, byen jeg kommer fra etc. Ble rett og slett pinlig! Viktig å få frem at jeg ikke ser på meg selv som en superinteressant eller superviktig person! Er ikke det det handler om. Men mer at man skal la gjesten være i sentrum! Er i hvertfall sånn jeg er oppdratt.Anonymous poster hash: 06fb9...9a7 Skjønner deg godt! De første gangene jeg traff mine svigers virket de null interessert i å lære meg å kjenne. De stilte tilnærmet ingen spørsmål, var kun opptatt av å prate meg hull i hodet om seg og sitt. De er fremdeles mine svigerforeldre, ti år senere. Men fremdeles i dag bærer min interesse for dem preg av hvor lite interesse de viste for meg i starten.Anonymous poster hash: c65f5...a7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #23 Del Skrevet 2. oktober 2015 Neh... Svigers har aldri vært interessert i å vite noe særlig om meg. De var de første møtene mer opptatt av å snakke om hans eks og hvor synd alt var nå med skilsmisse og barnet de hadde sammen. Svigermor viste meg bryllupsbildet til min kjæreste og eksen og spurte om ikke jeg syntes han var flott på bildet... Du var heldig med ditt første møte i mine øyne. (Det var for øvrig ett år siden bruddet)Anonymous poster hash: 43582...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #24 Del Skrevet 2. oktober 2015 Synes det rett og slett er rart at folk ikke føler seg ukomfortable eller flaue hvis de ikke stiller noen spørsmål. For det blir nemlig jeg! Men jeg får vel bare respektere at folk er forskjelligeAnonymous poster hash: 06fb9...9a7 Dette har jeg aldri tenkt på som en problemstilling en gang. Så ja, mange som ikke tenker sånn. Tror du tillegger de intensjoner basert på din egen oppførsel og oppvekst. Andre mennesker tenker rett og slett annerledes og ser ikke på spørsmålsstilling slik som dette Anonymous poster hash: b027a...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #25 Del Skrevet 2. oktober 2015 Samme med min kjærestes foreldre. Hun er Portugisisk, og de er svært katolske (ifølge kjæresten er de veldig liberale, men sammenlignet med Norsk standard er de SVÆRT katolske og konservative). Jeg ble spurt ut om jobb, lønn, og hva slags karriereplaner jeg har, hvordan jeg skal øke inntekten fremover og så videre... Det kom ikke ut ET spørsmål om min familie, mitt liv, eller hvordan vi har det sammen. Det er ufattelig å tenke at kjæresten min ble bragt ut til verden av de to, de er utrolig forskjellige. Det verste er hvordan de tøyset om det at jeg ikke har en bil. Jeg vet personlig at de (foreldrene hennes) sliter økonomisk med masse gjeld og lav pensjon (huset de bodde på var stort, kanskje en grunn til den store gjelden), selvfølgelig er det ikke noe jeg skal bruke mot dem men at det går an å være så falsk... Nok om det, jeg kommer til å se de svært lite i mitt liv, i motsetning til kjæresten Anonymous poster hash: 5e027...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #26 Del Skrevet 2. oktober 2015 Enkelte mennesker bryr seg svært lite om partneren til barna sine. Svigerforeldrene mine har aldri stilt meg et eneste spørsmål om meg og mitt. Litt kleint for svigermor da hun kom til å komme med en bemerkning om at jeg som byfrøken trodde vel at melken kom fra butikken. Da faren min tørr kommenterte at han virkelig trodde han hadde lært meg opp bedre til å overta gården enn som så. Dette var I konfirmasjonen til Yngstedatteren for et par år siden. Det er ikke I alles natur å spørre ut andre. Anonymous poster hash: df2a3...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå