Summers Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Slik jeg har forstått det så er det ingen mannlige moderatorer på KG. Jeg har ikke noe ondt ord å si om dagens moderatorteam, men det må være lov å si at selve forumet virker mer useriøst enn f.eks diskusjon.no. Det kan jo være fordi menn er i flertall på diskusjon.no, men er det ikke også en mulighet at kjønnsbalansen på moderatorteamet også er av betydning? Menn er mer kjent for å være objektive og mindre følelsesstyrte enn kvinner. Kvotering brukes jo i mange andre situasjoner når kjønnsforskjellen er skjev. Gjerne der hvor det er snakk om maktbruk og moderatorene har makt på forumet. Et annet argument for kvotering har vært gutteklubben-grei-argumentet som går ut på at om bare menn historisk sett er i en posisjon så vil de rekruttere nye menn uavhengig av hvem som er best kvalifisert. Det argumentet kan vel også gjøre seg gjeldende her hvor det ser ut som om det er kvinner som velger moderatorene og mirakuløst vis så ender de opp med å rekruttere nye kvinner til moderatorteamet. Kanskje kunne noen kvoterte mannlige moderatorer både fjerne kvinners fordommer mot menn og dermed gjøre det lettere å velge de mest kvalifiserte moderatorene. Et tredje argument er at flere menn vil søke om det finnes mannlige moderatorer. Man vil derfor få flere kvalifiserte søkere til jobben. Et fjerde argument er at det er vanskelig på forhånd å vite hvem som vil bli best moderator, det åpner for vilkårlighet og gjør det lettere å kamuflere kjønnsdiskriminering. Det kan både være bevisst kjønnsdiskriminering og ubevisst hvor man ansetter moderatorer etter fordommer. Så bør menn kvoteres inn som moderatorer på KG? Endret 1. oktober 2015 av Summers 6
Oppgitt78 Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 I likestillingens navn, ja! Jeg stiller meg selvsagt disponibel til evt. innkvotering.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 KG= Kvinneguiden, sier det deg noe? Anonymous poster hash: ab05f...ca3 4
Oppgitt78 Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 KG= Kvinneguiden, sier det deg noe? Anonymous poster hash: ab05f...ca3 Hvem er vel bedre enn menn, til å guide kvinner...? 😋 3
missuvillig Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Hvem er vel bedre enn menn, til å guide kvinner...? hehehe lur den der 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 JAH..... For mange av mennene her inne drar kvaliteten på forumet skikkelig opp med sine rasjonelle og ikke-følelsesstyrte innlegg.... Hahahaha, takk for dagens latter! Anonymous poster hash: d5b92...977 18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Nei, jeg ser ikke hvorfor. Det heter kvinneguiden, og det er ikke noen hemmelighet at det er rettet mot kvinner. Det er jo nettopp derfor kvinner finner veien hit, under de forutsetningene. "Diskusjon.no", handler jo om diskusjon, uten at det er rettet spesifikt mot menn eller kvinner. Anonymous poster hash: 2d584...42c 2
Gjest Raindrops Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg er uenig i flere av premissene for denne debatten, men i utgangspunktet vil jeg si: hvorfor ikke? Det kunne vært interessant å se om det ville utgjort noen forskjell. 1
Petra75 Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Reglene står jo der, og moderatorene skal jo moderere i henhold til dem, så det vil vel ikke bli den store forskjellen. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Reglene står jo der, og moderatorene skal jo moderere i henhold til dem, så det vil vel ikke bli den store forskjellen. Det kunne man jo sagt innenfor arbeidslivet også, at det ikke spiller noen rolle at det er menn som sitter i toppstillinger, reglene og rutinene er jo der uansett, om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle? Anonymous poster hash: 30a6a...b8f 2
Gjest Jacklost Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Det er allerede en mann som er administratror her 1
Gjest Jacklost Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 JAH..... For mange av mennene her inne drar kvaliteten på forumet skikkelig opp med sine rasjonelle og ikke-følelsesstyrte innlegg.... Hahahaha, takk for dagens latter!Anonymous poster hash: d5b92...977 Damene er ikke noe bedre i hvert fall Jeg stemmer på Mann 42 som moderator
Petra75 Skrevet 2. oktober 2015 #13 Skrevet 2. oktober 2015 Det kunne man jo sagt innenfor arbeidslivet også, at det ikke spiller noen rolle at det er menn som sitter i toppstillinger, reglene og rutinene er jo der uansett, om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle? Anonymous poster hash: 30a6a...b8f Mhm. Jeg har aldri vært noen tilhenger av kvotering.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #14 Skrevet 2. oktober 2015 Nei likestilling er bare til for kvinner. Anonymous poster hash: 68bc1...6ce
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #15 Skrevet 2. oktober 2015 Damene er ikke noe bedre i hvert fall Jeg stemmer på Mann 42 som moderator Jeg tror det ville blitt litt av en interessekonflikt. Anonymous poster hash: c7cab...234 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #16 Skrevet 2. oktober 2015 Det er allerede en mann som er administratror her Han er vel bare teknisk admin, og har dermed lite å gjøre med den daglige driften av forumet, og ikke minst forumkulturen. Anonymous poster hash: 30a6a...b8f
Summers Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #17 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) KG= Kvinneguiden, sier det deg noe? Anonymous poster hash: ab05f...ca3 Takstmann, fylkesmann, formann, lensmann, osv, osv. Skulle likt å sett kvinner godta slik argumentasjon for alle yrker som tradisjonelt har sluttet på mann. Og det er kanskje et av problemene med kvinner de er lite konsekvente og tenker sjeldent ordentlig gjennom ting som er dårlige egenskaper om man f.eks skal være moderator(eller andre yrker hvor slike egenskaper kreves) For ikke å snakke om hvor tvilsomt det er at man skal kunne unngå å ansette bestemte kjønn om arbeidsplassen ikke er et kjønnsnøytralt ord. Da er man både moralsk og juridisk på tvilsom grunn. Endret 2. oktober 2015 av Summers 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #18 Skrevet 2. oktober 2015 Tror den eneste mannen jeg i det hele tatt kunne tenkt meg som moderator her inne er Yme. Har mistet helt troen på menn etter all den sutringa og grininga over hvor forferdelige kvinner er her inne. Anonymous poster hash: 3d69b...2bd 4
Summers Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2015 Tror den eneste mannen jeg i det hele tatt kunne tenkt meg som moderator her inne er Yme. Har mistet helt troen på menn etter all den sutringa og grininga over hvor forferdelige kvinner er her inne. Anonymous poster hash: 3d69b...2bd Slike fordommer viser vel bare at kvotering er nødvendig. Men enig i at Yme er et godt valg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #20 Skrevet 2. oktober 2015 Vet du med sikkerhet at noen menn her har søkt om å bli moderator, Summers? Anonymous poster hash: 0aab7...5ce 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå