Gå til innhold

Kreve 50/50 uten å ha betalt bidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

I disse dager blir min datter 2 år. Frem til nå har jenta bare bodd hos sin mor, men min bror sa det nå er på tide kreve 50/50. Det jeg lurer på er: Har det noe å si at jeg aldri har betalt bidrag til jentas mor? Jeg skal selvfølgelig kjøpe mat til henne de ukene hun er hos meg, men til nå har jeg ikke følt for å betale noe. Grunnen til dette er at siden mor har hatt gleden av å ha barnet er det i mitt hodet rimelig at hun betaler gildet selv.

Er det noe annet jeg bør tenke på? Hva sier jeg på FVK? Det er ikke hjelp i å diskutere samvær med barnets mor privat. Hun er vanskelig og sier at alle avtaler skal lages og signeres på FVK.

Anonymous poster hash: 91230...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, din bror sier?

Noe annet du bør tenke på er hva som er best for barnet, og hvordan du skal organisere samværet og hverdagen med et barn til det aller aller beste for henne (og deg?), det må jo være et mye bedre alternativ for henne at hun bor 50% hos deg, enn dagens ordning.

Hva din bror mener spiller ingen ingen rolle.

Du må betale mye mer enn mat.

En opptrapning av samværet er jo naturlig, du kan ikke gå fra 0 til 50%, har du ikke noe samvær nå (med overnatting), får du aldri 50% uten videre.

Ta en tur til familiebernkontoret og lag ny avtale med mer samvær.

• Liker 3
Skrevet

Ehh, din bror sier?

Noe annet du bør tenke på er hva som er best for barnet, og hvordan du skal organisere samværet og hverdagen med et barn til det aller aller beste for henne (og deg?), det må jo være et mye bedre alternativ for henne at hun bor 50% hos deg, enn dagens ordning.

Hva din bror mener spiller ingen ingen rolle.

Du må betale mye mer enn mat.

En opptrapning av samværet er jo naturlig, du kan ikke gå fra 0 til 50%, har du ikke noe samvær nå (med overnatting), får du aldri 50% uten videre.

Ta en tur til familiebernkontoret og lag ny avtale med mer samvær.

Til nå har jeg møtt barnet et par timer i uka. Synest det er stress å bare ha noen dager i uka, derfor har jeg gått for besøk. Derfor tenker jeg at det er bedre å ha henne 50/50, da det blir mer som en fast jobb.

Hva annet enn mat er det å betale? Jenta har jo alt fra før. Seng og innredning av rom skal min mor ta seg av sier hun, dersom barnets mor betaler halvparten av dette. Dersom jeg krever 80% vil det da bli slik at mor må begynne å betale meg for jobben og utleggene?

Min bror er barnets onkel, og har derfor en del han skulle ha sagt.

Skrevet

Til nå har jeg møtt barnet et par timer i uka. Synest det er stress å bare ha noen dager i uka, derfor har jeg gått for besøk. Derfor tenker jeg at det er bedre å ha henne 50/50, da det blir mer som en fast jobb.

Hva annet enn mat er det å betale? Jenta har jo alt fra før. Seng og innredning av rom skal min mor ta seg av sier hun, dersom barnets mor betaler halvparten av dette. Dersom jeg krever 80% vil det da bli slik at mor må begynne å betale meg for jobben og utleggene?

Omg! Du kødder ikke sant? Hohoh du kommer til å få deg litt av en overaskelse gitt ;)

Anonymous poster hash: 144d0...cc8

• Liker 14
Skrevet

Omg! Du kødder ikke sant? Hohoh du kommer til å få deg litt av en overaskelse gitt ;)Anonymous poster hash: 144d0...cc8

Jeg har rett og krav på å ha henne 50 %. Jeg er pappaen.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke fungert som noen far fram til nå, og du viser dårlig vilje og evner til å gjøre det i framtiden.

Lykke til på familievernkontoret, jeg vil tro at det at du ikke har betalt bidrag til nå vil slå ut til din disfavør, men bare bestill time du, og start med: "siden jenta nå fyller to år, sier min bror at jeg bør kreve 50%... Det jeg har å tilby henne er mat, og min mor vil betale halvparten av det en seng koster."

Håper du er et troll.

• Liker 21
Skrevet

Du er ikke sann. Ingen kan være så totalt blåst. Stress med mer enn et par timer? For så plutselig å kreve 50/50 for det er mer som en fast jobb? Stakkars barn!

Ok, så du har ikke "følt" for å betale bidrag til mor? Men om du skulle fått 80%, da er det rett fram med bidragskalkulatoren da eller?

Anonymous poster hash: b9da7...05d

• Liker 5
Skrevet

Men hvordan skal jeg formulere saken da? Jeg ser kanskje saken fra en annen side enn dere, men trenger hjelp slik at FVK tar min side.

Skrevet

Men hvordan skal jeg formulere saken da? Jeg ser kanskje saken fra en annen side enn dere, men trenger hjelp slik at FVK tar min side. Anonymous poster hash: 91230...ccc

Hvorfor trenger din datter det, du ser "saken", dvs henne som stress, jobb og utgift (til mat... ha ha), og en slags rettighet du har krav på, for det syns din bror. Hva trenger du hjelp til? Legg fram dine argumenter til familievernkontoret, og forhandle deg fram til den beste avtalen du kan få. Husk at det gjelder hva som er best for jenta, ikke deg.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har rett og krav på å ha henne 50 %. Jeg er pappaen.

Da må du ta 50% av ALLE utgiftene også kjære deg.

Anonymous poster hash: 9edb4...783

• Liker 8
Skrevet

Du virker som en komplett idiot ts

• Liker 5
Skrevet

Jeg har rett og krav på å ha henne 50 %. Jeg er pappaen.Anonymous poster hash: 91230...ccc

Hvorfor har du ikke betalt bidrag da?

Anonymous poster hash: 1e91e...0be

• Liker 4
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Flott at din mor ønsker å hjelpe til, og at din bror ønsker at du skal få større samvær med ditt eget barn. Men spørsmålet er i bunn og grunn hva FVK opplever vil være til det beste, og FVK tar ikke din eller mor sin side, men barnet sin side.

Om du ønsker å ha barnet mer, vil konklusjonen mest sannsynlig bli økende samvær i starten, hvor barnet tilvenning seg relasjon til deg gradvis. Bed neste møte vil det bli tatt en ny vurdering av hva som er det beste for barnet fremover.

Husk: Barnets beste er i FVK sitt fokus, og det bør være det for deg og mor også. Uansett konflikt eller mindre godt samarbeid. Barnet kommer først.

Skrevet

Du vet at du må betale halvparten av alt datteren din trenger ved 50/50.

Å hun trenger mer enn mat.

Hun trenger klær, sko til de forskjellige årstidene osv osv ettersom at hun vokser. Noe hun gjør i rekord fart i den alderen.

Å mammaen hennes skal ikke betale for at du skal lage ett rom til din datter. Det er din utgift og kun din.

Mammaen betaler for rommet datteren har hos seg.

Du virker utrolig naiv og ung!

• Liker 8
Skrevet

Tulletråd.

Det må det være. For det går ikke ann å være så naiv.

Eller ?? Hahaha 😂 😂

• Liker 2
Skrevet

Hallo!

I disse dager blir min datter 2 år. Frem til nå har jenta bare bodd hos sin mor, men min bror sa det nå er på tide kreve 50/50. Det jeg lurer på er: Har det noe å si at jeg aldri har betalt bidrag til jentas mor? Jeg skal selvfølgelig kjøpe mat til henne de ukene hun er hos meg, men til nå har jeg ikke følt for å betale noe. Grunnen til dette er at siden mor har hatt gleden av å ha barnet er det i mitt hodet rimelig at hun betaler gildet selv.

Er det noe annet jeg bør tenke på? Hva sier jeg på FVK? Det er ikke hjelp i å diskutere samvær med barnets mor privat. Hun er vanskelig og sier at alle avtaler skal lages og signeres på FVK.

Hei TS.

Har du samvær nå, evt hvor mye?

Skrevet

I likhet med deg betaler mor sikkert bidrag med glede så lenge hun selv "føler for det" og søsteren hennes synes hun bør gjør det.. :ironi:

• Liker 8
Skrevet

Flott at din mor ønsker å hjelpe til, og at din bror ønsker at du skal få større samvær med ditt eget barn. Men spørsmålet er i bunn og grunn hva FVK opplever vil være til det beste, og FVK tar ikke din eller mor sin side, men barnet sin side.

Nei, FVK har ingen makt til å bestemme noe som helst. Det eneste de kan hjelpe med er å megle mellom foreldrene så de blir enige. Dersom mor setter seg på bakbeina og nekter 50-50, så kan FVK mene akkurat hva de vil. De eneste som faktisk kan bestemme noe er retten, og der kommer TS aldri til å komme noen vei med å kreve 50-50 for en 2-åring. De kan ikke dømme 50-50 før barnet er 7 år.

Anonymous poster hash: 73919...f8d

• Liker 1
Skrevet

Hallo!

EH...du er seriøs og over 18 år?

Du, og ikke din bror, bør virkelig ville dette selv! Du høres ikke så engasjert ut.

Betale mat? Tror ikke du forstår hva det vil si å være forelder...du har jo ikke grep.

Stakkars barn..

Anonymous poster hash: f3b5f...4ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...