Gå til innhold

Spiser jeg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned i vekt, og spiser:

Frokost:

- 50g havregryn

- 1/2 banan

Mellom:

- 20g mandler

Lunsj:

- salat m. kylling, avocado(1/2), (litt) mais ig agurk

Mellom:

- et eple

Middag:

- 1 fiskefilet/1 kyllingfilet

- masse grønnsaker

- litt grov ris

Kveldsmat:

- to knekkebrød med leverpostei

- grønn te

Noe jeg bør endre på, eller er det bra? Føler jeg spiser altfor mye

Anonymous poster hash: 020e6...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er for lite informasjon. For å kunne svare deg må du selvsagt oppgi høyde og vekt, hvor mye du trener og spesifisere mer når det gjelder mat. Du skriver "kylling", jada, hvor mye? Knekkebrød, hvilken type, vekt osv?

Anonymous poster hash: d1cd7...91f
Skrevet

Dette er for lite informasjon. For å kunne svare deg må du selvsagt oppgi høyde og vekt, hvor mye du trener og spesifisere mer når det gjelder mat. Du skriver "kylling", jada, hvor mye? Knekkebrød, hvilken type, vekt osv?

Beklager, tenkte ikke på det! Jeg er 1.72, og veier 67kg.

Jeg tar en normal strl kyllingfilet, litt usikker på hvor mye én ca veier egentlig?

Spiser grove knekkebrød, et knekkebrød inneholder 50kcal vet jeg. Vil legge til at jeg også spiser den leverposteien som er "kåret" til den sunneste også

Skrevet

Beklager, tenkte ikke på det! Jeg er 1.72, og veier 67kg.

Jeg tar en normal strl kyllingfilet, litt usikker på hvor mye én ca veier egentlig?

Spiser grove knekkebrød, et knekkebrød inneholder 50kcal vet jeg. Vil legge til at jeg også spiser den leverposteien som er "kåret" til den sunneste også

Hvorfor vil du ned i vekt? Du har en helt fin BMI.

Uten å vite nøyaktig hvor mange kalorier du spiser hver dag er det veldig vanskelig å si om det er for mye, passe eller for lite. Jeg anbefaler deg å kjøpe en vekt for å veie mat og laste ned en app som heter Lifesum (det finnes mange andre, også) og logg alt du spiser der. Det er ganske kjedelig, men det blir for en vane og ganske nødvendig for få god oversikt over hvor mye man inntar. 

Skrevet

Trener også tre-fem ganger i uka

Skrevet

Hvorfor vil du ned i vekt? Du har en helt fin BMI.

Uten å vite nøyaktig hvor mange kalorier du spiser hver dag er det veldig vanskelig å si om det er for mye, passe eller for lite. Jeg anbefaler deg å kjøpe en vekt for å veie mat og laste ned en app som heter Lifesum (det finnes mange andre, også) og logg alt du spiser der. Det er ganske kjedelig, men det blir for en vane og ganske nødvendig for få god oversikt over hvor mye man inntar.

Vil veie 55kg, derfor! :) brukte lifesum før, men fant ut at det er en del der som faktisk ikke stemmer :)

Skrevet

Vil veie 55kg, derfor! :) brukte lifesum før, men fant ut at det er en del der som faktisk ikke stemmer :)

Jeg gir deg ikke flere råd når målet ditt er å ned så mye i vekt at du er på grensen til undervektig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir deg ikke flere råd når målet ditt er å ned så mye i vekt at du er på grensen til undervektig.

55-60kg er målet, egentlig. Det viktigste for meg er å få vekk valpefettet egentlig

Skrevet

55-60kg er målet, egentlig. Det viktigste for meg er å få vekk valpefettet egentlig

Vel, dette handler ikke om å gå ned i vekt, men å redusere fettprosent. For å gjøre det må man spise NOK, riktig og trene, helst flere tunge styrkeøkter i uken. Hvor gammel er du, siden du snakker om valpefett?

• Liker 1
Skrevet

Vel, dette handler ikke om å gå ned i vekt, men å redusere fettprosent. For å gjøre det må man spise NOK, riktig og trene, helst flere tunge styrkeøkter i uken. Hvor gammel er du, siden du snakker om valpefett?

17

Skrevet

Jeg synes det høres bra ut :) Jeg hadde et liknende kosthold (mye annet som spiller inn også så klart). Har klart å gå ned 20 kg på 5 måneder. 

Skrevet

Jeg synes det høres bra ut :) Jeg hadde et liknende kosthold (mye annet som spiller inn også så klart). Har klart å gå ned 20 kg på 5 måneder. 

Ta med i beregningen at TS kun er 17 år gammel, har en en normal BMI og ønsker seg ned til en BMI som er på grensen til undervektig.

• Liker 2
Skrevet

Okei, tusen takk. Wow, bra jobba!!

Skrevet (endret)

Ville byttet ut kveldsmaten med 1-2 hele egg, ellers ser det bra ut og ikke for mye særlig om du trener.

Jeg får ikke sove om jeg drikker grønn te på kvelden så jeg bruker å ta det til frokost, men om det funker for deg så fortsett med det.

Endret av Charmander
Skrevet

50 g havregryn (med eller uten melk?) : 194 kcl (ca)

En halv banan : 40 kcl (ca)

20 g mandler: 251 kcl (ca)

Kyllingfilet (hvis den er 100 g og stekt i fett): ca. 140 kcl

En halv avokaco: 100 kcl (ca.) 

Middag: tipper ris, kylling og grønnsaker ender på mellom 300- 350 kcl (hvis du ikke spiser mer enn 100 g kokt ris og ikke bruker saus.

Eple: avhengig av størrelse, såklart, men valigvis mellom 50-60 kcl.

To knekkebrød med leverpostei: 131 kcl (hvis du bruker 10 gram leverpostein på hvert knekkebrød.

Sum:1266 kcl

Hvis du skal ned i vekt, kommer du nok til å gå ned i vekt. Hvis du ikke skal ned i vekt, er det selvfølgelig altfor lite. Dette ville ikke ha vært for mye om du ikke trente heller. 

Anonymous poster hash: 57ae7...6ac
Skrevet

Middag: tipper ris, kylling og grønnsaker ender på mellom 300- 350 kcl (hvis du ikke spiser mer enn 100 g kokt ris og ikke bruker saus.

To knekkebrød med leverpostei: 131 kcl (hvis du bruker 10 gram leverpostein på hvert knekkebrød.

Hvis du skal ned i vekt, kommer du nok til å gå ned i vekt. Hvis du ikke skal ned i vekt, er det selvfølgelig altfor lite. Dette ville ikke ha vært for mye om du ikke trente heller.

Trodde 20g mandler inneholdt ca 130kcal jeg, oi!

Skrevet

Tusen takk for et så bra og utfyllende svar forresten! Da satser jeg på at det er bra sånn og forsøker dette fremover :)

Skrevet

Ville byttet ut kveldsmaten med 1-2 hele egg, ellers ser det bra ut og ikke for mye særlig om du trener.

Jeg får ikke sove om jeg drikker grønn te på kvelden så jeg bruker å ta det til frokost, men om det funker for deg så fortsett med det.

Okei, da gjør jeg det! Rekker sjeldent te på morgenen dessverre; men funker greit på kvelden!

Skrevet

Trodde 20g mandler inneholdt ca 130kcal jeg, oi!

577kcal per 100g, som tilsvarer 5,7kcal i 1g, som igjen tilsvarer 114kcal i 20g.. Måtte sjekke det jeg se, haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...