Gå til innhold

Samboer er redd for SA...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet meg til rette med at dersom jeg skulle spontanabortere, betyr det at spira er for syk og svak til å vokse seg stor. Kroppen kvitter seg jo ikke med ett friskt foster?! Var på tidlig ultralyd i går, hvor vi fikk se at hjertet banket. Ikke hatt noen problemer til nå, ikke blødd, å jeg føler meg gravid.

Men samboer er litt redd for dette da... så hvor stor er sannsynligheten for SA? Nå er jeg altså 9+3.

Anonymous poster hash: 27bfe...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sa ultralydlegen noe om plommesekken? så det normalt ut?:)

jeg får inntrykk av at dette sitter og går helt fint, man kan desverre aldri si det sikkert.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet meg til rette med at dersom jeg skulle spontanabortere, betyr det at spira er for syk og svak til å vokse seg stor. Kroppen kvitter seg jo ikke med ett friskt foster?! Var på tidlig ultralyd i går, hvor vi fikk se at hjertet banket. Ikke hatt noen problemer til nå, ikke blødd, å jeg føler meg gravid.

Men samboer er litt redd for dette da... så hvor stor er sannsynligheten for SA? Nå er jeg altså 9+3.

Joda...kroppen kan kvitte seg med et friskt foster..ikke alle kvinner som kan bære frem barn..tilstander hvor kroppen ikke klarer å beholde..

Anonymous poster hash: 54d80...a86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for abort er mindre enn 5% da:-)

Man kan abortere friske fostre, dessverre. F.eks infeksjoner kan sette igang abort/ altfor tidlig fødsel, noen har tilstander som kan gi blodpropper i morkaken mm. Noe fostre viser livstegn når de kommer ut hvis det er senere i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa ultralydlegen noe om plommesekken? så det normalt ut?:)

jeg får inntrykk av at dette sitter og går helt fint, man kan desverre aldri si det sikkert.

lykke til

Ja, ultralydlegen sa det så fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ultralydlegen sa det så fint ut :)

jeg var ihvertfall på ul i uke 9+3 tror jeg det var. Fikk da termin 26.10. Den gjelder ennå.

Så nå er det 3 uker igjen. :)

Tror du har gode odds nå altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Det er mange som er bekymret for sa, men man må huske på at sjansen for det er svært liten i det hele og store. Og som oftest er det ikke-levedyktige fostere som blir støtet bort når det først skjer.

Be han holde seg langt unna Google og triste historier om sa. Alle de er samlet på få steder på nettet og er ikke normaliteten. Dessuten skjer de fleste sa'er før en i det hele tatt vet en er gravid :)

Etter uke 12 er en som oftest trygge, men det er ingen garantier i livet dessverre. Men å bekymre seg vil uansett ikke påvirke den ene eller andre veien for samboeren din så prøv å oppmuntre han til å glede seg over spiren og ga en dag av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...