Gå til innhold

Sliter litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Den siste tiden har jeg blitt litt for opptatt med spising og trening, egentlig. Sliter ekstremt med selvbilde og selvtillit. Jeg spiser ikke _noe_ usunt, og gjør alt for å bli tynn, men denne skaper litt problemer for meg.

Jeg unngår alt av bursdager, overnattinger og slikt fordi jeg er redd det blir servert noe usunt til middag f.eks. Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 64228...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Den siste tiden har jeg blitt litt for opptatt med spising og trening, egentlig. Sliter ekstremt med selvbilde og selvtillit. Jeg spiser ikke _noe_ usunt, og gjør alt for å bli tynn, men denne skaper litt problemer for meg.

Jeg unngår alt av bursdager, overnattinger og slikt fordi jeg er redd det blir servert noe usunt til middag f.eks. Hva bør jeg gjøre?

Dette, ikke denne..,

Skrevet

Alt med måte. Selvfølelsen din blir ikke noe bedre av å låse deg inne hvor du kan kontrollere hvert gram du spiser. Dra ut og kos deg med venner, men du må ikke nødvendigvis hive i den flere sjokoladeplater hver gang du er ute. 

Skrevet

Alt med måte. Selvfølelsen din blir ikke noe bedre av å låse deg inne hvor du kan kontrollere hvert gram du spiser. Dra ut og kos deg med venner, men du må ikke nødvendigvis hive i den flere sjokoladeplater hver gang du er ute.

Jeg klarer ikke spise noe usunt.. Jeg tenker så mye på det at jeg som oftest kaster opp (ikke med vilje), fordi jeg får så dårlig samvittighet

Skrevet

Jeg klarer ikke spise noe usunt.. Jeg tenker så mye på det at jeg som oftest kaster opp (ikke med vilje), fordi jeg får så dårlig samvittighet

Da bør du snakke med noen profesjonelle, for sånn skal det ikke være.

Skrevet

Da bør du snakke med noen profesjonelle, for sånn skal det ikke være.

Neida, det går bra

Skrevet

Neida, det går bra

Nei, tydeligvis ikke.

Skrevet

Les det du selv skriver. Det høres ut som om du har en spiseforstyrrelse, og jeg vil på det sterkeste anbefale å oppsøke profesjonell hjelp så snart som mulig.

Skrevet

Les det du selv skriver. Det høres ut som om du har en spiseforstyrrelse, og jeg vil på det sterkeste anbefale å oppsøke profesjonell hjelp så snart som mulig.

Jeg har ikke spiseforstyrrelse, bare et litt anstrengt forhold til mat akkurat nå

Skrevet

Jeg har ikke spiseforstyrrelse, bare et litt anstrengt forhold til mat akkurat nå

Du kan kalle det akkurat det du vil, men det er en spiseforstyrrelse. Å kaste opp fordi man har spist noe man mener er usunt, er mer enn et «litt anstrengt forhold». Vær så snill å søke hjelp.

Tenk på det på denne måten: Om en venn hadde kommet til deg og fortalt det samme som du forteller i denne tråden, hva ville du ha rådet vennen til å gjøre?

Skrevet

Du spør hva du bør gjøre, og du har fått svar, men ingen av svarene passer. Hva slags svar ønsker du da?

Skrevet

Ta en prat med ROS, for dette høres ikke bra ut for deg uansett hva slags stempel som settes på det.

Anonymous poster hash: 18c5a...2e4
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd. 

Mynona, mod.

Skrevet

Dette er en spiseforstyrrelse. Den heter ortoreksi. Google it.

Anonymous poster hash: e6bb1...d62

Skrevet

Du er på vei til å bli spiseforstyrret, og du bør snakke med legen din om det.

Anonymous poster hash: b7d19...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...